{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

købe hest - pris {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Min mor leder efter sin første hest. Med nedenstående kriterier, hvor mange penge, tror i, man kan forvente at skulle betale?
alder mellem 7 og 18 år
stangmål mellem 152 og 164
Skal være nogenlunde trafiksikker
Skal kunne rides i alle tre gangarter og gå LB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købe hest - pris
  • #1   28. dec 2017 Jeg går ud fra, din mor ikke er super rutineret rytter og måske ikke har store ambitioner (så hesten ikke behøver være en verdensstjerne, men skal være sød/fornuftig)?

    Jeg tænker at alt efter hvad der helt specifikt søges (f.eks. om visse racer/blandinger udelukkes osv.), et sted mellem 15-25.000.


  • #2   28. dec 2017 tak, ja det vigtigste er vist at hesten er sød og fornuftig
    Mht til race skal det helst ikke være en alt for tung race


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. dec 2017 Hvis hesten er 154 og 17 år - så omkring 12.000

    hvis hesten er 164 og 7 år, så omkring 25.000

    prisen er svær at sige da alderen og højden har en kæmpe betydning smiley

    men hvis hun har 30.000 så kan hun få en rigtig din hest der kan opfylde hendes krav smiley


  • #4   28. dec 2017 tak for svar:)

  • #5   28. dec 2017 Jeg tror, at man skal en del længere op i budget.

    Ja, hvis man er heldig kan man finde en lækker hyp til 15.000 kr.

    Men "trafiksikker og et godt hoved" kan udelukke overraskende mange heste, da mange heste ikke får meget tid redet på tur, og heste med et lækkert temperament skal man nok kunne finde købere til =alle os, der bare vil have en kammerat som vil bære os ud til gode oplevelser!

    10-50.000 kr


  • #6   28. dec 2017 Doktor Who - nu ledes der efter en lille hest og også gerne en der ikke er helt ung, begge to faktorer der gør hesten billigere.
    Samtidig er der ingen krav om den store gangmaskine, også noget der er med til at skrælle lidt af prisen.
    Der ønskes også kun en basis grunduddannelse af hesten (LB) og ingen krav til springkapacitet.
    Altså en helt almindelig gennemsnitsmusse, der ikke kan noget ud over det sædvanlige og ellers er sød og rar. Og som jeg forstår det er f.eks. fjordblandinger, araberblandinger o.l. heller ikke udelukket, hvis de ellers opfylder kravene.

    Så jo, jeg mener helt bestemt at det er realistisk at finde sådan en hest, til 15-25.000.

    Har man et større budget vil udvalget naturligvis være større, og man vil formentligt også kunne finde flere heste i den yngre ende af skalaen.


  • #7   28. dec 2017 Jeg så selv efter samme type hest.

    Og chokerende ofte er der en grund til, at hesten kun koster 15.000 kr.
    Måske er den kun 155 cm, køn, men ser spøgelser.
    Eller bundstabil, men skal trænes op efter en skade. (Med høj risiko for ny halthed)
    Eller, er simpelthen aldrig redet udenfor en bane selvom sælger påstår det, og går amok over at en bil kører forbi i 50 meters afstand.
    Been there. Seen that.

    Nogle mennesker er beskedne og tør kun bede om 10.000 kr fordi søde musse kun kan tre gangarter, schenkel vindinger og er mest redet på tur. (Hvilket egentlig er nok til en lækker basis hest)
    Men mange sælgere ved godt at det rare sind og gode helbred sælger og minimum prisen tør de sætte højere. De fine ting på bane kan man jo indhente ved at ride og få undervisning.

    Så - man kan byde på de billige heste.
    Men det er ikke sikkert at man finder noget.


  • #8   28. dec 2017 Enig med de fleste andre, 15-25.000.

    Jeg gav aldrig 50.000 for en hest som "kun" lever op til de krav. Man kan sagtens få en fin hest der kan det basale til færre penge.


  • #9   28. dec 2017 Vil bare også sige 15.000-30.000 smiley

  • #10   28. dec 2017 Doktor Who - jeg har selv lige købt hest til 15.000 (uden skader smiley ), og nej, den er ikke til det TS søger, den er vågen mm.
    Men jeg så altså på flere der fint kunne leve op til de krav og som ikke kostede mere end 25.000 (og mit alderskrav har været noget lavere end TS's).

    Vil man have PRE, Quarter o.l., der typisk har den størrelse, så er prisen naturligvis en HELT anden (i de racer er størrelsen jo ikke på samme måde imod hesten) - men diverse blandingstyper i den størrelse og alder er altså til at komme til for penge - også uden at have diverse dårligdomme.

    Jeg er faldet over en del heste, der var redet svarende til ca. LB (altså alle tre gangarter, kan gå en smule til biddet, men ikke mere end det), gangarter i underkanten af middel, mest redet på tur og i alderen ca. 14 år til en pris på ca. 22.000.
    I den prisklasse skal man naturligvis også sortere alle dem fra, som egentlig er ganske gode heste, men som fejler noget eller har adfærds- eller temperamentproblemer. Det ER en gruppe med meget "skravl" men de fornuftige heste er altså også imellem, og ikke så svære at finde endda.


  • #11   28. dec 2017 Tror sagtens din mor kan finde en fornuftig hest til 20-30.000kr. Jeg leder selv efter hest og af erfaring vil jeg sige tjek facebook og hestegalleri for at finde yderligere info om hesten - her kan man finde meget som måske ikke er nævnt af sælger men har betydning for dig. Vær desuden ikke bange for at byde eller giv dit eget prisforslag på en hest du finder interessant. Jeg kender nogle som købte en springpony til 35.000kr og efterfølgende forsøgte at sælge den for 85.000kr uden den havde lært yderligere, en skadet pony sælger køber til 5.000kr der forsøges solgt til 17.500kr men et par mdr efter erklæres uanvendelig pga gammel skade (den måtte ikke springes men det gjorde tidligere ejer alligevel og så skal der lige forsøges at få lidt gryn i posen), kender også nogle der købte en B- pony i dressur til 40.000kr( stod til 60.000kr men så meget ville de ikke give) de fik den alligevel og har den stadig.

  • #12   28. dec 2017 sad lige for sjovt og tjekkede herinde. bare lidt hurtigt så har ikke sat alderen på
    http://www.hestegalleri.dk/marked/heste?trafiksikkerhed=komplet&stangmaal=150,165



  • #13   29. dec 2017 Den sidste jeg købte lever op til de krav og den kostede mig 5000kr, godt nok var det hos en veninde jeg købte og fik til en billig penge, men et budget på 15-25000kr er afgjort realistisk......

  • #14   29. dec 2017 Anja- den første er en projektets der bestem ikke er begyndervenlig smiley

    Men har man ikke travlt så kommer der jo løbende heste til salg, også nogen der matcher ønskerne


  • #15   29. dec 2017 jeg har KUN taget hensyn til højden. og så at den var ridevant. Ikke andet.
    det var kun for at vise priserne. der er jo et kæmpe spring fra under 10000 op til 115000 kr for en hest


  • #16   30. dec 2017 Hvis det er ligemeget om hesten er raceren, og den gerne må være under 160 cm og over 10 år, så er det til at finde en hest på det budget. Det er endda til at finde en uden fejl, især, hvis I har lidt tid, og har øjnene åbne.

Kommentér på:
købe hest - pris

Annonce