{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Foldgamacher? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Nogen, der har et godt tip til foldgamacher? Jeg overvejede, om man måske kunne finde nogen, der var klokke og gamache i et?

Ellers har jeg haft kig på dem her fra Lemieux, men kan man mon have en klokke på også?

Hvad bruger I af gamacher på fold? smiley

Jeg er dødbange for trykninger, så derfor kigger jeg efter nogen, der er beregnet til foldbrug/et par timers brug.


((Dyrlæge har anbefalet det pga. seneskade, så i hvert fald den første uges tid, måske mere, skal vi have gamacher på. Vi snakker model, når hun kommer i morgen, men vil gerne have lidt gode bud. Min hest går med rollers-sko på forbenene, så har han ikke klokker på, smider han let skoene på folden, hvis han leger).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foldgamacher?
  • #1   1. jan 2018 Kigger lige med, da jeg også går med overvejelser om foldgamacher smiley

  • #2   1. jan 2018 Hvad skulle gamacherne gøre ift. seneskaden? Det eneste gamacher kan beskytte imod er slag og spark og med det i baghovedet, ville jeg vælge nogen med hård skal (det kan jeg ikke rigtigt vurdere om dem på billedet har), i hvert fald de steder, hvor benet er i risiko for at blive udsat for dette.

    Selv vil jeg helst undgå gamacher og klokker på fold pga. risiko for trykninger og mudder der kommer ind under og generer og evt. laver sår. Men er det strengt nødvendigt, ville jeg gå efter nogen der sidder godt fast uden at skulle strammes for voldsomt og så i øvrigt ikke lade hesten være ude for længe (så de ikke skal være på i mange timer).



  • #5   1. jan 2018 Tak for kommentarer! smiley

    Fedt at høre, så kan jeg lige overveje dem. Man må jo nok hellere købe 2 sæt, så der er nogle, der er tørre hver dag, hvis det var... smiley

    NEEEJ, hvor er de smarte Freja! Det er sgida lige sådan nogle, jeg har gået og ledt efter. Der er jo indbygget klokke og det hele! smiley 1000 tak, dem kigger jeg lige nærmere på! smiley

    Vi vil rigtig, rigtig, rigtig gerne undgå, han får lavet et slag ovenpå seneskaden. Derfor gamacher smiley Dem på billedet har hård skal de steder, hvor der er syet skaller på smiley Det er NETOP af de årsager, du selv nævner, jeg laver denne post og gerne vil købe et par foldgamacher frem for bare alm. ridegamacher smiley


  • #7   1. jan 2018 Årh oka øv. Går de ikke så langt ned? smiley

    Det døjer vi heldigvis ikke så meget med, da vi ikke har så meget mudder på foldene smiley


  • #9   1. jan 2018 Ja okay, det er selvfølgelig rigtig nok smiley

  • #11   3. dec 2019 Jeg synes helt klart at Premier Equines er bedre end Le mieux’s da de også beskytter nedover ballen. Jeg bruger ikke klokker med dem fra PE (:

Kommentér på:
Foldgamacher?

Annonce