{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

kastration. {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttet at kastrere min 3 års hingst, da jeg ikke vil sende ham til kåring alligvel.

Jeg er ved at lave en aftale med dyrlægen om en stående kastration, og tænker at dyrlægen nok skal guide.

men nu kan jeg rigtig godt lide at være lidt ekstra forberedt, så hvad er godt at huske i ugerne efter?

er med på motion med måde, og minimalt mudder.
og selvfølgelig ingen hopper.

men hvad er ellers godt at have med i tankerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastration.
  • #1   4. jan 2018 At man ikke får foretaget en stående kastration i dag pga den meget forhøjet risiko for sædstrengsadherance... smiley

    Mvh TT


  • #2   4. jan 2018 men det et nu en gang det jeg har valgt og ikke det jeg spurgte om ??

  • #3   4. jan 2018 Det kunne jo tænkes, (siden det nok er din første kastration pga spørgsmålet) at du ikke vidste om at det var en forhøjet risiko.. Så undskyld for at jeg forsøgte at foreslå noget bedre.. smiley

    Mvh TT


  • #4   4. jan 2018 helt okay smiley
    ingen skade sket ??
    det er dog ikke den første jeg har været med til men første gang det er min egen hest ??


  • #5   4. jan 2018 Jeg fik lavet en lukket kastration på min hingst i sommers.
    Virkelig lykkelig over det valg. Min hingst fik smertestillende de første dage efter. Men ellers intet..
    Jeg var ude og gå med ham hver dage de førte dage for at være sikker på han fik rørt sig eller stod han på fold selv. en hvor han ikke blev stresset til og løbe rundt. eller anden hest fik gjort skade på ham eller andet. men hvor han kunne passe sig selv

    Men regne ud din er en åben.. Håber da ikke i har noget som helst mudder hos jer så. tænker meget det ikke bliver godt i et åbent sår.
    Men ummilbart ville jeg tage en god snart med dyrlægen om bedst mulige pleje. om de skal gøre noget ved såret mm. Det gode ved den lukkede jeg fik. Var da der bare INTET var.. man kunne ikke engang se der var lavet noget ud over han var lidt hævet.


  • #6   5. jan 2018 Jeg ville vente til foråret hvor han kan gå ude døgnet rundt. Før fluer og andre insekter kommer frem.
    Min plag blev kastreret som 9 mrd's ude og liggende.
    Han gik på fold med 2 andre vallakker og fik det motion han skulle. Han var hævet i nogle dage, men ellers ingen komplikationer.
    Dog nægtede han at ta det pasta dyrlægen foreskrev. Måtte snige det i foder som han til en start spyttede ud.. smiley smiley


  • #7   5. jan 2018 Min Casjo blev kastreret som 2-års.
    Jeg sørgede selvfølgelig for, at såret var rent, hans var åben, men blev kastreret liggende på dyrehospital. Det var i sommerperioden men (heldigvis) havde vi ikke problemer med insekter overhovedet.

    Det var vigtigt han kom ud for at bevæge sig lidt - med måde! Det er blandt andet for at hævelsen falder. Casjo var meget hævet og halt på begge bagben. Han blev smertedækket, mener det var 4-5 dage efter kastrationen.
    Jeg tog det meget fra dag til dag, både mht. bevægelse og smertestillende.
    = Jeg reagerede ud fra hvad jeg så. En uge efter prøvede jeg at få ham i trav - han var halt så vi holdte os til skridt.
    = Hvis han havde ondt fik han smertestillede, hvis ikke sprang vi over. Dog fik han fast de første par dage efter dyrlægens anvisning.

    Jeg tog billeder af såret så jeg kunne følge det dag for dag. Nogle gange hvis man bare kigger på det hver dag, er det svært at se en bedring eller forværing. Så jeg havde billederne jeg kunne sammenligne.

    Han kom på fold hver dag, men gik alene og han var rigtig god til at holde sig i ro. Sikkert fordi det gjorde lidt ondt og der ikke var nogen til at jage rundt med ham.

    Held og lykke med din smiley


  • #8   7. jan 2018 Min shiredreng på 2,5 år blev kastreret stående i november 17.
    Ud over det du selv skriver, såsom motion, så tog jeg temperatur hver dag de første fjorten dage, hvor chancen for infektion er størst - hvis han fik det mindste feber ville vi kunne tage det i opløbet, men alt gik heldigvis efter planen. Den tredje uge tog jeg bare et par stikprøver og holdt øje med hans almene tilstand.
    Min fik smertestillende og antibiotika de første par dage, og kom desude på fold med sine kammerater dagen efter indgrebet smiley


Kommentér på:
kastration.

Annonce