{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Ros til bilister! {{forumTopicSubject}}

Ja - det er nok lidt atypisk at rose bilister når man er hesteejer - men ret skal være ret...:D

Jeg har jo en skønne WPBR følunge lavet på min DV-hoppe - efterhånden er han jo blevet 8 måneder og den hårde træning er gået i gang smiley

Det betyder også, at han slæbes med i trafikken. Jeg bor heldigvis i byzone, hvor der er cykelsti og græskant mellem os og bilerne - men alligevel er det jo altid lidt spændende med "nye i trafikken" smiley

Jeg starter altid med at stå i min indkørsel et par dage og bare kigge på biler inden vi begiver os videre ud (og altid uden for myldretiden smiley )

Heldigvis har jeg jordens bedste mor røde til hjælp smiley Hun er iskold i trafik - AL trafik - lige fra cykler bagfra til gyllespredere der rammer hende med slangerne... OG hun kan parkeres promte på stemmen!

Så gulemule i højrehånd og røde i venstre og afsted det går ud i det blå...

Her kommer så rose-delen! For hold nu k... hvor er bilisterne søde til at tage hensyn!!!!! Både alm. biler, busserne og lastbilchaufførerne er SÅ søde til lige at sænke farten yderligere og hvis overhovedet muligt trække så langt væk fra os som muligt - KÆMPE hjælp - for selvom gule er rimelig sød og artig - så er det jo nyt det hele og lydene larmer MEGET når man er så tæt på... smiley

Jeg har endda været ude for en lastbilschauffør, der holdt ind ved kirken 200 meter efter at være kørt forbi en noget duperet gulemule på sin 1. tur Jeg tænkte bare "FUCK nu får jeg en eller anden smøre om piger, heste og trafik" fra en sur chauffør smiley
Men nej, han ville lige høre om jeg havde behov for lidt vejhjælp - sagt med en stort smil smiley . For så havde han tid til lige at holde 5 min, hvor gulemule så kunne få lov til at undersøge lastbilen mens den stod tændt smiley smiley Det var da så overskudsagtigt, og så stor en hjælp - oveni havde han mod på at holde røde så jeg kunne holde 100% fokus på gulemulen.

Så til bilister i 9670 Løgstør - klap jer selv på skulderen for mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ros til bilister!
  • #1   9. jan 2018 Glimrende indlæg smiley det er så dejligt at møde søde bilister der tager hensyn. Som har tiden til at lure om hesten er urolig og tager hensyn. Jeg giver et stort smil og øjenkontakt, nogen gange en tommelfinger op hvis jeg har muligheden smiley

  • #2   9. jan 2018 Jeg hilser også altid tilbage med et stort smil og et nik smiley

    Jeg tror den eneste "dumme" ting jeg har oplevet i trafikken, var da røde var 2 år, og jeg kom traskende med hende langs en hovedvej (også med cykelsti imellem vej og os) Der kom et par unge (går jeg ud fra smiley ) knægte på knallerter som lige hamrede hornene i bund da de var lige bagved os smiley

    Jeg nåede at få hjertestop - både af forskrækkelse over lyden, og tanken om hvor fanden jeg skulle finde min 2-års igen når den skred smiley Reaktion: Røde kiggede, trådte et skridt nærmere mig og gik videre som om intet var hændt - SKØNT!!! smiley (jeg rystede så på hænderne hele vejen hjem... smiley )


  • #3   9. jan 2018 Fantastisk! Sikke et dejligt indlæg! smiley

  • #4   9. jan 2018 Hvor skønt at læse og hvor er/hvor har du været heldig smiley I min lille by tages der næsten absolut nul og niks hensyn smiley Det er stortset kun buschaufføren, som jeg køre med hver eneste morgen og folk jeg kender, som sænker farten eller i det mindste ikke dytter, for at få os væk smiley Heldigvis er min hoppe og følle så rolige i hovederne, at der ikke er de store reaktioner. Men man kunne da godt, som ejer være foruden dyt, båt og råben smiley

    Men igen hvor er det dejligt, at der også findes så mange andre, som tager hensyn ligesom vi gør/forsøger på. Når vi tager de firbenede venner med i trafikken smiley


  • #5   9. jan 2018 Sikke et fantastisk indlæg smiley Her er de næsten stik modsat smiley Jeg blev i søndags skældt ud to gange, og jeg og Tindur stod pænt og stille inde i rabatten og gjorde intet galt andet end at vi forsøgte at tage hensyn smiley så jeg er dødsens træt af bilister der tror de ejer det hele.. smiley

    Mvh TT


  • #6   9. jan 2018 Hvor er det bare en fed oplevelse du har haft!
    Og super at du lige beretter om Det! ??
    Jeg tror jeg har været nogenlunde heldig i Min tid med hest på vej, for jeg har stort set altid mødt venlige bilister, der har da været nogle gange hvor bilister eller andre køretøjer i trafikken har opført sig uhensigtsmæssigt og somme tider farligt, men heldigvis har min basse aldrig være bange for nogle af Den! smiley


  • #7   9. jan 2018 Du burde dele det på Facebook rundt omkring smiley måske folk kunne lære noget smiley må jeg evt kopiere din tekst og lade min mand sætte den ind på den lokale Facebook side? smiley

    Mvh TT


  • #8   9. jan 2018 Dejligt indlæg. Og sikken en sød og overskudsagtig lastbilchauffør smiley
    Jeg har lagt mærke til en ting når jeg er ude med mine.
    Hvis man sørger for at få øjenkontakt med bilisterne (hvor det er muligt) og så stikker dem et stort, glad smil, så reagerer de altid langt mere positivt end hvis man har den koncentrerede og lidt mere "lukkede" maske på smiley




  • #9   9. jan 2018 Pia: Du har helt Det, jeg oplever det samme, det kan være bilisten føler sig mere rolig, for hvis man når overskud til at fokusere på bilisten, så er det jo ikke en tikkende bombe man sidder på som pludselig overfalder bilen ;);)

  • #10   9. jan 2018 Jeg hilser altid og nikker når nogle viser os hensyn, og modsat så hytter jeg med næven og bliver hidsig hvis nogle ikke gør. smiley

    Mvh TT


  • #12   9. jan 2018 Altid skønt at høre om bilister som tager hensyn smiley
    Har generelt set også oplevet hensyn når min tidligere dame og jeg red ved vejene for et par år siden. Selv dengang damen blev bange for nogle fartbump og derfor stejlede og tog en gallop ned langs vejen. Min erfaringer er generelt, at folk enten kører langsomt forbi eller sørger for at holde god afstand i et fornuftigt tempo smiley


  • #13   9. jan 2018 DEJLIGT!
    tør ik ride på vejen med min dv men ponyen var altid super, og det var bilister også normalt smiley
    dog har min veninde prøvet at ride på en smal sti hvor en mand så bare køre lige ud og nærmest prøver at ramme dem?? glad for at jeg ik var med den dag...


  • #14   10. jan 2018 sidder og blir helt glad for hvor er det fedt af ham lastbilsføren og ha så meget overskud til og hjælpe dig med miljø/trafik træning.har heldigvis sjældent haft nogen dårlige oplevelser i trafik men der er da altid nogen fjolser smiley

  • #15   29. jan 2018 Hold da op en masse svar smiley - må virkelig prøve at komme herind noget oftere smiley

    Jeg bor i et område hvor der ikke er så mange heste på vejene, om det har noget at sige ved jeg ikke - men selv turisterne er høflige smiley (det er også skidesvært for turistungerne at filme hende den tossede dansker med de 2 pelsbolde hvis far drøner forbi med 100 km/t smiley

    Hvis nogen skulle få lyst til at dele mit indlæg så har I hermed frie hænder - jeg er ikke selv på facebook så deeeeet....





  • #16   29. jan 2018 Der sker lidt herinde alligevel smiley det er ik helt dødt-endnu smiley

Kommentér på:
Ros til bilister!

Annonce