{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Sabbatår i Australien {{forumTopicSubject}}

Jeg har sabbatår, og har længe gået med tanken om at tage til Australien og arbejde på en ranch, selvfølgelig noget arbejde der også indebærer heste.
Derfor ville jeg blive glad hvis nogle af jer ville dele jeres erfaringer, og hvis der er steder eller bureauer i kan anbefale, så er jeg også meget interesseret i dette. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sabbatår i Australien
  • #1   11. jan 2018 Jeg kiggede selv på det men manglede pengene til at rejse derned.
    Der var en del jobs at finde på yardandgroom.com, alt efter hvad du leder efter smiley


  • #2   11. jan 2018 Jeg overvejer også at tage afsted til næste sommer, jeg har kigget på denne side https://www.alott.dk, og overvejer meget at bestille derigennem. smiley De har generelt ret gode anmeldelser.


  • #3   12. jan 2018 Ikke ranch, men jeg har en veninde, der var hestepasser hos Coolmore-stutteriet i Australien i nogle mdr for år tilbage. Hun havde ingen erfaring med galopheste, da hun startede, og jeg ved ikke, hvor meget ridning det gav, men jeg kan huske, at hun fik løn for det.

    Ellers kan du prøve yardandgroom eller simpelthen få dig et work and travel-visa, og så bare google dig frem til fx dude ranches, der har brug for hjælp. Hvis det skal være en "rigtig" ranch uden turister, så skal du nok regne med en del maskiner og andet arbejde.

    Hurtig googling og det første resultat var dette:
    http://www.yarrabin.com/staff-backpackers/

    Kender ikke stedet, men den slags er som regel en mulighed, hvis man ikke har store krav til løn smiley


  • #4   12. jan 2018 Jeg tog til australien i 2012 i et år for at arbejde på en "Ranch" hvor arbejdet stod i at passe køer, selvfølgelig en del arbejde på hesteryg i forbindelse med at de skulle ind, det er hårdt arbejde og hestene behandles ikke på samme måde som herhjemme det er et værktøj. Det er med at have med i baghovedet, der er en anden kultur omkring hold af dyr når man skal derud. Jeg tilpasser mig fint sådan noget men det er ikke forsarte sjæle, jeg var med til at kasterere, brandemærke og afhorne, alt foregår uden bedøvelse. Derudover er dyrene ikke hænder hver dag og kan derfor også være voldsomme. Så er du advaret smiley Jeg havde en fantastisk oplevelse og boede et godt sted, der er langt til alt og internet forbindelse er noget der ikke er så meget af. Jeg fandt stedet gennem Agriventure som dog er lukket ned. jeg havde kontakt til en masse bureaur, som farmalott og traveltofarm, de er meget lukket i forhold til at man skal have en form for erfaring med landbrug, som jeg ikke ved om du har det hvertfald en kæmpe fordel smiley jeg havde det ikke jeg var heldig at havne et sted hvor de vægtede at man kunne omgås store dyr som heste og ride. Jeg var i sommers nede og besøge min værtsfamilie igen. Her noget andet man skal vænne sig til, vejret og mangel på vand og græs til dyrene. Det er hårdt at se og være med i kampen om at holde alle dyr fodret og drive udsultede køer ind så de kan blive flyttet til bedre marker. Jeg kan varmt anbefale det, haha, det er hårdt, men man lære sig selv og kende og finder ud af en anden kultur. håber du finder noget det er klart en oplevelse smiley

Kommentér på:
Sabbatår i Australien

Annonce