{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

højde til loft {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige heste folk håber i kan hjælpe mig lidt!
Jeg står i den dejlige situation at jeg snart får en dejlig hoppe på 173 høj hjem. Men er ikke sikker på hun kan være i stalden??
Det er en privat stald og ikke det største højde til loftet, men hvor højt til loftet ville i mene der skulle til for hun kunne være der?
Ved godt der er nogle regler omkring højde, men dem har jeg ikke behov for at høre?
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højde til loft
  • #1   27. jan 2018 1) Hvor høj er din hest, hvis den løfter hovedet glad og nysgerrig for at se efter noget?
    2) Det sker måske en gang eller to, at hesten rejser sig på bagbenene - det må den gerne kunne gøre, uden at banke hovedet op i loftet.

    Hvis boksene er bygget til små heste, der passer til lav lofthøjde skal du måske også være kritisk ift om hesten kan være i boksen?


  • #2   27. jan 2018 De nye regler siger 2.60m over strøelse

  • #3   27. jan 2018 Loven siger hestens højde + 75 cm over strøelse..

  • #4   27. jan 2018 doktor who, der er bokse der er bygget til de høje heste MEN! de bokse som er høje og god til hendes str. har de mindste heste i stalden( shetlændere på max 105 cm) og tror ikke jeg kan få den flyttet... derfor er jeg lidt splittet omkring det, og tænker på nye måder... men det er rigtig at der skal højt nok?
    tak for svar og råd..


  • #6   27. jan 2018 Jeg er opdraget til, at tænke i "hvad kan gå galt her?"
    Hvis hesten må stå med hovedet lidt lavt er det en ting.
    Men hvis der sker noget, så hesten rejser sig med stor kraft og banker hovedet mod loftet - er det så der evt skader kan ske??
    - Jeg ved det ikke - men jeg tænker da over det.


  • #7   27. jan 2018 Nanna præcis, der er mange timer i boks. Hun har stået på gården før og den boks hun stod bedst i står en skide shetlænder på 80 cm og jeg tror ikke ejeren er til at rokke...
    står der nu, men min fjordhest...
    tak for jeres svar ind til videre??


  • #8   27. jan 2018 Jeg syntes du skal ta snakken med Shetter'ens ejer og gi et tilbud hun ikke kan afslå. Måske det er at muge Shetter'ens boks eller at at passe den når ejer skal på ferie eller noget helt 3ede, er op til dig. smiley

  • #9   29. jan 2018 Nu er det vel ikke op til shetlænderens ejer om hendes pony skal rykke for at en anden hest kan få den størrelse boks den har behov for??? smiley

    Prøv da at høre dem der har stedet om ikke der kan rokeres lidt rundt så din hest ikke risikerer at komme til skade - og de ikke risikerer at komme i klemme i loven smiley


  • #10   29. jan 2018 Trine, det er rigtig! men ejeren er virkelig emsi omkring alt! man kan ikke have døren åben i Maks. 3 minutter når man henter heste, for får hendes lille shetter træk og bliver forkølet..
    vi står i en selvpasser stald, hvor vi selv skal sørge for det hele, der er er halm og morgen fodring med i prisen, men der står i vores regler at ved uenighed bestemmer "karna" så ejeren af gården kan også gå ind og bestemme, som jeg håber hun gør hvis "shetterejeren" ikke vil flytte..


Kommentér på:
højde til loft

Annonce