{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

Banen er frossen!! Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Tja...vejret har ikke ligefrem være lunt på det seneste, og det har resulteret i at vores bane er godt og grundig bundfrossen, og det har den været i lang tid nu.. smiley Vi har ikke ridehus, så det er vores eneste bane..

Så nu ville jeg høre alle jer kloge mennesker, der også kun har en udendørsbane til rådighed! Hvad gør i, i denne tid?? Synes virkelig det er træls, at man ikke kan få trænet hestene pga. Banen er total frossen...
Vi har en lille skov også, men det er ikke ligefrem fordi man får noget ud af at ride rundt der heller, så jeg er simpelthen løbet tør for ideer!
Kan i hjælpe, med nogle ideer, til noget alternativ træning som stadig giver hestene noget ordentlig motion?

Håber nogle af jer kan hjælpe!! På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banen er frossen!! Hvad gør jeg?
  • #1   10. feb 2018 Nu ved jeg ikke hvad du rider, men man kan sagtens ride dressur i skoven smiley det er faktisk rigtig godt for heste, man kan træne sidebevægelser osv derude samt øgninger op og ned af bakker..

    Jeg selv har ingen problemer med at tage lidt trav og en smule galop når jeg rider trods frossen bane, så længe det ikke er ujævnt og sådan.. hestene tonser også rundt i alle gangarter på folden.. men skridter dog mest..


  • #2   10. feb 2018 Er banen frossen rider vi nogle gange op på en af markerne omkring stalden, der stadig ikke er blevet pløjet
    Det er en stubmark som ikke er blevet pløjet så derfor er den ikke lige så hård som banen
    Dog var den også godt frossen sidst jeg red derop så det er kun hvis det ikke er alt for hård frost at den kan bruges

    Ellers står vores heste egentligt bare stille smiley


  • #3   10. feb 2018 Maria C: Jeg er primært springrytter, men det kunne alligevel være en mulighed med nogle runder i skoven:) problemet med vores bane er at den hurtig bliver meget ujævn på midten, og når det fryser, så er jeg meget bange for at det vil ende ud med at de får skader.. smiley men hovslaget er nogenlunde jævnt, så måske kunne det godt bruges?

  • #4   10. feb 2018 Line Saunte: Vi har også marker omkring, men de er tilsået desværre... en af mine heste har virkelig brug for at tabe sig, og derfor går det mig på at jeg ikke kan motionere hende:( Tager de på mens det er så koldt? Eller taber de sig tværtimod? Det kunne jeg da i hvertfald håbe på.. smiley

  • #5   10. feb 2018 Strø salt..

  • #6   10. feb 2018 Sanne * K: Virker det?

  • #7   10. feb 2018 Tror desværre det bliver svært at få den til at tabe sig... min part kan passe sin 150 cm gjord nu igen så det går også den gale vej for ham - desværre!

  • #8   10. feb 2018 Line Saunte: Ja, det er så træls!... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. hvis hun så meget som KIGGER på et græsstrå, så svulmer hun op!

  • #10   10. feb 2018 Ka, giv den salt, lad det virke lidt og have den så.. strå lidt mere salt.. og sp husk at vaske Hove efter ridning

  • #12   10. feb 2018 Og du kan ikke køre eller ride til et lille ridehus eller lignende?
    Så ville jeg bare skrifte nogle rigtig lange ture og ellers ride i skoven osv hvis det er til smiley


  • #13   10. feb 2018 Hvis hovslaget er nogenlunde, ville du stadig kunne ride rundt der. Vores bane og stier i skoven er også helt frosset, men man kan stadig godt bruge hovslaget.
    Hvis det er fordi hesten skal tabe sig, kan du stadig godt motionerer den i trav og galop og så bare lave skriftøvelser på midten?


  • #14   11. feb 2018 Jeg ville kort og godt holde min hest kondition og muskler ved lige ved at ride i naturen, og træne masser af øvelser og dressur i naturen, det er en udfordring for både hest og rytter.

  • #15   11. feb 2018 Har samme problem.

    Jeg pylre, beklager mig og brokker mig til vejrguderne (hvilket desværre ikke hjælper)

    Jeg lader være med at ride øv øv øv

    Og fedter daglig for min mand om han ikke synes at bruge 20.000 på en trailer er jordens bedste ide.

    (Men har en gammel svinestald som skal forvandles til noget som kan bruges til at holde vores datters konfirmation i, så der er lige noget gulv, vinduer og port der står højere på budgettet end min hestetrailer)

    Så er vi til bage til, jeg rider ikke i frostvejr øv øv og øv.

    Mine går ude 24/7/365 så de tager ikke skade af en uge eller to hvor de holder lidt ferie. Selvom jeg synes det er træls


  • #16   11. feb 2018 Vi står skadet pt., og da vi skal gå på hård bund, har vi faktisk gået en masse ture - og hvor er det hyggeligt! smiley

    Har man en ældre, rolig hest, så kan man jo evt. skridte tur i stedet. Finder man en rolig sti, så kan man sagtens ride noget dressur også.

    Jeg har faktisk lært en del ift. denne her skade - fremover vi jeg helt sikkert ride mere udenfor ridebanerne og ridehus, for de har så meget lækker naturlig gålyst, og man ser en masse spændende ting, som man lærer at håndtere sammen smiley Vi skal både ride noget dressur, men også bare skridte ture på fridage, når vejret bliver lidt federe, og min hest er rigtigt gående igen. Så det ville jeg da gøre, hvis jeg var i din situation smiley

    Ellers kan jeg desværre kun sige, at ja, jeg gider normalt ikke at ride udenfor - hverken i kraftig blæst, kulde, sne, regn... og derfor står vi så et sted med ridehus, for det er desværre bare ikke til at holde udendørsbanerne gode i det her vejr smiley


  • #17   11. feb 2018 P.S. Jeg ville ALDRIG ride et sted, der er ujævnt, når det er så koldt. Risikoen for skader, forvridninger, knusninger m.m. er bare kæmpe. Min står pt. med en mild seneskade efter ny hest på folden og en del løben rundt = 3-4 ugers boksro og let fold, derefter 6 ugers skridt på hård bund 30-60 min pr. dag, og skal til kontrolscanning i morgen, hvorefter vi forhåbentligt må starte genoptræning. Jeg tager INGEN chancer, hold op, hvor tager det lang tid sådan noget! smiley Så hellere ride det mindre nu her.

  • #18   11. feb 2018 Vi kører i ridehus et par gange i ugen, og ellers står den på gode skridtture ud i det blå smiley
    Kunne absolut ikke drømme om at ride andet end skridt så længe det er frossen, så er det heller ikke vigtigere, og man holder fint musklerne ved gode skridtture smiley


  • #19   11. feb 2018 Vil lige sige jeg har været ude i snevejret i dag i skoven med frosne stier, man kan sagtens ride.
    Det gavner sågar hesten. De lære at holde øje med hvor de sætter fusserne, i stedet for at tusse rundt i sandet uden den mindst ujævnhed og så er hårdt underlag også gavnligt for hovene.


  • #20   12. feb 2018 Jeg træner akkurat det samme i terrænet som på banen.

  • #21   16. feb 2018 Uha, kan godt følge dig i dine frustrationer! Jeg er selv passer for en skøn blanding. Han står dog opstaldet et sted med ridebane - MEN! Banen er total frossen pt...
    Lige i øjeblikket går vi meget ture - både skov og forhåbenligt snart også ud i mindre trafik. Ellers bruger vi banen meget til træning. Både HMS, tricks og generel træning som signaler m.m. Når der banen er ikke er særlig frossen, kan jeg godt finde på at longere ham i få runder og ellers hygger vi i stalden smiley


  • #22   22. feb 2018 Bland magnesium klorid salt i topladet, det er super og den fryser ikke til. En masse sække og kær rundt med en Palle efter traktoren. Og det skader ikke hestens Hove.??????

  • #23   22. feb 2018 Nu er de fleste baner tøet op - og med frostvejr på vej, så er det nok en ide at få jævnet banen. Hvis den fryser til mens den er helt jævn, så kan den sagtens bruges i frostperioden. Det gør jeg i hvert fald i vid udstrækning. Ellers rider jeg på tur, og det er ikke nødvendigt at have en stor skov til rådighed - rabatterne langs landevejene er helt fine, og på denne årstid bliver det først mørkt ved 17.30-tiden. På med en refleksvest og en ridelygte, og meget gerne lidt reflekser på hesten også, så er man let at se (og tage hensyn til) for bilisterne.

    Og så er jeg så heldig at jeg har en trailer, så jeg kører ofte i ridehallen om aftenen smiley


Kommentér på:
Banen er frossen!! Hvad gør jeg?

Annonce