{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Hævet øje og mule?? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Jeg kom ud her til aften for at give aftenhø til mine ponyer, hvorefter jeg straks ser, at min ene pony har et voldsomt hævet øje samt en meget hævet mule. Hun virker ellers frisk som normalt og vil stadig gerne spise. Jeg var ude hos dem ca. 2 timer forinden, hvor der intet var galt.
Jeg tænker at det måske kan være noget i høet, dog kan jeg intet finde på nettet, så er der nogen herinde, som har oplevet noget lignende??
Der vil selvfølgelig blive tilkaldt dyrlæge hvis der opstår nogen form for forværring, og jeg holder også øje med hende hen over natten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet øje og mule??
  • #1   15. feb 2018 Hvordan går det med pony??

  • #2   15. feb 2018 Hvis det var støv eller andet i høet, som hun har reageret allergisk på, eller bare er irriteret af, ville jeg logisk set forvente at det påvirkede begge slimhinder.

    Kan hun gnubbe sig op af noget lokal irriterende kan det sikkert give halvsidige symptomer. Samme kan fx et slag.

    -kort sagt, ingen gode bud på hvad det er


  • #3   15. feb 2018 Update!:
    Vi havde dyrlægen ude her til morgn, da øjet nu var blevet betændt samt ikke længere kunne åbnes, og det var et ordentligt slag mod hendes øje, som har forårsaget hævelsen, hvoraf sårvæksen er løbet ned til mulen så den også blev hævet. Dyrlægen kunne ikke se nok ind i øjet, til at kunne fortælle om øjet har taget skadet, men vi krydser fingre for, at det 'blot' er omgivelserne rundt om øjet der har taget skade! Hun er dækket ind med smertestillende nu, skal have det de næste 4 dage, og har fået nogle øjendråber, og så må vi se, når hævelsen falder, om selve øjet har taget skade.


  • #4   15. feb 2018 Krydser fingre her smiley sikke noget altså smiley men godt dyrlægen kom ud og behandlede hende

Kommentér på:
Hævet øje og mule??

Annonce