{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Åben vindue i stalden {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står i den situation, at min tinker har revet gitteret ned i hans boks, så han kan nu komme til vinduet. Har tænkt at tage vinduet ud, så han har vinduet åben og kan kigge ud. Men hvordan er det ved denne årstid? Er det for koldt og gøre nu, og kommer det til at trække ind, eller kan jeg sagtens gøre det? Der hvor gitteret skal hænge, er der gået i stykker, så kan ikke hænge det op igen - skal først have lavet det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åben vindue i stalden
  • #1   19. feb 2018 Jeg vil mene det kommer an på temperaturen i stalden i forhold til udenfor, i forhold til om det vil trække meget, hvis temperaturforskellen er stor. Derudover tænker jeg også at det kommer an på hvilket verdenshjørne vinduet peger mod...

• #2   19. feb 2018 Mine har åbent vindu og har haft det jah i 1,5 måned nu hele døgnet rundt og det fungere helt fint ingen snotnæser eller andet men det blæser heller ikke direkte ind fra den vinkel

• #3   19. feb 2018 Skidt med temperaturen.
    Det er jo det samme på fold.

Men hvis det trækker kan han ikke bevæge sig væk fra det - og træk er et problem for en hest.

Kan han ikke bare flytte boks i et par dage?

• #4   19. feb 2018 Alt andet vil være lukket i stalden, så gennemtræk vil der ikke være. Og vinduet er imod vest smiley

• #5   20. feb 2018 Hos mig står både port og vinduer åbne hele året rundt. Undtaget hvis det regner eller sner direkte ind i boksen

• #6   20. feb 2018 har han dækken på???

Mine går i løsdrift - det vil sige at døren altid er åben og de kan gå som de vil - kun min bette har kæmpe pels - og min ic/tinker har alm pels og ingen snotnæser her - og ja det trækker ind af døren - men det har ikke generet mine så åben vinduet og lad det stå åbent så din heste ikke kan smadre ruden og komme til skade

• #7   20. feb 2018 Vest er jo den retning vinden oftest er i, her i DK. Det er ikke et problem i sig selv hvis boksen er så stor at han kan stå i læ hvis det blæser meget. Dog kan det være et problem hvis der kommer slagregn, så regner det ind og bunden kan blive våd.
    Jeg har altid vinduer på klem, kan åbne og lukke i forhold til vindretningen. Oftest er de åbne mod vest, men det er gamle staldvinduer der åbnes udad forneden.
    Aldrig snotnæsede heste og luften er dejlig frisk i stalden, ingen tung ammoniakluft.

• #8   20. feb 2018 Jeg ville i hvert fald foretrække at man skulle kunne lukket vinduet igen. Er helt klart fortaler for frisk luft og udeagtig temperatur i stalden, men træk er ikke godt. Så hvis det blæser ind skal det kunne lukkes smiley

Kommentér på:
Åben vindue i stalden

Annonce