{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "ridebane" igen igen
  • #1   21. mar 2018 Det er nok hvad man er vant til. Jeg plejede at ride en DV på 161 på 20x60 bane og syntes dengang at en 20x80 som vi havde oppe hos min unghest var helt ekstremt enorm (målet på denne bane var lavet sådan for at der var venteplads til de næste starter til stævner). I dag løber jeg mest på vores bane med ungerne, eller en lille skridttur på min 145 hyp - det er en 20x40 og der synes jeg at en 20x60 bane er enorm.

• #2   21. mar 2018 Er der plads til 20x40 ville jeg ikke lave banen mindre end det. Havde vi haft plads til 40 x 100 var det det vi havde (det er størrelsen på konkurrencebane til kørsel), men vi nøjes med i omegnen af 30 x 65, det er hvad vi har plads til.

• #4   21. mar 2018 jeg har plads til en 20 x 40 bane - ja den kunne godt blive 30 x 50-60 - men så ligger den også lige op og ned af åen - og skal skal hestene igennem "ridebanen" for at komme om på engen - det vil jeg egenligt gerne undgå - så 30 x 50 kan jeg gå med til - men stadig syntes jeg at 20 x 40 er mega stor - eller er jeg skør?

• #5   21. mar 2018 har du prøvet at sætte et par flytbare pæle og så ride volter derinde? Så føles den nok ikke så stor som du umiddelbart tænker. Jeg ville holde mig til 20x40 eller 20x60

• #7   21. mar 2018 Jeg har 20x40 meter og rider heste på 165 og 172 cm i stang.

Fordelen ved at ride på en “lille bane” på 20x40 fremfor 20x60 er, at du automatisk samler ind/sammen, for at ride hjørne - og det er det som styrker hestene i dressur. smiley

20x60 baner er det man rider på som “heste-rytter” og stævnerytter - dvs at der er øvelser i de højere klasser, som skal udføres i sammenhæng, og hvor du ikke kan få flowet på en 20x40 bane - fx 10 meter volte, versade, volte tilbage og travers ud til langsiden igen - her må man ud og træne på stor bane en gang imellem for at få flowet.
    Til gengæld gør det dig og hesten skarpt reagerende, at du på 20x40 træner dele af øvelsen, men ikke hele øvelsen - så de til stævner ikke bare “kører selv” på rutinen smiley

20x60 er skøn til helt nye ungheste, hvor de fx nærmest ikke kan galoppere andet end en langside, fordi de ikke kan bærer sig rundt i et hjørne.

18x35 meter er bare småt - men kan sikkert fungerer på en pony.

Til spring kan jeg godt forestille mig, at den gerne må være så stor så mulig banen.

Dingle’s#5 forslag om at sætte flytbare pæle op først, og fornemme størrelsen er rigtig god smiley

Mvh Charlotte

• #8   21. mar 2018 Min bane er 20x40 og ville ikke vælge den "smallere" end de 20m i bredden. Bruger ikke hele bredden til jordarbejde hverken med pony eller hest, men når jeg rider er 20m altså en nødvendighed synes jeg. ?? jeg føler at min bane er stor når jeg står på jorden men det ér altså noget andet når man kommer på hest eller ponyryg.

• #9   21. mar 2018 30 x 50 ser jeg ikke nogen grund til, hvis det bare er til almindelig motionsridning (og altså ikke træning til spring eller dressur på højre niveau, hvor det er rart at have en fuld størrelse bane at træne på). Jeg tænker 20 x 40 er helt fint og passende smiley

• #10   21. mar 2018 Jeg har flytbare pæle i jorden nu - og netop derfor kunne jeg se str på banen.

Jeg ønsker ikke den skal være mindre - da det jo egenligt er det som er mål på en rigtig ridebane - men jeg syntes den virker enorm stor.

Altså - der skal jo med tiden trænes dressur og måske spring - da jeg ønsker at teste min hoppes egenskaber - jeg ved endnu ikke hvad hun syntes er bedst og hun skal færdigtilrides - derfor ridebanen - så vi er på sikker grund HVIS uheldet skulle være ude - styrt eller lign.

Ja og græsset skal ædes ned og evt sand på (det har jeg endnu ikke bestukket mig helt for) men i min højde - syntes jeg den virkede stor

Hjørnepæle graver jeg ned nu her i weekenden og hegnet rundt - så må jeg prøve at ride "banen" rundt - måske er det slet ikke så slemt på hesteryg.

Men mindre bliver den ikke

Spring bliver mest på naturbane eller ridebanen hos naboen længere oppe af vejen - når banen er brugbar igen (det koster jo selvfølgelig bare penge hver månede - men det er bestemt IKKE udelukket

• #11   21. mar 2018 Lidt springtræning er bestemt også helt muligt på 20 x 40 (temmeligt mange klarer sig jo med denne størrelse ridehal om vinteren) - det er først ved større/fulde baner det kan blive knapt. Så jeg tænker du bliver glad og tilfreds med den størrelse til det brug du skriver smiley

• #12   21. mar 2018 Fordelene ved 20x40 bane i spring er at hest og rytter vænner sig til at lave skarpere hjørner og at man ikke har meget plads til at komme rundt smiley så jeg synes det er rigtig god træning smiley

Mvh TT

• #14   22. mar 2018 Jeg rider enten 20*60 eller 40*80 og syntes 40*80 er for stor, 20*60 er bedre også hvis man en dag vil starte stævne. Min er 146

• #15   22. mar 2018 Jeg rider på en bane på 20x60 på min pony på 143, og bruger oftest kun 20x40 smiley
    Af og til rider jeg i et mindre ridehus - ved ikke om det er 18x36, eller 15x30, men det er ihvertfald ikke særligt stor, og det er jeg ikke fan af. Synes ikke jeg laver andet end at ride rundt i hjørnerne smiley
    Er også tilhænger af en bane på 20x40, men ville tage 20x60, hvis der var mulighed for det.

• #16   22. mar 2018 20 x 40 er en fin bane størrelse. Du kan ride en fin langside, komme rundt hjørnet, rette op, ride hjørne og så langside igen.

Der er også plads til slangegange, cirkelvolter, osv.

Og du har også mulighed for at springe der.

• #17   23. mar 2018 Jeg hegnede igår - pænt nej - men hegnet - 20 x lidt mere end 40 - hestene kom ind på marken så de kan græsse den ned - de har fået lov at gå der i nat også så jeg er spændt på om de er sultne nu her når jeg kommer i stalden - spændt på hvor meget de har fået ædt - jeg skal dig lige have ordentlige hjørnepæle i jorden så jeg kan spænde hegnet ordenlig ud - mine heste gad mig slet ikke igår efter de fik lov at komme ind på det græsstykke smiley

• #18   23. mar 2018 Altså fakta er at når årets første græs kommer i munden, så kan vi bare holde os laaangt væk i nogle dage smiley vi har ingen interesse what so ever smiley

Mvh TT

• #19   23. mar 2018 Jep, kærligheden til "mor" er omvendt proportional med græsmængden - sådan ER det bare smiley

Jeg rider Fjordheste, og min bane hjemme er 30 x 40 meter. Jeg kunne sagtens klare mig med 20 x 40, men de ekstra 10 meter giver mulighed for at køre lidt på den om vinteren (der er ikke lys på vores kørebane).

En gang om ugen mødes jeg med nogle veninder i et ridehus, der er 17 x 35 meter - og eftersom vi alle 6 rider på småheste, så kan vi sagtens være der - men vi nyder om sommeren, når vi kommer på udendørsbanen, som er 20 x 60 smiley

• #20   23. mar 2018 Ja tak det fandt jeg ud af - og mine ponyer er ellers ikke madglade medmindre det er frisk græs - og dette er "kun" enggræs - men jeg var yd igår smiley

Kommentér på:
"ridebane" igen igen

Annonce