{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

spørgsmål vedr sadle {{forumTopicSubject}}

jeg har tabt mig en del - faktisk over 44 kg. så bruger nu str 40-42 i bukser
hvad str sadel svarer det til ?


andet spørgsmål
har en lammeskindssadel, som jeg endelig ikke rigtig får brugt til noget. købte den selv billigt (500kr) da der mangler noget af lammen. desværre fik jeg først at vide at det var dumt at lade den hænge i sadel, så den har mistet mere lam. men ellers fejler den intet.
kan den sælges?

planen er at jeg vil se om jeg kan finde en brugt sadel i stedet for lammedyret. vil nemlig se om jeg kan få bare en af hypperne tilredet her i sommer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål vedr sadle
  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #1   18. apr 2018 Vil sige at en 17" sadel vil passe dig fint. Den passer til de fleste smiley

    Mht din lammeskindssadel ville jeg prøve at sætte den til salg for at se om der er nogle interesseret. Lav evt en budrunde.


  • #2   18. apr 2018 Det afhænger lidt af sadlen. Dels er der lidt forskel på forskellige mærker og dels er der forskel på, om den har dybt sæde eller fladt sæde. En sadel med udpræget dybt sæde skal i reglen være en smule større end en med fladt. Men 17-17,5" ville være mit bud, afhængig af sadeltype.

  • #5   18. apr 2018 har s.. ingen bagdel... smiley smiley smiley
    det siger de alle sammen.

    men jeg må prøve mig lidt frem


  • #6   18. apr 2018 Min str 44 bagdel passer i min 16,5" Passier smiley

  • #7   18. apr 2018 1. det kommer an på mere end vægt og buksestørelse. det kommer også an på hvor lange ben du har, og hvad det er du vil ride. smiley

    2. alt kan sælges til den rigtige pris. jeg har selv solgt en lammeskinds sadel for ikke så længe siden. der var ligefrem kø til at købe den. så hvis du sætter prisen rimeligt i forhold til stand og nypris, så bliver det ingen problem. forudsat selvfølgelig at den er forsvarligt funktionsdygtig smiley


  • #8   18. apr 2018 Det her er en meget god huskeregel for alle, uanset vægt smiley

    Gætter på det er en 17-17½ " du er ude i. Bare husk at tommerne er en ting, anlægsfladen er en anden. Selvom nogle sadler er ens i tommer, kan anlægsfladen godt være forskellig. Og at anlægsfladen også skal passe hesten - sadelen skal jo ikke kun passe rytterens bagdel :p.


    profilbillede
  • #9   21. apr 2018 17"

  • #10   22. apr 2018 Altså jeg bruger en str. 36-38 i bukser og jeg kan kun lige være i en 17" fordi der skal kunne være en håndsbrede bag i sadlen når man sidder korrekt i den. Så vil sige at du skal prøve nogle forskellige størrelser og modeller så du kan finde den der passer bedst til dig og din hest.

  • #11   22. apr 2018 Det kommer MEGET an på mærket. Jeg bruger 42-44 i ridebukser og jeg har haft en 17" Passier GG der var alt for stor, en 17" Hennig der var lige til den store side og en 17" Amerigo Classic der faktisk var for lille.
    Generelt er Amerigo og Kentaur små i sæderne og Passier store.


  • #12   22. apr 2018 Jeg bruger str 36 i bukser og må have en 17" pga min popo. I enkelte mærker kan jeg være i en 16,5" smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
spørgsmål vedr sadle

Annonce