{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Så kom foråret {{forumTopicSubject}}

Og deraf også diverse horder af trælse flyvende insekter smiley

Hvad bruger i af beskyttelse, jeg har en super god maske til hende, dækken får hun ikke på.

Så det jeg søger er noget spray eller lign.

Er det rigtigt at man ikke længere kan få flusa? Kan heller ikke finde auriplak mere i dk

Pt har jeg BH summer roll on, og hun får en omgang senere, men ville godt prøve noget andet/nyt.

Hørt den der shield omtalt positivt?


Kommentarer på:  Så kom foråret
  • #1   21. apr 2018 Skide god tegning smiley
    Jeg har også hørt godt om Ultra Shield. Men ingen erfaringer. Følger derfor med smiley

    Mvh TT


  • #2   21. apr 2018 Følger med.. har simpelthen prøvet så meget efterhånden på min hoppe som knap nok kan tåle en enkelt flue i nærheden af hende så kaster hun med forben og hoved pænt træls..

    Eneste der har hjulpet lidt har været maske og insekt dækken uden det har jeg ikke kunne ride, men hun har det så varmt under det og gør det også svært at ride dressur og springe så jaa.. gode råd ønsker jeg også


  • #3   21. apr 2018 Jeg er glad for Ultra Shield. Den tager selvfølgelig ikke alt, men i forhold til andre sprays, synes jeg der er væsentlig forskel.

  • #4   21. apr 2018 Je har prøvet mange med tiden. Og jeg syntes st sådan en som Blue Hors’ er elendig.
    Så jeg er faktisk begyndt at blande selv. Det virker bedre. Stadig ikke 100% men bedre. Den indeholder vand, eddike, hvidløg, lavendeldråber ( når laveendelblomsterne kommer bruger jeg dem i stedet.) citron og babyolie (for at det binder bedre til pelsen)
    Jeg lader det stå og trække med de hele hvidløg og lavendelden i, i ca 4 dage i køleskabet. Så filtrerer jeg det. Og anvender smiley

    Jeg beuger det dog ikke i hovedet på hesten.


  • #5   21. apr 2018 Flusa kan ikke fåes mere i DK. Der er kommet Spotinor som erstatning men kun godkendt til kvæg og kræver recept. Auriplak er vidst nok løbet ind i lignende problemer som Flusa og Tectonic.

    Vil fraråde hjortetaksolie, det lugter forfærdeligt og er desuden giftigt for heste ved indtagelse. Det skulle vidst også kunne brænde hesten hvis den står i solen og griller.

    Har enten lavet selv, da jeg ikke synes mange af købe sprays havde den store effekt og alligevel primært indeholdet ingredienser såsom citronella, hvidløg, eddike og andet.
    Har dog haft noget fra Sverige som virkede rigtig godt (noget tilsvarende UltraShield), har også en UltraShield jeg lige tog huld på sidste år. Umiddelbart virkede det bedre end det hjemmelavede. Værd at huske er dog det er giftigt for katte, så ikke spray steder hvor der er katte.

    Og af hvad jeg har set så forhandler de igen UltraShield i DK, så jeg ville måske lige tjekke op om de har ændret indholdet eller om den bare har fået oversat label nu.

    Om spray virker kommer også an på hvad insekter det er du er plaget af, dem som jagter udelukkende på synet er ikke generet af spray før de bider hesten og smager det, dette gælder bl.a. klæg.


  • #6   21. apr 2018 jeg er super tilfreds med BH roll on. super nem at have med gøre. Især når man har en hest som overhovedet ikke kan lide en spray...
    må så sige at det er den eneste jeg har prøvet af den årsag


  • #7   21. apr 2018
    Insektdækken - jeg gider simpelthen ikke købe mig fattig i produkter der alligevel ikke virker. Og fortryder det ikke, når hesten står roligt modsat andre på folden.


  • #8   22. apr 2018 Indrømmet, har kun prøvet det fra biltema, og det duede ikke på min tidligere hest. Det gled til så det strammede mega meget fortil på ham, det er mere synd end et par fluer.

  • #9   23. apr 2018 TT
    js den er hammergod, har desværre ikke selv tegnet den,


  • #10   23. apr 2018 Jeg kan se det er fra et heste blad e.l. smiley

    Mvh TT


  • #11   23. apr 2018 Jeg bruger fluemaske og ultrashield på min. syntes faktisk det virker Okey.

    når vi når længere ind på sommeren får hun dog insektdækken på smiley


  • #12   23. apr 2018
    Insektdækkener er ligesom alm. dækkener - der er et ikke et der duer til alle :o)


Kommentér på:
Så kom foråret

Annonce