{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning inde og ude 1.500 kr.
  • Montere 2 vinduer på Liselejevej 8a 2.300 kr.
  • Skifte patron i Børma-greb 1.000 kr.
  • Jeg kan ikke låse min udestuedør, tror den er sunket lidt 540 kr.
  • Tilslutning af el komfur - autoriseret elektriker 500 kr.
  • Kanalsøgning på tv 640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dækken med eller uden hals
  • #1   18. maj 2018
    High Neck eller halv hals er ikke det samme som hel hals.

Jeg foretrækker en hel hals, fordi jeg har en sart dame.

En hel hals kan dog risikere at slide noget af manen af.

• #2   18. maj 2018 Jeg foretrækker helt klart uden hals, men det bunder nok i at jeg allerhelst vil have at mine heste kan gå så naturligt som muligt, nu de absolut skal have dækkener på smiley

Hvorfor overvejer du hals? Hvis ikke du har en specifik grund (som at hesten fryser eller anden praktisk årsag) tænker jeg ikke det er nødvendigt.

• #3   18. maj 2018 jeg har i de sidste par år haft løs hals på dem. uden at det har kostet manen
    problemet er bare at jeg syntes det er træls når det skilder af. de bliver våde imellem dækken og hals. mine halse er med kabinehager.

mine heste er heldigvis ikke sarte når det kommer til halsen. det er mest mig som er lidt en hønemor.

• #4   18. maj 2018 startede endelig med hals fordi jeg syntes det tog lang tid inden de blev tørre på halsen, efter en dag på folden med sne/regn

så de har ikke halsen på hele tiden. på dage med fint vejr er de uden uden.
    kun når det har blæst og været koldt har de også haft dem på. bor på langeland så vi har en del blæsevejr

• #5   18. maj 2018 But why? Hvorfor ikke bare et uden hals?
    Jeg er med på at nogen åbenbart har mega frossenpinde, der om vinteren skal have både 800 g og hel hals. Men overgangsdækkener er jo netop til, når det ikke længere er så koldt (eller til en hest, som har fået lov at sætte lidt pels), og så er der jo slet ingen grund til hals.

Jeg har kun EN vinter haft hals på en af vores. Resten af alle de heste og ponyer vi har/har haft har klaret sig helt fint uden, også de vintre, hvor vi har haft tæt på -20 grader og hestene har været klippet.

Så lige med overgangsdækken synes jeg det er total no brainer... jeg ville absolut købe uden hals (det giver også meget mindre slid) og så, om nødvendigt, nøjes med hals på vinterdækkenerne.

• #6   18. maj 2018 jeg kan godt ende med at kun bruge overgangsdækner hele vinteren. de bliver ikke klippet

men jeg er lidt træt af at bruge løse halse fordi de ikke sidder godt nok sammen med dæknet og så ender jeg med to heste som er våde - somregle også under dæknet.
    det sker som når det er p.. vejr

• #7   19. maj 2018 Men hvis de ikke klippes har de jo en smule pels - så er halsen jo igen ikke nødvendig smiley

Vil du halve hals på, så er du naturligvis velkommen til det. Men nu skriver du jo, du synes det er bøvlet, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare køber uden hals smiley

• #8   19. maj 2018 Hvis både du og hestene trives med hals, så ville jeg da fortsætte med det. Hvis de går med hals hele tiden, ville jeg bare købe dækkener med fast hals. High neck er jo ikke som sådan en hals, men kan være godt hvis man har heste der bliver våde ved halsåbningen.

• #9   19. maj 2018 jeg har kun løse halse

og det er det som gør at jeg er lidt træt af det. for det kommer jo hul imellem halsen og selve dæknet. Og så kommer der jo vand/sne ind under.

Kommentér på:
dækken med eller uden hals

Annonce