733 visninger
|
Oprettet:
dækken med eller uden hals {{forumTopicSubject}}
jeg skal have nye overgangsdækner til hypperne.
men går lidt og overvejer hvad jeg skal købe
jeg er nemlig lidt træt af at hele tiden skulle tage hals af og på. Så går endelig lidt og overvejer et med high neck.
men er det dum eller hvad?
hvad er for og imod?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.937
High Neck eller halv hals er ikke det samme som hel hals.
Jeg foretrækker en hel hals, fordi jeg har en sart dame.
En hel hals kan dog risikere at slide noget af manen af.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Hvorfor overvejer du hals? Hvis ikke du har en specifik grund (som at hesten fryser eller anden praktisk årsag) tænker jeg ikke det er nødvendigt.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 141 Svar: 1.702
problemet er bare at jeg syntes det er træls når det skilder af. de bliver våde imellem dækken og hals. mine halse er med kabinehager.
mine heste er heldigvis ikke sarte når det kommer til halsen. det er mest mig som er lidt en hønemor.
apr 2008
så de har ikke halsen på hele tiden. på dage med fint vejr er de uden uden.
kun når det har blæst og været koldt har de også haft dem på. bor på langeland så vi har en del blæsevejr
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.128
Jeg er med på at nogen åbenbart har mega frossenpinde, der om vinteren skal have både 800 g og hel hals. Men overgangsdækkener er jo netop til, når det ikke længere er så koldt (eller til en hest, som har fået lov at sætte lidt pels), og så er der jo slet ingen grund til hals.
Jeg har kun EN vinter haft hals på en af vores. Resten af alle de heste og ponyer vi har/har haft har klaret sig helt fint uden, også de vintre, hvor vi har haft tæt på -20 grader og hestene har været klippet.
Så lige med overgangsdækken synes jeg det er total no brainer... jeg ville absolut købe uden hals (det giver også meget mindre slid) og så, om nødvendigt, nøjes med hals på vinterdækkenerne.
apr 2008
men jeg er lidt træt af at bruge løse halse fordi de ikke sidder godt nok sammen med dæknet og så ender jeg med to heste som er våde - somregle også under dæknet.
det sker som når det er p.. vejr
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.128
Vil du halve hals på, så er du naturligvis velkommen til det. Men nu skriver du jo, du synes det er bøvlet, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare køber uden hals
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.412
apr 2008
og det er det som gør at jeg er lidt træt af det. for det kommer jo hul imellem halsen og selve dæknet. Og så kommer der jo vand/sne ind under.
dækken med eller uden hals