{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

greenguard mundkurv giver sår på mulen {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min hest har fået sin greenguard mundkurv på, da den står skadet pt, og derfor ikke må rides. Den er allerede blevet tyk efter en uge på græs, så derfor er det nødvendigt med en mundkurv. Den får kun vitaminer samt hø til natten, så alt foder er skåret ned til minimum.
Hun har nu i dag haft den på for 5. dag, og ser så at den har lavet voldsomme slidmærker under mulen (og også på hagen).
Jeg har læst lidt på nettet om at nogle har haft succes med at sætte gaffatape på hagestykket, samt tapet kanterne af hullerne.
Er der nogen som har erfaring om dette hjælper, eller kender nogle andre tricks? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  greenguard mundkurv giver sår på mulen
  • #1   18. maj 2018 Jeg havde ligneende problem med min gamle pony. dog var det, tror jeg, mere kanten af mundkurven der gnavede hende på trods af mange forsøg med indstilling, polstring mm. Vi fik det aldrig til at fungere med greenguard.

    I dit tilfælde ville jeg umiddelbart give hesten et par uger uden mundkurv, så mulen kan hele ordentligt og så måske forsøge at løsne den lidt, så der er lidt bedre plads til mulebevægelser (de bevæger jo mulen en del, når de græsser, så der skal også være plads til at spidse læberne mm smiley ). Og så kun prøve det af over kort tid, så du når at fjerne mundkurven inden der ligefrem opstår sår.

    Derudover ville jeg ikke lade hesten gå 24/7 med mundkurv (det ved jeg jo så ikke om din gør). Nogen timer om dagen ja, men hverken heldags- eller døgnfold med mundkurv - ikke kun pga. evt. slid.

    Fungerer det ikke med en løsere greenguard ville jeg prøve en anden mundkurv - det hed sig, da jeg købe den i sin tid i hvert fald, at greenguard skulle være en bedste mundkurv på markedet. Må indrømme at jeg ikke er videre imponeret over den.


  • #2   18. maj 2018 Ja hun får lige lidt tid uden mundkurven, hun skal dog stå 6 uger stille endnu så hun bliver nødt til at få en på igen desværre - synes det ville være mere synd at hun kun får nogle få timer udenfor når hun nu heller ikke må rides.
    Hun går ude ca 7 -8 timer hver dag, og hun har faktisk slet ikke noget imod at gå med mundkurven.
    En anden hest i stalden går også med samme model, og den har aldrig haft problemer, så måske min bare er mere sart på huden.
    Jeg har set nogle forskellige på nettet, som har prøvet at sy noget plys både på hagen, og en smule mellem hullerene (så de selvfølgelig stadig kan få græs). Måske det var en ide, til når hun skal have den på igen. smiley


  • #3   18. maj 2018 Vi prøvede med både neopren, plys og hvad vi ellers kunne finde på uden held - ponyen fik stadig sår på mulen. Var det mig havde jeg købt en af de billige modeller i nylon - jeg har set en del heste, der kan gå med disse og i værste fald er det ikke ret mange penge man mister.
    Jeg kan læse mig til, at nogen er glade for greenguard. Men når SÅ mange mennesker er nødt til at polstre med det ene og det andet, så kniber det vist lidt med pasformen sådan i det hele taget. Self. kan du prøve at polstre, og virker det er det jo super - men jeg ville overveje en anden model, hvis min hest skulle gå så meget med mundkurv på... eller alternativt lave en fold med minimalt græs (det kan ikke tage lang tid for et par hestekammerater der bedre kan tåle det at græsse en mindre sygefold ned) smiley


Kommentér på:
greenguard mundkurv giver sår på mulen

Annonce