{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Salg af pony {{forumTopicSubject}}

Jeg har drømmen om at købe en hest inden året er omme. Jeg skal selv betale for den. Jeg har i forvejen 2 ponyer.

Min mor forslog at jeg kunne sælge den ene pony og bruge de penge jeg ville få for den til en hest, så jeg kunne købe en lidt hurtiger.

Jeg har altid troet at jeg ville have ponyen til at hun ikke kunne mere og skulle på de evige græsmarker.
Jeg er også bange for at hun ikke ville få det lige så godt et andet sted som hun har det her.
Eller at hun ville blive ved med at blive solgt vider.
Har haft ende siden jeg var 6 år og er 17

Hun bliver ikke rigtig redet af mig, da jeg ikke kan springe og ride dressur på hende. Hun dur ikke til det.
Og jeg ønsker lidt at hun bliver redet lidt mere, end hvad jeg har tid.

Mit spørgsmål er så:
Skal jeg forsøge at sælge hende eller beholde hende og så ende med at få endnu mindre tid til hende (Jeg starter i 1.g efter sommerferien på en STX)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af pony
  • #1   20. maj 2018 Lyder som en god ide at sælge hvis du ønsker at købe en hest, og der findes helt sikkert et hjem hvor hun vil få det lige så godt, det er jeg helt sikker på. Det er bare med at finde det. Så kunne hun også blive brugt, det har alle heste jo godt af uanset alderen, og der kan jo sagtens være mange gode år tilbage i hende, og måske hun dur som børnepony? smiley

    Dog syntes jeg det er sjovt at alle folk antager at bare fordi de starter i gymnasiet så har de ikke tid til at have hest, jeg går i 2.g lige nu men jeg rider alligvel 7 gange om ugen og kan sagtens få tid til det, selvom 2.g skulle være det travlste år i gymnasie tiden. Jeg kan sagtens nå at ride 2-3 heste på en dag, hvis man laver sine lektier og aflevering i de timer man har aflyst burde det absolut ingen problem være. og man vil også kunne være sammen med sine veninder. smiley - Bare lige for at sige at selv om man går i gym kan man sagtens have tid til hestene. smiley


  • #2   20. maj 2018 du siger jo selv at du endelig ikke har så meget tid til hende.
    så find et godt hjem hvor der er tid til hende. søg efter hjem for pris, og vær kritisk sådan at du vælger det rigtige hjem i forhold til det du syntes er rigtig

    du får jo ikke mere tid når du vil have en hest oveni.


  • #3   20. maj 2018 Simone: Det er ikke fordi jeg starter i gym at jeg vil af med en pony. Mener også selv at man kan have tid til sine heste. Jeg skal betale nogle af udgifterne for at have dem, og det vil jo selvfølgelig blive dyre at have 3 heste end at have 2.

    Hun kan sagtens blive en børne pony, hvis der er en forældre med ellers skal man kunne sætte sig igennem over for hende i starten ellers gør hun lidt hvad der passer hende når man er på tur.


  • #4   20. maj 2018 Anja n: Det kan jeg godt se smiley Tror bare at jeg er tøvende, fordi hun altid har været hos mig, kan nemlig ikke rigtig huske en tid, hvor hun ikke var hos mig.

  • #5   20. maj 2018 det er også derfor at du skal finde det rigtig hjem i forhold til dit hjerte smiley

  • #6   20. maj 2018 spørgsmål: er det den ældre dame du overvejer?

  • #7   20. maj 2018 Hvis du er bange for at hun ender som kastebold eller at den nye ejer ikke passer godt på hende, så kan du jo bede om forkøbsret i købskontrakten og/eller give den nye ejer en prøve-periode, og hvis det ikke fungere så kan du få hende tilbage (:

    Det vigtigste er at hun har en ejer som elsker hende, og bruger tid sammen med hende. Hvis du får endnu en hest, og ikke føler at du har overskud til både den nye og den gamle, så ville det nok være bedst at finde et nyt hjem til den gamle.
    Eller beholde den gamle og ikke købe en ny (:

    Jeg har ikke selv prøvet at sælge en hest, så jeg kan ikke tale af erfaring..

    Både med min gamle og min nye hest har jeg ofte sendt billeder og snakket med gamle ejere om hvordan det går, givet dem opdateringer (især med min nye som var 1,5 år da jeg købte ham) og inviteret dem på besøg.
    Det har de været rigtig glade for.
    Hvis du vælger at sælge, så kunne det måske være rart for dig at finde en ejer som du kan holde kontakten med (:


  • #8   20. maj 2018
    Hvis det er ponyen fra 1997 du overvejer at sælge, så lad være.

    Lån den hellere ud istedet for. Risikoen for at den pga. alderen ender som kastebold er pænt høj.


  • #9   20. maj 2018 Tjae.

    Jeg havde nok stille og roligt set mig om efter en alternativ ejer til den ene pony.
    Hvis en passende køber er der - så er det godt.
    Du er ikke tvunget til at sælge, bare fordi du sætter til salg.
    Og du er ikke den eneste gode heste ejer derude.

    Hvis du laver en tilbagekøb klausul - hvad sker der så, hvis de overtræder den?
    Hvis der ikke er en konsekvens, vil de kunne sælge trods klausul.


  • #10   20. maj 2018 Det er ikke den, det er Fanta. Hun er fra 2001

  • #11   20. maj 2018 Doctor who - den købskontrakt som jeg brugte her i februar, der var der et punkt omkring hvorvidt sælger ville have forkøbsret eller ej.
    En kontrakt er vel en kontrakt, ikke? Eller har jeg fuldstændig misforstået noget?

    Burde der ikke være en konsekvens ved at bryde købskontrakten?


  • #12   21. maj 2018 Katrine, der er kun konsekvens hvis der er skrevet hvilken. Hesten kan du umiddelbart ikke få tibage fra en ny køber, da de er i god tro til at købe, så vidt jeg husker.

    Så du kan faktisk med en klausul kun få økonomisk kompensation, og dette kun hvis det skrives ind i kontrakten (står det ikke i kontrakten, kan man bruge alle pengene på advokat)


  • #13   21. maj 2018 Hvis man har en kontrakt, hvor der står "forrige ejer skal orienteres ved salg af pony og har forkøbsret. Hvis kontrakten brydes skal sælger x"

    Hvis du ikke har en "hvis kontrakten brydes", så er eneste konsekvens at sælger får en plet på samvittigheden.


  • #14   21. maj 2018 Hvis man skriver konsekvensen i kontrakten (fx at sælger har førsteret til hesten, hvis køber vælger at sælge. Overholdes dette ikke så ...), burde det så ikke fungere?

  • #15   21. maj 2018 Doctor Who, undskyld, det var jo præcis det du skrev ??

  • #16   21. maj 2018 Man skal jo selvfølgelig skrive det meget klart og tydelig og detaljeret, så det er umulig at misforstå.

    Burde det ikke være muligt?


  • #17   21. maj 2018 den kan du godt finde et godt hjem tid. hun ser dejlig ud.

  • #18   21. maj 2018 Anja n: Tak, det er hun også smiley

  • #19   21. maj 2018 Katrine, du kan på ingen måde sikre dig at du må hente hesten fra en ny køber, det er kun en bod du kan få og der skal stå i kontrakten hvad beløbet er. Så klart at man sætter boden så højt at det vil være billigere at kontakte gamle ejer end sælge til ny, men der er også regler for hvor lang tids frist gamle ejer har til at købe hesten tilbage, ligesom der sikkert er loft over bod.


    Er man i tvivl er det bedst at kontakte en hesteadvokat, de kan trods alt bedre svare smiley


Kommentér på:
Salg af pony

Annonce