{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Julie N
Julie N
Tilmeldt:
10. jun 2018
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2

Træpiller?? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'er

Hvad står jeres heste på af bund i boksen?

Mit kommende opstaldningsted, må jeg ikke benytte halm som bund, hvilket jeg har været rigtig glad for ellers.

Jeg har derfor kigget på træpiller og træpillesmuld.. Samt halmpiller og spåner.

Hvad har i af erfaringer, hvordan opstarter i en boks med bund (hvor mange sække mm.)

Og hvad er bedst at stå på? smiley

smiley


Kommentarer på:  Træpiller??
  • #1   17. jun 2018 jeg er rigtig glad for træpiller hvor jeg ikke laver en bund det vil sige jeg har en 25-30 cm tyk som jeg ryster op hver dag og fjerner alt tis og lort hver dag og jeg kan bedst lide hele bunden altid er blød og sandagtig og ikke kun toppen men det kan tage 30 minutter eller mere hver dag at holde den så det skal man være indstillet på eller lave en god bund og kun muge toplaget hvis man ikke vil være hysterisk som jeg er smiley

  • #2   17. jun 2018 Jeg er rigtig glad for en blanding af spåner og træpiller.. En to-tre pakker spåner og en 8-10 poser træpiller til opstart.. Men jeg kan også godt lide tyk bund.. smiley

  • #3   17. jun 2018 åhhh hvor jeg savner træpille bunden D: det var så let at holde rent frem for den dumme halm bund XD

  • #4   18. jun 2018 Min står på træpiller - halm suger ikke.
    Jeg vender bunden hver dag, det tar ca 10 min at ordne boksen, han er heldigvis ikke ulækker.

    Jeg bruger typisk 5 poser til opstart, opblødt.
    Og det er klart min farvoritbund.


  • Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #5   18. jun 2018 Har i nogen erfaring med at bruge træpillesmuld istedet for træpiller?
    Så det var noget billigere at købe træpillesmuld ved danish agro, fremfor at købe træpiller nemlig? smiley
    Og hvor køber i træpiller, overvejede at tage turen til tyskland og købe det ved absolut-traepiller.dk som er noget billigere end DK, men er der forskel på træpiller? Altså nogen træpiller heste ikke må stå på? smiley smiley


  • #6   18. jun 2018 Jeg bruger træpillesmuld, og har gjort det i mange år.

    Fordelen er, at man ikke skal bløde pillerne op, samt at fx ryger der ikke så mange træpiller med ud, når man muger ud.

    Ulempen er at det støver, når man “strøer” det ud, og bunden kan blive hård, hvis man laver bund i det.

    Bunden kan gøres blød ved at iblande spåner.
    Og hvis man har en stald med god luft, og kun støer når hestene er ude, så er det heller ikke noget problem.

    Mvh Charlotte


  • #7   18. jun 2018 Pernille hvor meget bruger du så efter du har startet bunden? smiley om ugen/måneden... Både forbrug af Træpiller og spåner

  • #8   18. jun 2018 Da jeg havde hest i boks, brugte jeg en til to poser træpiller om ugen og en til to pakker spåner om måneden.. Men han svinede virkelig også meget.. smiley Jeg har meget lavt forbrug nu, da jeg har to shettere i løsdrift.. smiley

  • #9   18. jun 2018 Tak Pernille smiley har også selv et kæmpe svin

  • Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #10   18. jun 2018 Charlotte, hvor mange sække træpillesmuld bruger du til at starte en boks op med ? Og vander du dem når starter en boks op?? smiley

Kommentér på:
Træpiller??

Annonce