{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

8 piskeslag i en kombination? {{forumTopicSubject}}

https://www.skrivunder.com/hardare_straff_for_cecilie_hatteland_efter_upprepade_sporapp_pa_tavling?utm_source=fb_share

Synes vi alle sammen skal gå ind og stemme på at Cecilie skal have en hårdere straf. Hun piskede sin hest 8 GANGE over en 3-kombi og hun fik en MUNDTLIG advarsel, på trods af hun har gjort det til andre stævner også, hvor hun fik samme 'konsekvens'.. mundtlig advarsel.

Når der rammes 10.000 stemmer, så bliver underskrift indsamlingen sendt ind til FEI og Nrf (Norsk rytterforbund), da rytteren er norsk.

OBS dette er hverken sponsoreret eller betalt reklame, men blot et forsøg på at skabe en bedre hesteverden, med konsekvenser for den slags behandling af hesten.

Billedet er fra hendes ridt, hvor hun slipper den ene hånd fra tøjlen, for at piske hesten.

Hvis videoen ønsker at blive set, så ligger den på min profil "Stine Skafte" (facebook), under det stemme-opslag hvor jeg har delt (under fødselsdagshilsnerne) smiley
Tak på forhånd??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  8 piskeslag i en kombination?
  • #1   20. jul 2018 Nej, det vil jeg alligevel ikke gøre.

Jeg synes ikke på nogen måde, at hendes opførsel er i orden, og jeg synes det er godt at der kommer fokus på, gennem div medier at denne opførsel ikke er i orden. at sådan behandler man ikke sin hest.

Men en kollektiv gabestork fordi man synes dommerens afgørelse ikke er streng nok, det synes jeg bare ikke om.

Vi komme alle ind imellem til at være mere hård ved vores heste end vi burde, skal vi så alle kollektiv afstraffes?

Næ jeg synes sådan en sag, skal bruges til at se ind ad, og være lidt selvkritisk, om hvordan man selv behandler sine heste, også ændre der.

Oppe på rideskolen har vi en underviser, som ret tit råber, "brug pisken" dette lære hun så børn og vokse er måden at afrette en hest på. Så hjælper det jo lige fedt, at en enkelt prof rytter får det gule kort, når ride lærerne på bunden lære rytterne at problemerne løses via pisken. (nej, det er ikke lige hende jeg får undervisning af, synes ikke rigtig om metoden)

Men omtalen er god, da den forhåbentlig kan være adfærdsændrende hos nogle ryttere.

• #3   20. jul 2018 Prøv at se din tekst.

Er det Cecilie du har set dig ondt på?
    Eller er det unødvendig brug af ridepisk??

Kig på din tekst. Det ligner, at du "går efter manden i stedet for bolden".
    Hvis du vil have, at dommere bliver skarpere til at bruge gul kort, mere fokus på ordentlig ridning eller hvad dit mål nu er - så er det vel det du skal lave underskriftindsamling??!
    Gå efter det grundlæggende - ikke en person sag.

Person sager bliver til person fnidder, og det slører billedet ift det grundlæggende - at fremme ordentligt ridning på hestens præmisser - hvis det er det du vil??

Jeg har respekt for, hvis du vil fremme god ridning.
    Men det er ikke det du søger underskrifter på i teksten.

• #4   20. jul 2018 Ingen underskrift herfra. Det giver ingen mening at lade sociale medier diktere straffen for den slags.
    Ej heller at fokusere på enkeltsager.
    Jeg skrev gerne under, hvis det i stedet havde været for at få FEI til at se på de generelle regler for brug af pisk til stævner og konsekvensen fir at overtræde dem.

• #5   20. jul 2018 Jeg vælger heller ikke at skrive under. Jeg kan sagtens se idéen i at der skal straffes hårdere, og andre nok vil tænke sig mere om før de laver lignende stunt, men det ligner efterhånden en heksejagt og det vil jeg ikke være med til.

• #7   20. jul 2018 Det er helt iorden i ikke har lyst til at skrive under.
    Jeg synes dog i burde klikke ind på linket, fordi der står en masse information om hvorfor man samler underskrifter ind. En af grundene er blandt andet, at rytteren har opført sig på den måde overfor hesten til flere stævner, hvor hun også kun fik en advarsel. Jeg vil stærkt anbefale jer, at i læser lidt om det, inden i forsvarer hende for dyremishandling (nej, det er ikke kun mine egne ord om hende, det er hvad der er blevet indberettet om hende til FEI).
    Desuden mener jeg ikke det er at gå efter personen, men mere de regler som der inden for ridesporten, som der ikke bliver fulgt i dette tilfælde. Normalt må man MAKS slå hesten 3 gange inden hvert spring (ellers en diskvalifikation), og en kombination tæller som et spring- så hun går langt over regler, og de bliver åbenbart ikke håndhævet til internationale stævner.

• #8   20. jul 2018 Jeg forsvarer ikke personen.

Men jeg synes bestemt at det er relevant at gå efter kernen i emnet.
    Mindre tåbelig ridning - mere gennemtænkt træning og vis at godt udført ridning er en kunst.

Men ved at fokusere på personen går du fra relevant tema til enkeltsag og personfnidder.
    At jeg ønsker mig fokus på det grundlæggende (go ridning) har intet med at forsvare / anklage en enkelt person.

• #9   21. jul 2018 Det ser da ikke pænt ud på en konkurrencebane, men så var det heller ikke værre, tag og klap hesten lidt smiley
    Uden at kunne bevise noget så sker det hver dag rundt omkring på træningsbaner, hvis ikke sådan noget må foregå ??? så skal man helt afskaffe al konkurrenceridning.

• #10   21. jul 2018 Jeg har også været inde og se klippet, og jeg må indrømme, at jeg synes det er grov ridning uden mening.
    Den afstraffelse - for i min verden er det meningsløs afstraffelse at slå en hest midt undervejs i springet mens den svæver i luften - har intet med korrektion at gøre, har ingen “grund”.

Jeg har det sådan, at jo man må som springrytter gerne have pisk med - og ja en sjælden gang kan man på en bane blive nød til at bruge den, for at korrigerer hestens opførsel.
    Men er en sjælden gang udskiftet med 8 piskeslag i en tripple kombination x flere, så er hesten enten ikke klar til niveauet og/eller værger sig på grund af ømhed/skade eller en herredårlig rytter, hvor det er rytteren som ikke er klar til dette niveau.

At argumenterer for, at man som proff rytter “gerne må” eller ligefrem “er nød til” at piske heste over forhindringer - det forstår jeg ikke hvordan man kan nå frem til den slutning.
    Lige så vel som jeg ikke kan forstå et argument om, at man gerne må piske sin hest, hvis man bliver grebet af en “vinder-stemning”. Her skal proff ryttere da være endnu mere profesionelle i deres opførsel end lille Laura med sin ene pony - proff ryttere skal da i den grad kunne tænke uddannelse af hesten og langsigtede mål - og det er i den grad mega kortsigtet at tæve sin hest under arbejde.

MEN derfra og til at gå efter den enkelte rytter, som har fået påtale af dommeren, som er blevet velfortjent buet ud af et stadion, som er igennem en velfortjent shitstorm på de offentlige medier i ind-/udland, således at en google søgning på hendes navn straks fremviser denne sag - nej det behøver jeg ikke deltage i.
    Igen mener jeg, at det er mere den generelle holdning både hos FEI, DRF og i de lokale rideklubber vi skal have fat i - for jeg er rent faktisk rimelig forskrækket over, at folk i denne tråd og i den anden tråd som kører, reelt mener det er okey at slå hesten undervejs over springene - og det er dem vi skal have påvirket - denne enkelte norske rytter påvirkes formentlig kun af negativ effekt på hendes virksomhed, og den får hun da allerede.

Mvh Charlotte

• #11   21. jul 2018 Så flot skrevet Charlotte! Jeg erklærer mig enig i din og andres holdning.

Jeg har selv valgt stævner og endda opstaldningssteder fra fordi jeg ikke vil støtte det jeg ser, men det skal vendes om “nedefra” startende med beriderne/ridelærerne, for en enkelt rytters straf gør ikke den store forskel.

• #12   22. jul 2018 Stine - der er ingen der forsvarer hende. Men at sociale medier skal bestemme rytterens straf for dårlig ridning til stævner kommer jeg ALDRIG til at støtte.
    Hun er (velfortjent) havner i lidt af en shitstorm - det er det de sociale medier kan: få fokus på sagen, skamme rytteren ud og måske endda medføre mistede sponsorer osv. Sociale medier skal IKKE have adgang til at bestemme strafferammen i sådanne sager.

Nej, hvis man vil høre noget, så glem enkeltsager og få FEI til at arbejde på strammere retningslinjer generelt for den slags i fremtiden. Og i alle discipliner.

Kommentér på:
8 piskeslag i en kombination?

Annonce