{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Nældefeber? Dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

Ville i tilkalde dyrlæge for nældefeber eller bare lade det gå væk af sig selv? Sidste år fik jeg godt nok dyrlæge ud fordi jeg ikke helt vidste hvad det var, og han gav vidst noget antibiotika eller lignende, men ved ikke om det bare kunne have gået i sig selv efter lidt tid? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nældefeber? Dyrlæge?
  • #1   15. aug 2018 Hm.
    Hvor irriteret er hesten?
    Ved du hvad der er udløsende årsag?

    Hvis du er helt sikker på, at det er nældefeber, og du har fjernet udløsende årsag - så kan du da sagtens forsvare at se an. Det forsvinder jo på et tidspunkt af sig selv.

    Men.. Hvis det er nældefeber ville jeg forvente en voldsom kløe og det kan slås ned med Antihistamin.
    Jeg har prøvet nældefeber. Jeg kan tale: Det klør helt eventyrligt! Bare tanken om det, får mit ansigt til at kildre. Jeg ville ikke se an, når det kan symptomlindres så effektivt.

    ...
    Dernæst.
    Jeg undres over, at du ikke taler om kløe? Hvis der ikke er kløe ville jeg ikke tro på, at det er nældefeber. Ergo, spørge dyrlæge til råds under alle omstændigheder.
    Tlf opkald og korte råd koster gratis hos min dyrlæge..


  • #2   15. aug 2018 Hvis hesten klør, og du er sikker på at det er nældefeber, så ring dyrlægen og hør ad ift hvad du selv kan give og gøre. Min nevø havde nældefeber, og i tillæg til at tage antihistamin, så stod han under den kolde bruser.. smiley Hvis du ikke er sikker, så få dyrlægen ud..
    God bedring med hesten. smiley

    Mvh TT


  • #3   15. aug 2018 Jeg har tidligere haft en hest med nældefeber, den fik antihistamin..
    Jeg fik dog anbefaldet at købe Alnok til mennesker da det er det samme som til heste, dog er prisen MEGET forskellig ..
    Min pony som var 147 høj fik 5 stk. Alnok tabletter som jeg stak ind i et stykke æble og hesten spiste det ..
    Det tager kløen og hævelserne ..
    I tilfælde af slem reaktion ville jeg give det i 2 dage ..

    Derudover skal du finde den udløsende årsag hvis den endnu ikke kendes, og holde hesten fra det fremover ..
    Jeg har feks en låne hest nu, som ikke tåler lucerne, får han noget med det i, så ser han ud som din på billedet..

    Men er du ikke sikker på hvad det er, vil jeg konsultere med dyrlægen ..


  • #4   15. aug 2018 Jeg har prøvet det med en tidligere hest og da sagde dyrlægen at hvis det blev mere end blot på halsen og i hovedet så skulle jeg ringe for så skulle den have binyrebarkhormon.
    Jeg tror den fik det af et bid fra en snog for jeg fandt et par dage efter 2 huller under "hagen" som tydede på et bid


  • #5   15. aug 2018 Jeg er ret sikker på at det er fra insekter, så hun har fået insektdækken på idag. Jeg er helt sikker på at det er nældefeber, dog klør det ikke sådan vildt meget på hende, men det er heller ikke altid at det gør. Vi ringer til dyrlægen og hører ham ad, og så må vi se om han synes det er nødvendigt at komme ud smiley

  • #6   15. aug 2018 jeg ville lade det gå i sig selv.
    med mindre det er så slemt tilfælde at det sætter sig på luftvejene men så det også et af de store udbrud. ellers forsvinder det:)


  • #7   15. aug 2018 Hvordan ved man om det sætter sig på luftvejene?

  • #8   15. aug 2018 hvis den begynder at få store hævelser ved ganachen.
    det ret tydeligt. man kan også høre de begynder at hive efter vejret men det altså ikke så ofte.
    det meget alm med en mild omgang nældefeber.:)


Kommentér på:
Nældefeber? Dyrlæge?

Annonce