{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Shopping syd for grænsen {{forumTopicSubject}}

Som eksil sjællænder i Sønderjylland må jeg hellere prøve den lokale sportsgren af med at handle stort ind syd for grænsen.

Rygterne siger, at man kan spare en del på hestefoder - og hvad med udstyr?
Måske, ligefrem, hvad med western relateret udstyr?
(Og hvad er der nær heste udstyr butikkerne, der kan levere billig sodavand i store mængder.)

Sig frem!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shopping syd for grænsen
  • #1   16. aug 2018 Der er Förde Park der ligger ved siden af både en foderbutik (med hunde og kattefoder bl.a) og hestebutik der både har udstyr og foder. https://www.pferdesport-flensburg.de

  • #2   17. aug 2018 Vi tager sæd grænsen, der ligger mange butikker med sodavand - og ja der ligger så også en tysk land og fritid - på samme strækning ligger der inde bag ved Hansen(butik) også en lille hyggelig ridebutik - men specifikt western - det må jeg melde pas - der tror jeg du skal længere ind i tyskland

  • #3   17. aug 2018 besparelse på foder og tilskud er ca. 25-50% (bla. fordi momsen er meget lav på de varer)
    Ved udstyr er der besparelser afhængig af varen- feks. nemt 500,- på en dyr/mærkevare hjelm (flensburger reitsport ausrüster Duus - har også en del foder)

    OBS: véd ikke hvem der forhandler western-udstyr

    Vedr. sodavand: tjek grænsebutikkernes hjemmesider for priserne svinger lidt hele tiden
    (der er mange afhængig af valgt grænseovergang; Calle, Priss, Købmandsgården, Fakta, Fleggaard)

    Vedr. chokolade, slik og dagligvarer: vi er glade for Lidl (Tyskland) slikposer er ikke så store og til gode priser - ligeså chokolade.


  • #4   17. aug 2018 OBS:
    LittleJohn: hvornår har du sidst været i Dietz reitsport? sidst vi var der, var butikken lukket og så ikke lige ud til at åbne igen?!


  • #5   17. aug 2018 Ikke grænsehandel, men hvis du engang skulle få lyst til en tur til Hamborg, så ligger der en Krämer Megastore i Henstedt-Ulzburg. De har et stort udvalg af alt til hest og rytter - tjek dem evt. online. Jeg købte ridebukser dernede (de havde alle modeller, størrelser og farver hjemme, så man kunne bare boltre sig) og lagde mærke til, at de også har en westernafdeling.

    Og så vil jeg i øvrigt give ovenstående ret - hvis du ikke specifikt leder efter danske varer, så prøv en tysk Lidl. Tit er både slik og ting som f.eks. mandler billigere i de almindelige tyske supermarkeder. Jeg bor i Flensborg, så jeg har tjekket markedet smiley


  • #6   17. aug 2018 Distrikt; Tjaa det er godt nok nogle måneder siden, men sidst jeg var dernede var hun blot lukket den dag

  • #7   19. aug 2018 Vi tager også sæd grænsen.
    Når jeg handler foder er det enten i land und freizeit eller nordland agrar
    Der er også rideudstyr i begge forretninger, og så er der dietz reitsport.
    Land og fritid er stor, og agrar rimelig. smiley
    Der er både priss, calle, fleggaard, fakta, købmandsgården, sky, lidl , zentralmarkt, til indkøb af dagligvarer
    - desuden ligger der kik - som sælger tøj, nips, sko, alt, til meget lave priser. (Kik.de)
    Der ligger også tedi , som er en butik med alt fra legetøj, til husholdning, dyreartikler, juleartikler, fest osv. smiley


Kommentér på:
Shopping syd for grænsen

Annonce