{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Irriteret slimsæk {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg vil høre om der er nogen som har erfaringer med en irriteret slimsæk ved hovsenebens bursa?

Har I en hest som deraf er blevet MRI scannet, eller andre erfaringer for prognoser?

Hvad har behandling været, og hvor meget (rundt regnet) er dyrlæge regningerne endt op i?

Er hesten blevet ridehest igen, og hvor lang tid har en behandling, genoptræning taget ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Irriteret slimsæk
  • gitte V
    gitte V Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
    #1   21. aug 2018 Hejsa
    Min hest blev MRI scannet i marts og havde skade på slimsækken, impar ligamentet og den dybe bøjesene på begge forben, grundet for lave dragter gennem lang tid.
    Han fik ledbehandling og ro (sygefold), eggbar sko med kiler, hyppige beskæringsintervaller og skal efter aftale med dyrlægen stå ét år før vi begynder med genoptræning.
    Dyrlægen siger prognosen er god for at han kan blive ridehest igen trods de massive skader i hovsenebenet. Men det vil tiden vise.


  • #2   21. aug 2018 Hej Gitte.
    Sikke en omgang, jeg tænker også de lave dragter er synderen her.

    Tusind tak for dit svar.


  • #3   22. aug 2018 Thora min tidligere lånehest, havde en punkteret slimsæk.. Hun havde ligeledes betændelse i skulderen pga forkert sadel.
    Hun skulle stå i ro i to måneder, fodres med linamix, få betændelse dæmpende, også ny sadel og genoptræning. Hun blev erklæret rask efterfølgende smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Irriteret slimsæk

Annonce