{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Sadelmager Sønderjylland - hvem, hvor, hvad? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Nogle har måske fulgt lidt med.
Men sagen er, at jeg nu er på jagt efter en sadelmager.
Én som kører til Sønderjylland // nær Tønder.

Selv har jeg indtil videre kontaktet
Tina askebjerg - hun er på vej på barsel, afventer svar.
Sadelmageriet Dannebrog - har ringet, skrevet, mailet, kan ikke komme i kontakt.

Kongeå sadelmager - har kontaktet , men har følt
Lidt næsvise/betuttet tilbagemelding, så vil egentlig gerne undgå dem.

Hvem kender i, hvem kan i ellers anbefale?
Jeg ved der er et par tyske, men jeg kan forstå lidt , men absolut ikke begå mig på tysk. Så det er absolut sidste udvej. Vedmindre der findes en tolk der vil være bisidder. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadelmager Sønderjylland - hvem, hvor, hvad?
  • #1   24. aug 2018 Esbjerg bliver vel for langt væk? smiley

    Mvh TT


  • #2   24. aug 2018 Det kommer an på om de vil kører herned, smiley

  • #3   24. aug 2018 Hej, jeg kan godt forstå din holdning til konge å sadelmager, man skal skrive på en lidt bestemt måde og træde med varsomme skridt. Når det er sagt, er de virkelig dygtige og Jyttes sadelstopnings evner er der ikke at sætte en finger på. De vil være gode til at få målt og givet de grundlæggende ting med hvad det nu vil være bedst for din hest af sadeltype. Så kunne du selv gå på brugt markedet finde en sadel der passer de kriterier, eventuelt lave en aftale med når du havde fundet noget at du kunne sende billederne til dem, men ellers prøve den på selv og hvis det ikke ser helt tovligt ud få dem ud og omstoppe sadlen.
    Min erfaring er at man skal skrive minimum med dem, da de hurtigt tager noget som et angreb imod dem eller at man ikke stoler på deres håndværk, men de er nogle helt andre mennesker når de kommer ud smiley


  • #4   24. aug 2018 Jamen jeg brugte Kokspang Sadelmageri en god alternertiv løsning for mig..
    Det andet brugte jeg i 12 år til sidst blev det vist slidt op.. smiley
    Hans nummer er 75269887/26829807
    VH Annette


  • #5   24. aug 2018 Seidel sadelmager fra 6630 Rødding smiley

  • #6   24. aug 2018 Ja, sagde til dem, at jeg havde købt en ny sadel, og at jeg gerne ville have dem til at se om den passede, evt tilpasse den. Hvis ikke må jeg jo returnere sadlen.
    Hertil var svaret: det er SGU synd at du har købt en sadel grundet sælgers uvidenhed. Vi skal ikke redde andre leverandørers problemer. Men du skal levere tilbage, så hjælper vi dig.

    Jeg skriver så igen at jeg har brug for hjælp til at finde en sadel. Og at vi står uden sadel.

    Hertil er svaret: vi kan IKKE redde den sadel som tidligere nævnt. Du skulle have afleveret den. Vi har kun en løsning på dit problem og det er en ny sadel.

    Jeg nævner så igen, at den er afleveret, og at vi står uden sadel.

    Svaret er så: godt gået. Den billigste vi har til dig, koster 13700 incl prøvning.

    Så ja. Ved ikke lige helt.


  • #7   24. aug 2018 Jeg har haft samme oplevelse med Kongeå ift tonen.. indleverede en sadel på et tidspunkt til omstopning og havde på forhånd aftalt at jeg først kom med den, når hun havde tid - det var min eneste sadel. Der gik flere uger før den var klar - de var umulige at få fat i - og vi kørte forgæves efter den. Der faldt ikke engang en oprigtig undskyldning.. fik dog en sliksten til den nette sum af 59,- som "kompensation".

    Seidel laver den samme dag, hvis man aftaler dette på forhånd - og hun har et stort udvalg af sadler + hun hjælper gerne med at tilpasse en brugt sadel købt andetsteds.


  • #8   24. aug 2018 Annette - Du vidste det var Kokspang jeg tænkte på smiley
    Therese - De (Kongeå) havde jeg styret udenom da jeg ikke gider spilde tiden på uhøflige/uopdragene sælgere!

    Mvh TT


  • #9   24. aug 2018 Kokspang holder pt ferie, smiley håber på tilbagemelding derfra når de er tilbage d 8 smiley

    Seidel har jeg hørt både godt og dårligt om. Men hun har en bred vifte af mærker, og fine priser på sine sadler. Det må jeg overveje smiley


  • #10   24. aug 2018 Der har lige været kåring og championat, så nok derfor de har holdt ferie smiley

    Mvh TT


  • #11   24. aug 2018 Anja kører ikke ud til nye kunder længere.
    Har lige modtaget svar smiley


  • #12   24. aug 2018 Hvis nu jeg var dig ville jeg vente på Kokspang han er ikke næsvis så lad de andre sejle smiley
    VH Annette


  • #13   24. aug 2018 Jeg bruger Sadelmageriet Dannebrog og kan slet ikke genkende at hun ikke svarer tilbage.
    Jeg ved hun lige har haft ferie så hvis det er på det tidspunkt du har kontaktet hende giver det mening.
    Jeg er yderst tilfreds og synes hun yder mega god service og er virkelig virkelig fagnørd som gerne lige tænker og arbejder lidt ekstra for at det sidder lige i skabet smiley


  • #14   24. aug 2018 Therese
    Øv, det er jeg ked af at høre, så er det værre end da jeg startede, der ville de hellere end gerne stoppe på en god brugt kvalitets sadel, så man ikke skulle op og bruge penge på en ny smiley
    Men trist, så skal jeg nok se mig om efter en ny hvis min relativt ny indkøbte brugte sadel skal stoppes, den lagde nemlig i bagvægt sidst jeg prøvede den på smiley


  • #15   24. aug 2018
    Altså, Kongeå har stoppet min sadel om to gange, den første gang passede den ikke da den kom retur og da jeg fortalte det så mente de, at den kunne stoppes om ud fra billeder jeg tog af sadelen på hesten og min beskrivelse - det finder jeg ret uprofessionelt, at jeg åbenbart er lige så god til at vurdere tingene som en sadelmager, samt at man overhovedet mener, at man kan gøre det ud fra billeder.

    Fagsadelmageren konkluderede at min pony ikke ville kunne gå med en bomsadel, det kunne den ikke pga. hendes ryg/bygning og gav mig så en liste over islænder sadeler men da jeg spurgte nærmere ind til dem efter besøget for at jeg kunne finde en fik jeg intet svar tilbage - suuuper jo.



  • #16   24. aug 2018 Jeg har også valgt kongeå fra. Det er dem der tidligere har rettet mine sadler, men efter at jeg er blevet voksen nok til selv at stå med ansvaret, har jeg det ikke godt med deres måde at kommunikere på smiley

    Jeg spurgte herinde, og valgte kokspang sadelmageri ud fra bla. Annettes erfaringer. Utrolig rar mand, både over skrift, i telefonen og i person. Han er rar ved min hest, og han fortæller alt hvad han gør så man som ejer får en forståelse. Samtidig har han fin tålmodighed for hvis hesten ikke lige står bomstille. Hope havde tidligere fundet ubehag ved sadlen og stod derfor ikke stille da han skulle se den på hende. Det tog han ganske tålmodigt.

    Han fortalte at hvis min sadel skulle passe ordentligt skulle jeg have en gelpad som hævede bagtil. Dette valgt fordi at min sadel er den eneste mine gigtben sidder godt i - og at hvis jeg bliver træt af det engang så vil han gerne speciallave en til mig.
    Det tog godt en uge ca - da jeg kom ned for at hente sadlen, havde han lagt en gelpad til side til mig, hvilket jeg synes var super fint. Dertil viste han mig også hvordan den skulle ligge, osv.

    Det tog én gang med nytilpasset sadel og gelpad, så stod Hope bomstille når hun skulle sadles op. Det bliver ham jeg vælger fremover - er så tilfreds med hans arbejde!


  • #17   25. aug 2018 Efter hvad jeg kan høre, tror jeg, at jeg vælger kongeå fra. smiley
    - vil istedet vente og se, om kokspang vil komme smiley


Kommentér på:
Sadelmager Sønderjylland - hvem, hvor, hvad?

Annonce