{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder hjælp
  • #1   3. sep 2018 Hvad får han ellers?

    Kan anbefale NAG HorsePro Elite sammen med NAG HorsePro Fiber, som grund foder.

    Suppler feks med LinOcrunch eller Maxirice.

    Elite og Fiber ligger meget lavt i stivelse og sukker. LinO og Maxirice er også lave på stivelse.
    Jeg har haft stor hjælp til at få huld på en tidligere hest med denne opskrift. (Hesten kunne ikke tåle stivelse, den blev lige lovlig vågen af det)


  • #2   3. sep 2018 hvad giver du lige nu?
    Jeg har en hest der også nemt er for tynd, som nemt får mavesår og som heller ikke kan klare stivelse eller sukker. Han får metasense og maxi rice fra dangro og mash fra hercules


  • #3   3. sep 2018 Han får fase 3 lige nu

  • #5   3. sep 2018 Min hoppe fik linocrunch og maxirice ved siden af dangro junior (hun var med føl) og det hjalp!

  • #6   3. sep 2018 Hvad får den af stråfoder?

  • #8   3. sep 2018
    Den tåler ikke stivelse så godt men får Fase III med 16% stivelse? smiley

    Får den ad libitum grovfoder? Hvor meget Fase får den?


  • #9   6. sep 2018 Er det havre og byg han bliver varm af eller er du sikker på det er stivelsen?

    Nu fodrer jeg min hest, som tilskudsfoder, med Saracen Show Improver. Et foder der opbygger overline og gør dem super flotte. Det feder derfor også lidt.

    Den indeholder en del stivelse.

    Du kan få to slags. I musli form og pille form.

    Den i pilleform, indeholder mindre havre og byg end muslien gør.

    Jeg gav min meget varme hest pillerne og ingen problemer. Hun tog lidt på, så mega lækker og flot ud og blev ikke mere varm i hovedet af det.

    De var så udgået min foderstof for pillerne og havde kun muslien da jeg skulle give det anden gang. Og vupti. Havde en hest der var total uridelig at få rundt, meget varm i hovedet, spjættede og så spøgelser og var helt oppe og køre. Smed hende tilbage på pillerne og helt rolig og afslappet igen.

    Så der er forskel på foder og hvad sammensætningen er - også selvom der er meget stivelse i. Stivelse skal man ikke se sig så forskrækket på.


Kommentér på:
Foder hjælp

Annonce