{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse i løsdrift
  • #1   24. sep 2018 Min erfaring er at det ikke dur at have et underlag under halmen, de roder rundt i det og det bliver umuligt at muge i.



  • #2   24. sep 2018 Jeg har sengebåsekalk under halmen i mine hestebokse. Det udtørre og gør boksen skridsikker. Jeg muger en gang i ugen, så når jeg undervejs strør, har jeg også kalk med, til at tørre.

    Kalk bruger vi i alle dybstrøelser til køerne og opdræt. Det er basisk, og forringer dermed også miljøet for flueæg og -larver. Det tilfører kalk til markerne efterfølgende, når møget spredes smiley

    Køber det i bigbags ved DLG.


  • #3   24. sep 2018 Ann: Hvordan fungerer det, altså hvor meget kommer du i bunden inden du strøer, og kommer du så ekstra kalk i når du strør halm oven på i løbet af ugen?

  • #4   24. sep 2018 Hey Anna smiley
    Min erfaring er, at det ikke fungere med andet under halm. Har prøvet det både i løsdrift og i boks og det fungerede slet ikke.


  • #5   24. sep 2018 Jeg strør det i et lag, så det dækker hele bunden, og så strør oven på halmen undervejs i ugen og frisk halm ovenpå. Ca 2-3 kg/10 kvm.

    Det er jeg ret glad for, og jeg synes det er en billig løsning. Halmen fra i år suger ikke så godt, synes jeg.


  • #6   24. sep 2018 Jeg vil være meget forsigtig med kalk.. Det er meget udtørrende på huden.. Men så længe man sørger for at det ikke kommer i kontakt med denne, så er det godt ift stald miljøet (lugt, svamp osv) også er det decinifiserende. Jeg plejer at bruge det på gulvet i løsdriften (tidligere boksen) når jeg havde muget det hele ud. Også lagde jeg tør strøelse ovenpå smiley

    Mvh TT


  • #8   24. sep 2018 Jeg synes at mine heste slæber halmen med ud på folden, når de kun har halm i løsdriften. I år prøver vi med bløde grannåle og senere formentlig træpiller. Jeg er meget spændt på hvordan det bliver at tage klatter i grannålene smiley

Kommentér på:
Strøelse i løsdrift

Annonce