{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve på sadel og stævner
  • #1   10. nov 2018
    Hvis der stod noget, så skulle det stå her.
    " Sadel er obligatorisk. Sadlen skal ligge tæt på hesten/ponyen og
    have lange, næsten lodrette sadelklapper. Western-, damesadel el. lign. ikke
    tilladt. Bomløs sadel er tilladt, såfremt den ligner en standard dressursadel.
    Sadlen skal have en funktionsdygtig eller åben sikkerhedslås "


  • #2   10. nov 2018 Som Krikken skriver, så er der intet anført i reglementet om den slags. Du kan finde teksten i dressurreglementet på side 11-12 stykker.

    https://www.rideforbund.dk/Ridesport/Reglementer.aspx


  • #3   10. nov 2018 Har bare set så mange sige, at der i reglementet står at det skal være en mørk sadel.
    Men hvis der ikke er en regel om det - fedt! smiley


  • #4   10. nov 2018
    Jeg fandt lige et punkt længere nede
    " 225. BEKLÆDNING OG UDSTYR
    Udstyr og produkter som ikke er nævnt i reglementet er ikke tilladt.
    Der gives ikke dispensation til rytterens beklædning og udstyr. Undtaget
    herfor er ryttere som er klassificeret som Para-ryttere.
    Diskret pynt samt kontraster er tilladt på alt beklædning/udstyr såfremt
    det lever op til reglementets øvrige punkter. "

    Dvs. jeg tænker ikke en sort sadel med beige knæpuder duer.


  • #5   10. nov 2018 Ah, der var den. Tak!
    Hm, ærgerligt, håbet gik på en brun sadel med cognac-farvede knæpuder og sæde smiley


  • #6   10. nov 2018 Hov. Der står jo egentligt det er tilladt - med kontraster.

  • #7   10. nov 2018 Menes der ikke i forhold til hestens farve? Eller den er måske åben for fortolkning.
    Det er så længe siden jeg er gået op i dressurreglementet i fht. udstyr smiley


  • #8   12. nov 2018 Selvfølgelig må du det smiley
    Jeg har i øvrigt en bordeauxrød sadel til en af mine - og har aldrig fået kommentarer på den.


  • #9   12. nov 2018 Fedt! smiley Så er det jo bare at komme i gang smiley

  • #10   11. mar 2019 Jeg hiver lige emnet op igen, nu har jeg nemlig fået min sadel smiley
    Det er så længe siden jeg har startet dressur i en ordentlig sadel, så jeg tænker at nogle af jer har mere erfaring på det punkt. Tror I at den ville gå an? Med brune stigremme, almindelige bøjler og et andet underlag, selvfølgelig. Jeg ved at man altid kan spørge dommeren, men det er meget rart at have en idé om det på forhånd smiley

    Modellen i sig selv er godkendt til dressur.


    profilbillede
  • #11   11. mar 2019 ... Siger forhandleren den er godkendt til dressur?

  • #12   11. mar 2019 Forhandleren siger at den model er godkendt, ja

  • #13   11. mar 2019
    DRF godkender som sådan ikke sadeler - det er op til den enkelte dommer og/eller TD'er til stævnet og vurdere om man overholder reglementet.

    Og lige den der, tænker jeg godt du kan møde dommere der er er uenig i det her:
    " Bomløs sadel er tilladt, såfremt den ligner en standard dressursadel.
    Sadlen skal have en funktionsdygtig eller åben sikkerhedslås "


  • #14   11. mar 2019 Har bare set rigtig mange forhandlere af bomløse reklamere med at deres sadler er godkendte (barefoot, blandt andre), så derfor tænkte jeg at de modeller havde fået en "undtagelse" af DRF. Men godt at vide, så må jeg jo bare spørge ad! Om ikke andet kan de vel ikke afholde mig fra at starte uden for konkurrencen, blot på grund af min sadel? smiley Jeg er nemlig ligeglad med rosetter, vil hellere bare have min kritik.
    Ah ja, havde glemt det med sikkerhedslåsen, der kommer den til at knibe.


  • #15   11. mar 2019 Jo, så kan du blive disket fordi du ikke overholder reglementet.

    Det er lidt som hvis du kom med en glidetøjle - så overholder man heller ikke reglementet.


  • #16   11. mar 2019 Hm ja okay. Jeg må prøve mig frem, og høre dommerne - tak for hjælpen smiley

  • #17   12. mar 2019 Hvis drf har sagt god for sadlen, så må du gerne bruge den smiley drf har lige sagt god for alle barefoot's dressur modeller smiley det var bare at ringe til dem og få dem til at kigge nærmere på sadlerne... Jeg ringede nemlig selv til dem fordi jeg var i tvivl om hvorvidt jeg måtte bruge min sadel

  • #18   12. mar 2019 Helt ærligt - hvis du har et almindeligt underlag og nogle knap så iøjnefaldende stigbøjler på, så tvivler jeg på at der er nogen som vil bemærke noget som helst. Du sidder jo ovenpå det meste af sadlen, og det gør altså en kæmpeforskel, når sadlen "fyldes" med en rytter i stævneudstyr smiley

    Er der ikke sikkerhedslås på den? Det lyder faktisk lidt mærkeligt, at der overhovedet produceres sadler uden sikkerhedslås, synes jeg.
    Men vil du være på den sikre side, så brug et par sikkerhedsbøjler smiley


Kommentér på:
Farve på sadel og stævner

Annonce