{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Dressur sadel {{forumTopicSubject}}

Hesten og jeg skal have en ny/ anden sadel.

Ønsker fra hesten, er stor skulderfrihed.

Rytteren ønsker god lårstøtte, gerne dybt sæde, men ikke høj bagsvitsel.

Vi kommer fra en Prestige Leonardo, som opfylder mange af vores ønsker.

Windsor, Kentaur, Stübben er IKKE på ønskesedlen.

Så hvad skal jeg kigge efter? fordele og ulemper ved de enkelte mærker/ modeller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur sadel
  • #1   12. nov 2018 Hvorfor så ik forsætte med prestige? smiley

  • #3   12. nov 2018 Miss Soffy : Jeg forsætter gerne med en Prestige, har kun roser til sadlen. Men når jeg nu skal have en anden, så vil jeg da gerne vide, hvad der ellers er af muligheder, for det efterhånden nogle år siden at jeg sidst var på sadeljagt smiley

    Nana: Passier er så absolut en god mulighed.


  • #5   12. nov 2018 Nana: Tak for din historie. Jeg har lidt samme udfordring som dig med den høje bagsvitsel, men jeg vil gerne have god støtte foran, da min hest til tider, kan være lidt svær at være på.

  • #7   12. nov 2018 Jeg er, som du ved, stor fan af min Passier Cutback special, som allerede er nævnt. Der er ekstra skulderplads til hesten, og man sidder super godt i den

  • #8   12. nov 2018 Den model jeg har er derudover med flytbare knæpuder, som også fåes i forskellige størrelser, og derfor kan du selv vælge hvor meget støtte du har brug for.

  • #9   14. nov 2018 Jeg vil sige overvej godt og grundigt, hvordan din hest ser ud.

    Jeg har måtte sige farvel til dybt sæde og i stedet få en med ret lige sæde og så høj bagsvitsel, fordi min hest har en lige ryg - så er det meget begrænset, hvor dybt et sæde, man kan få... for bommen i sadlen skal være lige smiley

    Jeg har ellers altid redet i Prestige. For Ja, det er nogle FANTASTISKE sadler, de har... men ingen af dem kan virke på min hest. Desværre.

    Så umiddelbart bruger jeg selv den taktik at få en sadelmager ud, få foreslået mærker/modeller, der vil passe hesten - og SÅ søge erfaringer smiley Bare lige for at dele vores erfaring, for jeg er typen, der nærmest ikke kan få dybt nok, puder nok og bagsvitsel nok.. men jeg måtte ligge en del af det til side og finde noget, der kunne virke på min hest og så tilpasses mine behov smiley

    God jagt smiley


  • #10   15. nov 2018 Anna: Sadelmageren er selvfølgelig med og jeg har nu fået nogle helt specifikke sadler at gå efter, men der kan jo godt "gemme" sig en lækker sadel i et måske knap så kendt mærke, som var værd at kigge på.

    Lige nu kigger jeg efter Prestige, Albion (SLK) og Passier, og meget gerne brugt, da jeg ikke har en mor der hedder Britta....


Kommentér på:
Dressur sadel

Annonce