{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dressur sadel
  • #2   24. jun 2014 Jeg har en kieffer sadel, den ligger perfekt på de heste jeg har brugt den på. Ikke alle kan lide at sidde i dem, men jeg elsker dem smiley

    så vidt jeg ved, så er det kun de helt gamle modeller, der kan være smalle i kammeret.


  • #3   24. jun 2014 Ok tak for jeres svar.
    Til Carina:
    Hvilke mærker vil du anbefale til en max kat 1 dansk sports pony som ifølge nuværende ejer, skal have en sadel med en bred bom. Det er min datter på 9 år, som skal ride med den:-)


  • #6   24. jun 2014 Nej det kan jeg høre:-)
    Jeg har også selv hørt meget positivt om windsor elite, og den skulle også kunne fåes i 16".
    Tak for hjælpen:-)


  • #7   24. jun 2014 Hvilken Bom facon skal hesten have? smiley

  • #8   24. jun 2014 Til Team Tindur
    Det skal være en dressur sadel til en dansk sportspony max kat 1, og nuværende ejer siger, at det skal være en saddel med bred bom.
    Hun rider vist selv med stubben på den.
    Det er min datter på ni år, der skal ride med den, så der må gerne være lidt dybt sæde og megen støtte:-)


  • #9   24. jun 2014 Det bedste ville være at få en sadelmager ud smiley

  • #12   24. jun 2014 Med fare for at virke bedrevidende så hjælper ikke bom str. hvis bommens facon ikke passer hesten. Hvis en bom der er bygget skrå lægges på en flad heste eller omvendt så skaber dette rygproblemer hos hesten. Så der skal tages højde for både bom str, bommens udformning, sadelens længde og vidden på kammeret. Hvordan bommen er bygget op kan ikke ses med det blotte øje. Så gør jeres pony den tjeneste at få en sadelmager ud så I får besked på hvilke sadler jeres pony kan gå med smiley

    Mvh TT


  • #13   25. jun 2014 Til Team Tindur
    Det lyder bestemt ikke bedrevidende men yderst fornuftigt smiley
    Jeg kontakter en sadelmager idag, og hører hvad vedkommende har at sige.


  • #14   25. jun 2014 heste mor - Det er jeg glad for at høre da det er det mest fornuftige smiley Jeg selv havde set ud en masse dejlige sadler at vælge imellem når sadelmager kom på besøg. Da hun kom og så min hest, og spurgte hvad jeg havde i tankerne, og jeg kom med mine ønsker (havde 8 forskellige modeller) så kasserede hun alle foruden en pga. af at min hest ikke kunne gå med de sadler pga. bommens opbygning smiley Så nu skal jeg til at prøve to modeller han kan passe og vælge den jeg har det bedst i smiley


    Mvh TT


Kommentér på:
dressur sadel

Annonce