{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

N
N
Tilmeldt:
13. sep 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Skifte klub? {{forumTopicSubject}}

Jeg står med et lille problem som I måske kan hjælpe med...

(Skal lige siges at jeg går i elevskole og har ikke mulighed for at købe egen hest lige nu.)

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal skifte klub/rideskole...

Nuværende klub:
Jeg har en rigtig god underviser som jeg passer godt sammen med. Der er 3 af elevhestene som jeg er super glad for.
Dog bliver udstyret ikke ordentlig vedligeholdt/tjekket (vi har på 6 måneder oplevet tøjler der er knækket to gange)
Klubben har ikke styr på så meget mht planlægning (Der var fornylig stævne hvor startlisterne først kom 2 dage før)
Vi SKAL skifte hest/pony hver anden måned og der er flere af dem som altså ikke kan de øvelser som jeg gerne vil træne.
Har oplevet nogen af partrytterne er meget negative om andre der rider på deres part
(Har gået i den her klub næsten et år)

Anden klub
Jeg har gået i klubben før og kender derfor de fleste der. Det er en super hyggelig klub. Grunden til at jeg skiftede i første omgang var fordi de kun havde ponyer, de har nu fået en enkelt stor hest og er på udkig efter flere.
Her ved jeg at udstyret bliver gået igennem og pudset af parterne.
Der har altid været en god tone i klubben og der er virkelig styr på planlægningen.
Man har (så vidt jeg ved) altid samme hest, med mindre den selvfølgelig er halt.
Jeg skiftede også fordi jeg var dybt uenig med den underviser jeg havde, der er måske mulighed for en anden nu.

Hvad ville I gøre hvis i stod i min situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte klub?
  • #1   14. nov 2018 Jeg går til undervisning for at lære noget, og det er for mig utrolig vigtigt at mig og min underviser taler samme sprog i heste verden. Så derfor får jeg ikke undervisning på den lokale i dressuren, men har fået i springningen, imens en udefra underviser mig i dressuren. (har hest hjemme) Dog har jeg overhovedet ikke noget imod den underviser på den lokale som person, og jeg bruger faciliteterne, og er med til arrangementer osv. Så jeg ville være 110% sikker på at jeg ikke fik en underviser jeg ikke kunne med før jeg ville skifte.. smiley

    Mvh TT


  • #2   14. nov 2018 Nu ved jeg selvfølgelig ikke andet end det, som du kort har listet op her - men det lyder lidt som om, at du allerede har truffet valget? smiley

    Derudover synes jeg ikke, at det er så slemt at to tøjler knækker på seks måneder - uheldigt, men på ingen måde kritisk.
    Jeg ville ønske, at de rideskoleundervisere, der havde undervist mig på elevhest, havde fået os til at skifte hest hver anden måned. Det er en vildt god mulighed for jer elevryttere at lære at vænne jer til forskellige heste, og det ser jeg umiddelbart intet dårligt i smiley

    Mht. stævneplanlægningen er det altså meget almindeligt, at de endelige startlister ligger klar to dage før. Til distriktmesterskaber mm. trækkes der lod om startrækkefølgen dagen inden klassen, hvis jeg husker rigtigt.

    Var det mig, var jeg nok blevet på den første rideskole, som du har beskrevet - men som jeg startede ud med at skrive, lyder det som om, at du allerede har taget valget smiley

    Jeg håber, at du kan bruge det til noget.


  • #3   14. nov 2018 Find ud af, hvem der er underviser det andet sted.

    Hvis du var uvenner med den forrige underviser... Så tænker jeg på, at ofte vælges underviseren efter, at de skal være nogenlunde enige med ledelsen på stedet.
    Dvs der kan være grundtræk i den gamle underviseres holdninger, som er grundtræk ved stedet. Er det sagen, vil det måske ikke være et sted for dig.
    Hvis kulturen er det samme, underviseren hedder noget andet, vil det måske stadig ikke være et godt sted for dig.
    (-andre gange går det meget bedre efter udskiftning af enkelte personer.)


Kommentér på:
Skifte klub?

Annonce