{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Så har Freiherr haft dyrlæge..... {{forumTopicSubject}}

Nu har Freiherr været min plag i snart en måned - og i dag oprendte tiden, hvor han skulle vaccineres ogtjekkes af min dyrlæge smiley

Jeg har jo kigget efter unghest/plag i et stykke tid, og har haft to igennem handelsundersøgelse og Rgt - begge blev kasseret smiley En pga en operationskrævende mus, og en pga et roteret hovled.

Freiherr købte jeg udfra “sund fornuft”,udfra den ser da “fornuftig ud” eksteriørmæssigt og jeg kan lide hans afstamning smiley

Men i dag var så dagen, hvor min dyrlæge gennem snart 11 år skulle se pinot’s og Caspian’s fremtidige afløser - og lidt nervøs bliver man jo smiley

Heldigvis var Freiherr mere end eksemplarisk - og efter en total gennemgang fra tænder, til om begge sten var nede, mønstring på hård bund og herefter vurdering af gangarter på ridebanen kom “dommen”.......

“Ham skal du stille som hingst - han er rigtig god “ smiley

Weeeee glad blev jeg, selvom det eneste jeg har skrevet under på ved handlen er, at han skal kastreres i 2019 smiley Så vallak bliver han, men en skøn en smiley

Mvh
En lettet Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så har Freiherr haft dyrlæge.....
  • #1   3. dec 2018 Tilykke, det er altid skønt med gode nyheder smiley

  • #2   3. dec 2018 dejligt dyrlægen var glad for ham, hvorfor ikke prøve at stillede ham til forbesigtigelsen? når dyrlægen siger han er så god? smiley

    du kan jo altid kastrere ham der efter smiley

    nogle særlig grund til han skal kastreres fra sælgeres side? (hvis vi må vide smiley )


  • #3   3. dec 2018 Det var det eneste krav fra avler, at jeg skal få ham kastreret næste år - avler ønsker ikke at andre end ham selv stiller en hingst til kåring med hans avlernavn.

    I bund og grund har avler jo også hans far gående, som kun er 5 år, så kan man lide sønnen så skal man bruge faderen smiley

    Det er også i orden, da jeg ikke umiddelbart tænker det vil passe mig at have en hingst gående - han skal være en god ridehest, og det er nok nemmest som vallak.

    Men jeg er på godt jysk “møj glad” fordyrlægens kommentar - hun har tidligere arbejdet på hingstestation og kender bla nogle af hingste fra Freiherr’s afstamning, så det er dejligt at hun synes han ser lovende ud smiley

    Mvh Charlotte


  • #4   4. dec 2018 Åh, det lyder da mega godt! Han skal nok blive et meget spændende emne - og med et rigtigt Pinot-temperament, lyder det som om smiley

  • #5   4. dec 2018 Jeps Mathilde han er så fin en klon mellem Pinot og Caspian - længere ben og super temperament smiley

  • #6   5. dec 2018 Hvor dejligt og spændende.

    Kam huske begge dine to andre heste helt tilbage fra de var plage. Fra hn.

    Må vi se billede er den nye? Alder? Og stamtavle?


  • #7   5. dec 2018 Ja jeg satser på at Freiherr er en god kombi af det bedste fra Pinot og Caspian smiley

    Han hedder Freiherr af Hvarre og er fra stutteri hvarre.

    Hans Far er Friedrich af Hvarre - året forædlerhingst 2016 og 2017. Vinder af materialeprøve 2016.
    Farfar er Federico XX

    Hans Morfar er Stuntmann af Hvarre - nr 9 ved DM i dressur 2010, siden solgt til udlandet hvor han går internationalt GP.

    Der løber både på mor og far siden en del GP-heste, kårede hingste og guld-/sølv/ bronze medaljehopper - samt Urprins og Alexander blod.

    Freiherr er 38% oldenborg så meget ædel blodmæssigt, og ser også ud til at blive ædel af type - det er dog aldrig til helt at sige, når de kun er 1 års smiley


    profilbillede
  • #8   5. dec 2018 Hvor ser han fin ud. Lækkert. Bliver spændende når han er tilridningsklar om nogle år.

  • #9   5. dec 2018 Ja jeg glæder mig allerede smiley

    Han er super cool, men stadig hurtig reagerende - så jeg håber det giver den rigtige kombi ifht dressuren smiley

    Og så bliver det spændende hvordan han udvikler sig - lige nu har han dage, hvor man tjaaa tjooo kigger væk - og dage hvor han ligner en million smiley

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Så har Freiherr haft dyrlæge.....

Annonce