{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Underlige sår {{forumTopicSubject}}

Min lille hest har fået nogle mærkelige sår. Jeg er simpelthen usikker på om det er bid eller noget bakterie. Eller en blanding. Umiddelbart er jeg ikke på det stadie hvor jeg vil råbe på en dyrlæge som det første.

I sidste uge fik han et sår på halsen, ca. 3 cm langt, hvor hårene manglede og det så lidt skællet ud. Det væskede ikke. Jeg rensede det og har siden set det an og renset det hver/hveranden dag. Der er ikke blevet værre, men heller ikke meget bedre, ud over at jeg lige kan ane noget der måske er hår i den ene side. Det lignede ikke et bidsår og det er ikke regneksem (sådan en hest stod jeg nemlig med sidste år).

I dag kommer jeg så ud til en hest med flere sår (jeg så ham dog ikke i går). Udover det fra sidste uge finder jeg tre til. Et større og to små som kan have været der længe, men jeg ikke har set på grund af pelsen. Jeg kunne ikke finde dem igen da jeg ville rense. Det nye store ser ud som det gamle, men lidt mere "flaget" i kanten og nu med blod. Dét ligner så til gengæld et bidsår, især fordi der er blod på manen flere centimeter fra, men det kan lige præcis når hen til såret.
Men jeg synes stadig det ser underligt ud med hudflager i kanten. Især fordi der også i det område nærmest er en lige linje lige før manen starter, hvor pelsen virker tyndere og huden mere tør.
Jeg er simpelthen i tvivl om det bare er bidsår kombineret med tør ud og om det måske kun er pelsen de får fat i og det er derfor sårene ser underlige ud. Han klør sig ikke og virkede ikke generet når jeg rører ved dem.
Hestene han går med er islænderunghingste, han er selv 15, så de leger noget voldsomt og er større, men én af dem er bedste ven og vogtede over min i starten. Flokken virker til at fungere.
Skal man klippe ham, for at kunne komme til sårene? Lige nu har jeg markeret dem med fletninger, men de er stadig svære at finde igen i alt det pels og jeg er bange for at overse nogle. Det er bare et dumt sted at klippe.
Hvordan behandler jeg dem bedst? Er det mon mere end bidsår?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige sår
Kommentér på:
Underlige sår

Annonce