{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Skal lige ha luft/have lettet hjerte. ?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har efter 7år uden hest fået hest igen. Jeg har købt mig den mest vidunderlig Fjordhesten han var 7mdr da jeg købte ham. Han er nu 3år og 7mdt. Lækker hest ??
Mennn.... Problemet er ikke hesten men MIG...
Jeg er blevet så usikker på mig selv. Om det jeg gør er godt nok, om jeg er for hysterisk, for pyllert. Føler jeg har tabt lige grebet på og ha hest efter ca 7år uden hest. ????
Er et super lækkert sted vor de her stor kendskab til hest og spicelt Fjordhesten.
Jeg og kæresten er allerede blevet de mærkelige da vi tiden uden bid og i bomløs. Kæreste rider uden bøjler. Og nu vor jeg snakker om fysioterapi eller kiropraktor/massør til min hest kigger de lidt skævt til mig. Heste har døjet med låsning og et bækken der var lidt skævt efter fold ballade ????. Men ikke noget alvorligt og det kan rettes op. Han hale "plejer "(det er sket 1gang) og dreje til Højer når det er tid til behandling.
Nu under ridning hænger halen igen til Højer. Det dage jeg så i går. Men fik beskeden at det lød underligt, da han viste en trav der var til 9 ved kåring...
Puha.... ??
Hvad så?? Da vi gik i stalden og tjekker ham igennem så var halen normal og masse af flexibeltet. ?? Så snakken gik på det kunne var den bom sadel vi har det måske ikke er go....

Er jeg for hysterisk? Eller hvad?
Jeg forsøger at lære hver dag, og udvikling mig. Udvidet min viden. ??

Håber det kan læses, jeg er ordblind.

Kh Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal lige ha luft/have lettet hjerte. ??
  • #2   12. dec 2018 Altså vi kan jo ik gå ligne hinanden og gør det samme ting som andre. Du kan lære at lukke din lyttelapper lidt til og lade vær med at tænke over, hvad andre tænker/tror. Du vil jo kun din hest det bedste, så Hvis du føler at det er ved at være tid til at din hest får behandling, så får den behandling. Så ved du om der er noget og ellers så er den blevet tjekket igennem og du har ro i sindet. Det skal andre ik blande sig i. Om det kan skyldes din sadel, må din behandler komme ind over og se på det. smiley

  • #3   12. dec 2018 Sirius. Jeg har en bom sadel nu her. Men ville gerne over i en bomløs.
    Ja vi har en super dygtig underviser på. Og hun kender til heste og hans problem. Og det var kende der dage at det var tid til Karien wyrst. ?? Hun så en film som vi optog en dag vor hun ikke lige var der.


  • #4   12. dec 2018 Miss det er jeg glad for og høre. Ja jeg er ikke for go til at lukke de øre... ??:)

  • #5   12. dec 2018 Hesten er kun 3 år. og ALLE heste har en naturlig skævhed, og siden den kun er 3 kan du umuligt have redet den lige allerede. Du vil kunne rette nok så mange gange med fys og diverse, men den vil falde tilbage til samme udgangspunkt hvis ikke du styrker dens svage side gennem træning.

    selvfølgelig er der også chance for at du er skæv, sadlen ligger ikke ordentlig, og det du siger hesten har lavet af ballade.

    MEN du er nødt til at tage højde for den naturlige skævhed. Det kræver en god underviser smiley


  • #7   12. dec 2018 TS - næ men du må øve at blive bedre til og hvis folk spørg hvorfor du vil ha tjekket hesten, så kan du svare at du føler der er noget og ønsker en afklaring med et smil på læben smiley ved godt det er en læreproces at agere selvstændig og tro på at det man føler, er det rigtige. Men ved du hvad, ens mavefornemmelse har sku oftest ret smiley


  • #9   12. dec 2018 Det med bomløs hvor kan jeg læse noget om det? For har kun kunne finde positiv ting.
    Det er ikke mig der rider men kæreste da jeg er for usikker og for tung. (Lider af rideangst som jeg arbejder på, ang vægt er det en god undskyldning for kur;))

    Jeg tager det hele til mig. Af hvad i skriver. For ville kun hesten det bedste.
    Selvfølgelig tage vi hendesyn til hans naturlig skævhed. Men først gang kunne han næste ikke gå for det. Men det hele køre nu her. Så tænker en omgang massage måske ville være godt.


  • #10   12. dec 2018 Hej Line. Det er ikke onde blikke. Bare at vi er nogle hippier og sjove mennesker der gør det hele på en anden og ny måde. :)??
    De kommer ofte og spørger ind til hvordan det virker osv.


  • #11   12. dec 2018 det er din hest, gør hvad du føler bedst, og ikke hvad andre blikke, og meninger er.
    det er dig der ejer hesten, det er dig har ansvaret, og skal tage beslutningerne.
    hvis du føler det er det bedste for dig og din hest, med en behandling, så gør du det..
    din hest, dine fornemmelser og følser, ikke andres meninger, og blikke


  • #12   12. dec 2018 Det virker som om du tænker rigtig meget over hvad alle andre tænker om dig og din måde at have hest på. Det at du går så meget op i at udvikle dig indenfor selve synspunktet af at have hest, samt at du går op i at din hest har det godt og ikke skal mangle noget, bør være nok.
    Andres indtryk, viden, råd mm. kan du lige som tage stilling til, hvis det giver mening for dig. Altså ved at være "open minded". Men når det så er sagt, så ville jeg ikke blive synderligt mere forvirret eller utryg ved hvad (du tror) de andre mener om dig. Din hest har det godt, og du og din underviser kender din hest bedst, så det skal der skam nok komme noget godt ud af smiley


  • #13   12. dec 2018 Hej Trådstarter.

    Velkommen I klubben.
    Du føler, at du tænker for meget?
    Jamen, overtænkning er normalt! smiley

    Hvis du er usikker på noget, så prøv at tænk logisk.
    1)Det er et godt redskab til afklaring.
    2) Du bruger andre dele af hjernen til logisk tænkning end at være i følelsernes vold. Så - du kan holde dine følelser nede ved at holde fast i logik.


    .. Men, grundlæggende, vi overtænker alle.
    Velkommen.


  • #14   12. dec 2018 Tak skal i ha for alle jeres svar. Er super glad for dem. Og der er nogle ting jeg skal arbejde på. ????
    Jeg ved at jeg bruger mine følser, måske en da for meget. Men det med logik tænker jeg, at jeg vil pryde smiley

    Jeg er super glad for alle de svar jeg har fået og ønsker alle en super go jul ????


  • #15   13. dec 2018 Min unghest fik skæv haleføring. Det kom af skævhed i bækken. Ikke for at være negativ smiley


  • #16   13. dec 2018 Kan stærkt anbefale osteopati. Min hoppe har aldrig kunne tølte og efter behandlinger ( hun var låst flere steder, fandt jeg ud af efter overtagelse ) nu tilbyder hun bla ren tølt. Jeg har noteret mig at når jeg engang skal have ny hest, så bliver den tjekket igennem af min behandler, for at sikre at den ik render med noget som gør at den faktisk kan ha det bedre og gå meget bedre smiley

  • #17   23. dec 2018 Hej Gitte. Dessi har haft skæve bækken og har vært låse i andre led/knogler. Så det var derfor jeg opdagede at der var noget som det ikke plejer. Halen var skæv til Højer. ?? Og tænker jo selvfølgelig at det er det samme som sidst

  • #18   24. dec 2018 Hestene kan sagtens løfte og lægge halen til siderne uden at der er noget galt. Men hvis hesten tager halen KUN til den ene side, så skal du være opmærksom smiley en afslappet og korrekt arbejdende hest har halen lidt løftet, som på billedet nedenfor smiley
    Jeg har selv en hest der løfter halen en del, og jeg holder øje med om det primært er en side han løfter, han løfter dog begge så jeg skal ikke være så bekymret. smiley men der var en anden person der advaret mig, da hun så han var en af de der løfter den.. Også tænker man jo for meget.. smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #19   24. dec 2018 Også synes jeg du skal have denne smiley den tænker jeg meget på de gange jeg bliver "bekymret" hvad andre tænker smiley
    Rigtig god Jul smiley


    profilbillede
  • #20   28. dec 2018 Team tindur.
    Det er kun til Højer side. Og ikke op af. Kun Højer. smiley
    Men der kommer massør i morgen som en start. Og så må vi vider der fra. Men kan se at han er muskel svag, desværre. Så jeg har ikke vært helt go nok til at opbygge muskler. Så det får vi også hjælpe til. smiley


  • #21   28. dec 2018 Øv det er jo rigtig træls smiley men godt du får behandlet ham, og med korrekt muskelopbyggende øvelser skal det nok gå smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Skal lige ha luft/have lettet hjerte. ??

Annonce