{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Forbyggelse af insekt angreb. Er faring søges {{forumTopicSubject}}

Nu går vi jo foråret i møde, med halvdelen af vinteren overstået ( ifølge kalenderen ) og jeg overvejer at forsøge at forbygge den kommende sommers insekthelvede.
Overvejer at gi hvidløg i foderet. Evt andet.

Jeg har i nogle år haft go gavn af de øremærker man kunne købe til køer. Men de er udgået og kan ikke købes mere. smiley smiley smiley

Er der nogen der har erfaring på området.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbyggelse af insekt angreb. Er faring søges
  • #1   18. jan 2019 Jeg har aldrig set noget der virker lige så effektivt som at give insektdækken på og fluemaske.

  • #2   18. jan 2019 De øremærker jeg brugt, var gode. Hestene var ikke helt så plaget, som de heste, der ikke havde dem på.

  • #3   18. jan 2019 Hvis hesten er meget plaget ville jeg nok hellere give et dækken og maske på, jeg vil personligt gerne undgå at smøre min hest ind i for mange kemikalier, det kan umuligt være sundt for dem eller naturen i længden.

  • #4   18. jan 2019 Jeg tænker ikke på kemi, da jeg heller ikke ønsker at de skal påvirkes på den måde. Tænker om der er nogen der har erfaring med noget man kan gi hesten i foderet ala hvidløg osv.

  • #5   18. jan 2019 Jeg har haft brugt insekt-halsbånd til min. Det var nok da han boede hjemme, men åbenbart er der forskel på sjællandske og jydske insekter, for da jeg flyttede ham til KBH reagerede han allergisk og hævede op på både hals og over øjnene, og så var der ikke andet for end at pakke ham ind. Han fik forøvrigt også hvidløg i foderet.

    Han var så plaget at selv smurt ind i insekt-spray, med insektshalsbånd og hvidløgsfodder var han stadig mere angrebet end de andre heste. Jeg måtte droppe at ride om aftenen hvor der var flest insekter i sommerhalvåret.

    Så det blev til fuld dækken inklusiv maske så jeg ikke stod med en pony der både havde øjenbetændelse og var helt hævet. Det var simpelthen så synd for ham uden

    Jeg syntes ikke jeg mærkede megen effekt af hvidløg i fodderet, men det har nok heller ikke skadet noget.


  • #6   18. jan 2019 Jeg er ret sikker på at jeg har læst at det er bevist at hvidløg ingen effekt har på insekter, altså at det ikke hjælper at spise hvidløg

Kommentér på:
Forbyggelse af insekt angreb. Er faring søges

Annonce