{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Tilmeldt:
7. sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182

Foder til en 4 års som er har boksro {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest som bliver 4 år i år og er lidt til den tynde side.

Hesten har boksro pga operation og har brug for noget foder som ikke giver energi, men hvilken?

Jeg har kig lidt på equsana recover, men synes det virker ret dyrt.

Hesten får alt det wrap han kan spise.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til en 4 års som er har boksro
  • Emmelie C
    Emmelie C Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #1   15. feb 2019 Jeg ville bare give vitaminer - evt med lidt lucerne for tyggetidens skyld smiley

  • #2   15. feb 2019 Nu antager jeg, at hesten ikke skal have boksro for evigt, så at foderet er lidt dyrt kan vel gå an, når det er til en begrænset periode.
    Er hesten meget for tynd eller blot slank? Hvis sidstnævnte og forudsat boksroen er kortvarig, ville jeg blot sørge for rigeligt hø og leve med, at der røg et par kg indtil hesten må komme lidt ud igen.
    Det er lidt svært at give kalorier uden at give energi - det hænger jo sammen. Men man kan jo få forskellige snittede græs-/lucerneblandinger med olie, det var måske en mulighed.


  • #3   15. feb 2019 Emmelie - men det tager hesten jo bare ikke rigtigt på af, så hvis hesten er for tynd og ikke har udsigt til at kunne komme ud af boksen snarligt, så er det jo ikke rigtigt en løsning. Det er bare ikke alle heste, der kan holde huld på hø alene... Selv når de ikke laver noget.

  • Emmelie C
    Emmelie C Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #4   15. feb 2019 Ah sorry - havde ikke læst det med den tynde side smiley

  • #5   15. feb 2019 Brogaardens Sure grow

  • #6   15. feb 2019 MaxiRice, fiberpiller, olie i fodret, har hørt nogle bruge mælkepulver til kalve til at fede med.

    Mvh Charlotte


  • #7   16. feb 2019 Jeg ville tilsætte noget Lucerne med olie, og så Linamix i tillæg til det almindelige foder smiley

    Mvh TT


  • #8   17. feb 2019 Jeg ville give den lucerne med olie (Dengie Alfa A med 10% olie) samt vitaminer og supplerer op med 1 kg LinOcrunch. Evt også 400 gram Maxirice.

    Der er ikke meget stivelse/sukker i, så hesten bliver ikke bims og får en masse energi. Men det er olie og fibre.


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #9   18. feb 2019 Tak for alle jeres forslag.

    Jeg endte med St. Hippolyt müsli solo i denne omgang.

    Jeg har tidligere fodret ham med fiberpiller og vitaminer/mineraler, men det gider han ikke have for øjeblikket.

    Skal ikke have for meget forskelligt der skal blandes sammen. Skal heller ikke have foder hvor han skal have flere kg om dagen ??

    Hans boksro er snart overstået, kun for at stå på sygefold.




  • #10   18. feb 2019 Både roepiller og fiberpiller er absolut gavnlige.
    Fiberpiller kan du give uden det er opblødt op til en vis mængde, mener det er 500 gram per måltid. Desuden ville jeg sørge for at øge mængden af wrap/hø.

    Linamix er også en mulighed. Det feder virkelig meget og det skal de ikke have ret meget af.


Kommentér på:
Foder til en 4 års som er har boksro

Annonce