{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krydsfiner til løsdrift
  • #1   25. feb 2019 Jeg ville på ingen måde vælge krydsfiner til hestebokse, af den årsag at krydsfiner indeholder lim, og nogle heste har en forkærlighed for at tykke, æde eller slikke på deres boksvægge - tror bare ikke at lim er særligt sundt for en hestekrop.

• #2   25. feb 2019 Har set en del af dem, så er bare interesseret i at høre hvilken type.
    Det skal som sagt ikke bruges til bokse, men til en løsdrift - der er masser af træer mv på folden som de kan sætte tænderne i smiley

• #3   25. feb 2019 Men at der er træer m.m. er jo ikke en garanti for, at hestene ikke smager lidt på skuret. smiley

• #4   25. feb 2019 De har ikke gjort de sidste mange år, men man kan selvfølgelig aldrig vide smiley

• #5   25. feb 2019 Nyt er som regel spændende, så derfor ville jeg være lidt forbeholden.

• #6   25. feb 2019 Tja, de er lige blevet flyttet her til nytår (derfor jeg vil have bygget lidt ekstra her til sommer), og der har ikke været noget som helst i forhold til at smage på ting eller andet sjovt man kunne forestille sig de kunne finde på - men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig smiley

• #7   25. feb 2019 Jeg har brugt krydsfiner til mine læskure og bokse - dem som er 12 mm tykke. Hestene har ikke gnavet i dem - de foretrækker stolper/reglar hvis de absolut vil gnave.

12 mm er rimeligt holdbart - men hesten kan sparke hul - dvs ikke igennem, men således at man kan se et hovaftryk i pladen. Det er sket 1 gang på min læskure, som jeg snart har haft i 4 år.

Her er et billed af skurene

Mvh Charlotte

profilbillede
  • #8   25. feb 2019 Charlotte
    Det ligner utrolig meget hvad jeg havde i tankerne smiley
    Har du link til de plader du har brugt og evt flere billeder af skurene?
    Inden de blev flyttet til nytår, har de stået hos mine forældre, hvor jeg har haft hest i ca 20 år, stalden der var bygget med "træ-på-træ" brædder, så har altid været vant til "tynde" vægge smiley

• #9   25. feb 2019 Hejsa - det er disse plader jeg bruger :
    https://www.xl-byg.dk/shop/xl-byg-mspor-1220x2440-krydsfiner-12mm.htm

Stolperne er sat i stolpesko som er cementeret fast i jorden.

Skurene er høje,og nok lidt for høje - næste gang gør vi dem lidt mindre i højden.

De er lidt åbne for oven og forneden, og har klaret flere storme uden problemer.

profilbillede
  • #10   25. feb 2019 Og her er pladerne brugt til bokse

profilbillede
  • #11   25. feb 2019 Ser super godt ud smiley
    Hvor høje er de?

• #12   25. feb 2019 De er 122 x 244 cm - pladen du ser i boksen er på langs, og der er stolpe foroven, midt på og forneden, så boksen er 122 cm fra gulvet af og op, og så stikker der vel 7 cm af en stolpe ud foroven.

I skurene har vi 122 cm som bredde og 244 cm som højde.

• #13   25. feb 2019 Også lidt dårligt formuleret af mig, men det var nu skurene jeg tænkte på smiley
    Men kan gætte mig til at de nok er nær 270cm høje, når der både er luft i top og bund af pladerne.

• #14   25. feb 2019 Ja der ihvertfald høje nok smiley

Hestene på første billed er store +170 cm varmblods, og de slår ikke hovedet op i taget smiley

Hvad man ikke gør for at slippe for at skære plader af smiley

• #15   26. feb 2019 Nu er jeg nysgerrig.

Hvad koster det egentlig at bygge et skur selv i materialer?
    Og hvad er det i bruger til bud? Bare de måtter til at undgå at jorden trædes op?
    Og halm i dybstrøelse?

• #16   26. feb 2019 Pladerne er nok det billigste at købe - det er de store stolper, alle skruer og især beslag, samt taget som koster.
    Jeg mener jeg lavede en beregning på at de to skure stod mig i alt i ca 7000 kr, da vi var færdige. Og så skal man tage i mente at min mand er vestjyde, så alt bliver bygget til at kunne udholde stormstyrker smiley Han går nogle gange lidt over gevind på det punkt, på den anden side skal jeg ikke bekymre mig om at se et flyvende skur smiley

Bunden er bare jord - dvs at hver sommer starter vi med en “nyudmuget” jordbund. I løbet af vinteren strøer jeg op med halm aka hestene spreder deres halm. Til foråret kommer “Lars gravko” med sin gravko og muger ud, og så starter vi forfra med jordbund.

Jeg oplever ikke der bliver mudret derinde om vinteren, selvom der trods muddermåtter udenfor skurene er rimelig pløret.

Min oplevelse er, at om vinteren bruger de skurene til at står læ ved siden af. Om sommeren bruger dem til at komme væk fra sol og insekter.

Om sommeren er jeg glad for at bruge skurene til at fodre i - så der er krybber M.m i skurene. Så er det hurtigt at fodre om morgen - bare luk hestene på fold, så æder de morgenmad derude. Og hvis man skal på tur og hestene passes, ja så gælder det samme, at folk ikke skal lukke heste ind og ud, men kan gå ind og fodre, og man kan med god samvittighed lade dem gå ude på døgnfold smiley

Jeg skala gang nu her med at bygge skure på min sommerfold, således at jeg ikke er afhængig af at lukke hestene rundt alt efter klægangreb og bagende sol.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Krydsfiner til løsdrift

Annonce