{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Hyggetråd - succes historier {{forumTopicSubject}}

god aften (eller godnat?) til alle natteravnene smiley

jeg sidder og ser på mine 8 års billeder og kan ikke andet end at elske hvor langt vi er kommet smiley

men jeg vil så gerne høre andres succes historier, om det er problem/projekt heste, sygeforløber, eller noget helt 3 er underordnet, det vigtigste er at dele en god historie så vi alle kan få noget godt at læse smiley

De fleste kender efterhånden godt Sams og min historie smiley men hvis nogle vil læse den igen kan man sagtens få den smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyggetråd - succes historier
  • #1   10. apr 2019 Tja jeg havde håbet på at få en brugbar ridehest ud af Tindur.. Men desværre var det ikke muligt hvis jeg skulle tage hensyn til hans psyke da han aldrig blev roligere. Men det er da i det mindste heldig at vi fandt hinanden således at han ikke risikerede at ende op som en kastebold, så det er jo en succes smiley

    Mvh TT


  • #2   10. apr 2019 Og bare et billede af den lille Baby et par måneder efter han kom hjem smiley

    profilbillede
  • #3   10. apr 2019 Ikke en succes historie, men det går bedre og bedre for hvergang vi rider smiley

    Han er ikke tilredet endnu, så vi tuller rundt i skridt mens jeg forsøger at få styr på min egen krop. Det er både super hyggeligt og fantastisk bare at have en hest man kan hoppe op på også selvom han ikke er tilredet smiley


    profilbillede
  • #4   10. apr 2019 Jeg lånte en hoppe for at avle et føl, dette føl skulle gerne være min næste avlshoppe, vi havde en del problemer med benskader på fold, hun var uren i svaber og måtte til hingst to gange før der var bid.
    6 uger før termin fik hun voldsom kolik og vi gik med hende fra 6 morgen til 10 aften, havde dyrlæge to gange og 3. gang blev hun indlagt.
    Dagen efter, om formiddagen fik jeg at vide at hun var i bedring og snart kunne komne hjem, men over middag fik hun tilbagefald og måtte opereres for børvending, jeg var så bange for at miste hende og føllet!
    Men heldigvis overlevede begge og 5 uger efter stod der et smukt hingsteføl!
    Meningen var at han skulle sælges for jeg kunne jo ikke avle på en hingst, slet ikke en der ikke var god nok til at blive kåret, men skæbnen ville at han skulle blive hos mig og vi havde 9 fantastiske år sammen! Han var min soulmate!


  • #5   10. apr 2019 og lige et billede

    profilbillede
  • #6   10. apr 2019 Den er godt nok smuk den røde der sikke et billede
    VH Annette


  • #7   10. apr 2019 Tak Annette!
    Det blev taget dagen før han fik fred, et af de bedste billeder af os sammen.


  • #8   10. apr 2019 Da vi købte min søsters pony Coco i 2009, sagde ejer, at den havde gået med hingst. Vi fik dyrelæge ud i forår/sommer 2010, men ponyen var bare tyk, så vi skulle skære ned på foder. En dag var hun skide langsom og ville slet ikke. Dagen efter havde vi et føl.. 9. Juli 2010 var en glædesdag. Har stadig ponyen Flower OG moren - den dag idag smiley

    profilbillede
  • #9   10. apr 2019 Jeg er jo ved at omskole Aslan til noget, der minder om western ridning.

    En af de øvelser, vi er i gang med, er forberedelse til trail og derfor forhindringen "åbn en låge, rid igennem, luk efter dig."
    Hvis man har en flytbar låge er det jo fornemt.
    Det har vi ikke - så øver vha 2 springstøtter med et longereb imellem.

    Man skal ride helt hen til den stolpe rebet hænger på. Hestens side parellelt med lågen.
    Løfte af.
    Bakke 1-3 skridt.
    Via kombination af forpartsvending og bagpartsvending vende hesten mod åbningen
    Et par skridt frem.
    Vende hesten, så mulen vender imod den "bagerste bum, der agerer hængsel for lågen" - hvis I forstår.
    Bakke et par skridt, så man kan nå at lukke igen.

    Det skal naturligvis fungere med en hånd, da den anden er optaget af at holde lågen / rebet.

    I sidste uge var han ikke ret meget for placere numsen tæt på rebet.
    Og så er ovenstående øvelse godt nok svær..
    Vi mistænke at han er vant til alt, der ligner et enlig ophængt reb er i familie med elhegn.

    I torsdags gjorde vi det, at vi opfordrede ham til at snuse. Jeg hoppede af hesten, viklede rebet om yndlings heste bolsje. Han måtte jo puffe, for at få fat i det.
    Lægge reb på hans hals, skamrose. Gå frem og tilbage, under rebet, skamrose.
    Faktisk, diverse varianter af rebet og ros.

    I går var han 100% villig til at gå tæt på.
    Pillede ved rebet, hvis vi stod stille tæt nok på.
    Og generelt, øvelsen gik så meget lettere!

    Aslan havde fanget sammenhæng mellem reb, stolper og det var så lækkert!
    Hvem elsker ikke at arbejde med en hest, der ved, når han gør det godt, og elsker at gøre ting for ros?


  • #10   10. apr 2019 Min historie er lidt anderledes.
    Jeg byttede min hest til en anden, og jeg har ikke fortrut et øjeblik.

    Har fået den dejligste hest, fået rideglæden tilbage. Og vi udvikler os godt sammen, selvfølgelig ikke uden hjælp, vi har vores dygtige træner med. smiley smiley smiley

    Lidt af min historie kan læses her : https://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1238894-saadan_kan_det_gaa___hesteskift


  • #11   10. apr 2019 Mange har nok fulgt lidt med i Katos historie, men hans historie må om noget være en succes historie.
    Efter 2 år med sygdom konstant, slemt mavesår, nedsat syn, allergi, blodmangel, væskemangel forgiftning og forfangenhed pga forgiftning, samt diverse lange indlæggelser, gastroskopier, endoskopier, scanninger af tarme, biopsier af tarme, blodprøver i læssevis og jeg kunne blive ved. Så formåede han alligevel mod alle odds at klare den og her til september er det 2 år siden han sidst havde en sygedag.

    Den dag i dag er han tilredet færdigt,
    han har sprunget med rytter, han er trafik sikker (selv i tung trafik) etc. Han fungerer stort set, som hvilken som helst anden hest, så længe der bliver taget lidt hensyn her og der smiley

    Vi fejrede hans 9 års fødselsdag her i slut marts, det var en stor dag, som jeg på ingen måde havde troet vi skulle opleve!


  • #12   10. apr 2019 TT: det kan godt være du ikke fik det ud af ham som du ønskede, men dejligt at han endte ved dig fremfor at ende som kaste bold, og måske lidt held i uheld at det blev sådan, mon om du havde skaffet dig din skønne røde ganger hvis Tindur var som ønsket smiley

    Aimee: det må være succes i sig selv at have en dejlig og rolig hest smiley

    Maria: dejligt at begge overlevede og du fik så smuk en hest ud af det smiley

    Ida: jeg har faktisk fulgt jer lidt på sidelinjen, på youtube smiley havde selv kig på spot for mange år siden XD men utroligt at dr dyr ikke kunne finde noget tegn på følle smiley men dejligt at det endte godt til trods for at Coco nok har manglet lidt ekstra til Flower smiley

    Doktor Who: dejligt at høre at træningen med smukke Aslan går fremad smiley måske det skulle tages med i bagagen til Sam så vi kan lege med låger smiley

    Karin: det er bestemt også en succes, du fik en hest der kunne give dig rideglæden og sikkert meget mere smiley

    Guldhesten: kan godt huske der har været en masse med Kato, men det er så skønt at han er kommet så godt over det igen smiley dejlig historie der virkelig giver lys for andre med dårlige heste smiley


  • #13   10. apr 2019 Joda, jeg havde haft Rocky lige meget hvad smiley der kommer også en hest mere skal du se smiley også en mere.. Og en mere også.. smiley smiley

    Mvh TT


  • #14   10. apr 2019 nå okay, troede bare at Rocky kom ind i familien fordi Tindur ikke fungerede som ønsket smiley men ja, jeg glæder mig til at se flere heste fra din side af (helst du røde heste ikk') smiley

  • #15   10. apr 2019 Overhovedet ikke smiley han kom ind som hest nr 2 da jeg flyttede på gården smiley Tindur skulle jo ikke gå alene smiley også var jeg SÅ utrolig heldig at skæbnen ville at jeg skulle kigge en ekstra gang på markedet.. Og der var han, min yndlings race, også opfyldte han mine mærkelige krav smiley
    Han har dog blevet højere end håbet.. Men sådan er det jo bare smiley

    Mvh TT


  • #16   10. apr 2019 så er der jo kun mere at holde af smiley smiley men charme og sød at kigge på er han nu altså smiley

  • #17   10. apr 2019 Tak smiley Begge mine heste betyder SÅ utrolig meget for mig smiley de er som nat og dag, yin og yan. smiley

    Mvh TT


  • #18   11. apr 2019 Amigo fik som næsten 3 års (2016) konstateret kræft (et keratom) i venstre baghov. Blev fjernet ved indgreb omkring februar 2016, og 7 uger i boksro, herefter på lille sygefold. Blev erklæret rask sommeren 2016 og vi begyndte træningen igen.

    2 år senere er der udbrud i det igen. Han står til en aflivning, men et mirakel sker og han bliver sendt på Ansager i den sidste uge af maj 2018. Her venter et forløb med ringsko, operation og indlæggelse. Han var indlagt i en uge på Ansager og kom hjem d. 1. juni og direkte hjem i boksro. Tæller man ikke ugen i Ansager med, så var han i boksro i præcis 5 mdr., da hans boksro blev ophævet igen d. 1 november 2018. Forløbet havde været lidt mere kringlet, og der var bl.a. gået infektion i det denne gang.

    Amigo blev erklæret rask i december 2018. Vi er næsten færdige med en genoptræning, og er startet lidt op på en tilridning. Amigo bliver 6 år her d. 22 april, og hans krop har aldrig været bedre end den er nu. Han arbejder så fint i longen og fra jorden generelt - det er skønt at se!

    Trods der stadig sidder en 50-80 kg. for meget på ham, så har han siden boksroen sluttede tabt ca. 120 kg. (han kom ud fra boksroen med ca. 200 kg. for meget på sidebenene - det er svært når man ikke må bevæge sig rigtigt i 5 mdr.).

    Jeg glæder mig til fremtiden med min hest!

    (til de interesserede er der et album af begge forløb. Der skal dog advares om blodige billeder i starten af albummet, som kan støde nogle: https://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hest/493620-amigos_hovtumorkeratom_fjernes)


  • #22   11. apr 2019 Maiah- det er i mine øjne skam også en succes historie af de gode smiley

  • #23   17. apr 2019 Her kommer lige en til!
    I går aftes (16/4.19) kl. 23.00 skrev min veninde, at nu var My, hendes ene drægtige hoppe, ved at fole.

    Mig ud af sengen og ud og se Følle komme til verden, men da der efter 20 min ikke var sket mere end at vi kunne se den hvide hinde hænge ud ad hende, ringede vi til dyrlægen, mens hun snakkede med ham sprang hinden, og vi begge tænkte åh nej, nu drukner føllet! Det var ingen ben at se og vi begyndte at blive bekymret, dyrlægen sagde, giv det 15 min mere, efter de var gået, havde vi én hov ude og kunne ikke finde den anden, men fandt mulen, så vi tænkte at det var bedst bare at få føllet ud, men da det bare ikke skete ringede vi til dyrlægen igen, som sendte vagtdyrlæge ud, han ringede heldigvis på vejen og kunne guide os, det var heldigt da vi ikke anede hvad vi skulle gøre og føllets tunge og gummer var blå.
    Dyrlægen bad os skubbe Følle ind igen, da vi skulle have begge forhove ud, hoven blev fundet og der var liv fra Følle, nu rejste My sig op og gik lidt rundt, med min veninde efter, der holdte fast i forben, da hun igen lagde sig gik der, hvad der føles som en evighed, før hun igen havde presseveer, men på 2. ve kom lille Bastian til verden, han trak vejrt og var allerede på vej på benene efter 2 min.
    Da My rejste sig op, kom efterbyrd ud med det samme, Dyrlægen sagde at vi lige havde redet Bastians liv!
    puha en omgang! Det var så hårdt men begge klarede den og har det godt!
    Men havde vi ikke været der, havde begge med stor sandsynlighed gået til.
    Bastian er Silver dapple broget. og en rigtig badutspringer, han er en fighter og har et heftigt temperament!
    Mød Bastian


    profilbillede
  • #24   17. apr 2019 Nå vi prøver igen med billedet

    profilbillede
Kommentér på:
Hyggetråd - succes historier

Annonce