{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

fodre til en 13 åring vallak {{forumTopicSubject}}

hej HG

nu her jeg her igen men jeg et spørgsmål med hensyn til foder til en gammel 13 åring vallak.

info om min hest:

jeg kan godt indrømme at min hest er ikke ung længere og han er en meget tung, robust og bredskuldret hest (se profil) plus det er en hest de kan godt få ondt i maven, så derfor om der er noget fodre der kunne reparere maven (for udover Hø og lidt Wrap ved siden)

men stadig er det en herre som er i let hårdt træning hver dag

så derfor er mit spørgsmål:
så jeg har gået og tænkt for udover MASH og LUCERNE og lidt tilskud til hans bene og hove så herfra her jeg på dybt vand for jeg ved ikke om jeg skal går efter et fodre der hedder Senior eller Performance

mvh hilsen fra en pige der er i tvivl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodre til en 13 åring vallak
  • #1   10. apr 2019 13 år er da ikke gammelt. en hest er først færdig vokset som 8 års ca.

    gå efter det foder der virker, vi kan sagtens sidde og anbefale alt muligt, men det er ikke sikkert det virker for netop din hest.
    prøv noget foder af og se er pelsen blank, hesten glad, perfekt huld, sund og rask. smiley

    mht maven hvad er det der er galt? har du tjekket for sand, har den løbemave, har du skiftet foder for nylig. Det er en god idé at finde årsagen inden man bare fylder en masse tilskud i hesten og så sparer du de penge.

    mht hovene kan ølgær være godt, men et godt foder bør dække hovene ind også (samt korrekt interval mellem beskæring)


  • #2   10. apr 2019 pavo ease and excel har fået min på rette vej smiley den er til dem med lidt sart mave lav på sukker og stivelse men stadig et "sport" foder med rette energi mm.

  • #3   10. apr 2019 Din hest er altså ikke gammel, når den er 13 smiley

  • #4   12. apr 2019 Min gamle hest begyndte først at få senior da han var omkring 20.
    En 13-årig er voksen, ikke gammel smiley


  • #5   12. apr 2019 Mener at seniorfoder hedder fra 16 år og opefter...
    Jeg ville købe en vitamin og mineral blanding og så tilføje dengie meedow grass (eller evt lucerne). Dertil give de tilskud som du allerede giver samt husk/loppefrøskaller smiley
    Der er ingen grund til at give en hest, som er godt i stand, andet end vitaminer og mineraler - og selvfølgelig hø/wrap..


  • #6   12. apr 2019 Skal det give ham mere energi, eller skal han bare dækkes med vitaminer/mineraler?
    Hvad skal fodret kunne?

    Lige pt. ser jeg ham jo hver dag hos Lena, og han ser jo ganske godt ud.



Kommentér på:
fodre til en 13 åring vallak

Annonce