{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 134

sygeforsikre en 1-års plag {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have sygeforsikret min hest, og afventer forsikringsselskabet vender tilbage ang. hvad det kræver i forhold til en dyrlægeundersøgelse.

Så tænkte jeg, når i har forsikret en 1 års plag, er det med bøjeprøve og longering?

Kommentarer på:  sygeforsikre en 1-års plag
  • #1   22. maj Ren sygeforsikring?
    Jeg har lige fået sygeforsikret min plag hos agria.
    Det krævede ikke en klinisk undersøgelse. Af forskellige helbredsmæssige årsager har de dog lavet 2 forbehold, men det er helt fair.
    Det ene er på det ene ben og gælder for altid, og det andet er på tarmene og gælder et år.

Skal du også have livs- og uanvendelighedsforsikring på den, så skal du have lavet en klinisk undersøgelse af dyrlægen. Begge gange jeg har gået lavet klinisk undersøgelse af en plag, har dyrlægen bare skrevet at der ikke er foretaget bøjeprøve og longering grundet hestens alder, hvilket forsikringen har godtaget

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

#2   22. maj Det er kun sygeforsikring jeg skal have.

Min tidligere hest skulle der være en klinisk undersøgelse, det var da så heller ikke problemer med dengang,

Nana, for at de har taget de forbehold, så er det pga oplysninger du selv er kommet med?

• #3   22. maj Ja jeg skulle udfylde en tro og love-erklæring på at hesten var rask, og skrive hvis den havde fejlet noget. Så jeg fortalte dem hans sygehistorik.
    Så bad de om udskrift fra dyrlægens journal, og på baggrund af det, blev han sygeforsikret med de 2 forbehold.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

#4   22. maj Så ringede forsikringsselskabet tilbage, der skal være en klinisk undersøgelse, hvilket jeg også vidste, men de respekterer hvis dyrlægen har vurderet at det ikke er muligt at foretage bøjeprøve eller longering.

• #5   22. maj Jeg har også oprettet en 1-års hos agria her i foråret. Dog kun på den "simple" sygeforsikring, men de skulle intet have..
    Har også oprettet med snart 10 års haflinger, som har fået fjernet et øje pga kræft. Ham skulle de blot have journal på og intet andet. Og det var "den store" sygeforsikring smiley

• #6   22. maj Nej, de skal hverken longeres eller bøjeprøves, blot ses efter af dyrlægen om de er sunde og raske.

• #7   22. maj Jeg har forsikret min ved agria.. Jeg har taget deres basis forsikring.. Den kan man få uden undersøgelse.. Når man så har haft hesten i et år, kan man opgradere til den "store pakke" også uden undersøgelse, blot en journal fra dyrlægen..

• #8   23. maj Håber det er ok jeg lige låner tråden. Det er en del år siden jeg havde egen hest sidst, og der overtog jeg bare forsikring fra tidligere ejer. Skal der altid (ved alle selskaber) forlægge en undersøgelse fra dyrlæge? Hvis vi snakker en alm voksen hest der skal sygeforsikres? Kan man bruge en handelsundersøgelse?

• #9   23. maj Hej Laura
    Hos agria skal du ikke have en klinisk undersøgelse for at tegne sygeforsikring

Skal du tegne liv- og uanvendelighedsforsikring skal der nok ligge ved alle selskaber.
    Det er den samme kliniske undersøgelse som bruges ved handelsundersøgelse. Umiddelbart mener jeg at forsikringsselskaberne godtager en handelsundersøgelse i op til 14 dage efter den er foretaget.

• #10   23. maj Tak Nana. Jeg tror jeg ender med at ringe til dem, hvis jeg en dag finder en hest. Der står nemlig, at de skal have attest, men der står ikke, om det er på livsforsikring eller om det er på sygeforsikring. Det var mere, hvis man nu stod med en hest der ellers er sund og rask men mangler træning, fx i at få løftet fusser, før den kan gå helt gennem en handelsundersøgelse.

• #11   23. maj Jeg har lige tegnet liv, uanvendelighed og den store sygeforsikring på min haflinger, som bliver 10 år i år. Det var hos agria, og de skulle bare gave journaler fra dyrlægen smiley ingen prøver eller undersøgelser..

• #12   23. maj Hos agria skal man ikke have undersøgelse for at tegne livsforsikring.. smiley Se mit svar længere oppe. smiley

• #14   24. maj Thomas
    Jeg syntes at agria er forholdsvis billig og det er nemt. Ellers kiggede jeg også engang på vendelboernes hesteforsikring, de var også ret billige for år tilbage...

• #15   24. maj hønsemusen -THOMAS ER EN SÆLGER, tryk ik på linket da de får betaling for pr klik man tjekker ind på hjemmesiden. Simpelthen usmageligt det her med skjult reklame smiley føj siger jeg

• #16   24. maj Det bedste er at anmelde den såkaldte bruger for skjult reklame - jeg har anmeldt personen

• #17   24. maj Jeg har også anmeldt ham. Også på baggrund af det forumopslag han selv har lavet

Kommentér på:
sygeforsikre en 1-års plag