{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Obduktion??
  • #1   17. jun 2019 Så tænker jeg du skal snakke med din dyrlæge..
    Hvis det har været en mystisk lidelse er han/hun sikker også interesseret i at kigge indeni hesten:-)


  • #2   17. jun 2019 Det der falder mig ind, er Landbohøjskolen eller DTU Veterinærinstituttet, medmindre din egen dyrlæge er knald dygtig til at finde til bunds i årsag

  • #3   17. jun 2019 Jeg kan kun finde noget om hvem der obducere landbrugsdyr og små husdyr. Som prinsessen nævner så kontakt egen dyrlæge eller ring til de lidt større hesteklinikker/hospitaler for at forhøre dig, hvem der kan udføre det. Zoologisk haver får også lavet obduktion på de fleste af deres dyr, men om de tager en hest ind eller tager ud, ved jeg ik. Men de tager jo ud for at aflive og tager dyret hesten med sig til brug i zoologisk have.

    Faldt over en prisliste for obduktion af smådyr, Ik at du kan bruge det til noget men måske give en ide hvad det kan koste

    http://www.dianova.dk/Files/Filer/Prislister/Prisliste_hund_kat_og_smaadyr_og_zoodyr.pdf


  • #4   17. jun 2019 Dyrlægen som har underøgt hesten er løbet tør for ideer. Derfor overvejer jeg lige mulighederne.

  • #5   17. jun 2019 Okay Jeg forstår... - jeg kan evt høre min staldmutter (dyrlæge) ad eller spørge dyrlægen fra Hørsholm hestepraksis i morgen. Hørsholm hestepraksis kommer i morgen formiddag og tager blodpr på min og to andres heste

  • #6   17. jun 2019 Tak det ville være super, ellers må jeg jo til at ringe rundt.

  • #7   17. jun 2019 må man spørger hvad der er galt med din hyp?

  • #8   17. jun 2019 Anja, det er pænt af dig at spørge, men det er alt for lang en historie efterhånden, og jeg er på vej i seng.

  • #9   17. jun 2019 helt i orden smiley

  • #10   17. jun 2019
    Jeg ved Højgård har haft gjort det. Men mon ikke man kan få de fleste dyrlæger til det, det kræver bare hesten bliver syet sammen igen hvis den skal ligge og vente på at Daka henter den.


  • #11   17. jun 2019 Julie - min staldmutter var sød at svare mig nu her og indsætter ordret hvad hun skriver:
    Det kommer jo an på den enkelte (deres) dyrlæges kapacitet - fagligt som fysisk...hesten skal jo bortskaffes efter obduktionen og det er spgs om dyrlægen har mulighed for det og om dyrlægen selv føler at han/hun kan lave en uvildig (aht evt forsikringssag) obduktion. Det kommer også an på hvilket fagligt niveau de vil have den undersøgt på - specifikke undersøgelser kan nok kun foregå på KVL, men hvis den obducerende dyrlæge finder noget, kan han evt sende prøver til patologerne på KVL.

    Det er en længere forklaring som jeg kan få uddybet af min staldmutter, men så er jeg nok nødt til at vide lidt mere end hvad jeg læste kort på din side for én del måneder siden omkring hende, for at hun kan komme med et råd hvor du skal søge hen hvis det er..


  • #12   18. jun 2019 Først og fremmest er jeg ked af det på din/jeres vegne smiley

    Tænker også udmiddelbart der skal nogle patologer indunder, tænker ikke nødvendigvis en almindelig dyrlæge er uddannet nok, i den slags. Det er i hvert fald sådan det foregår med mennesker.
    Hvor man finder sådan nogle henne til dyr/heste, er jeg dog ikke sikker på, men svarene her i tråden virker ret fornuftige på det punkt.


  • #13   18. jun 2019 Tak skal i have for jeres råd. Jeg tager en snak med dyrlægen næste gang hun ringer. Jeg venter stadig svar på nogle prøver vi har fået taget, så jeg snak snakke med hende snart under alle omstændigheder.

  • #15   21. jun 2019 før hen gjorde DAKA det ved ikke om de gør det mere
    Jeg har dog fået det lavet det og må sige det var ikke som jeg hade troet
    VH Annette


  • #16   25. jun 2019 Julie- Jeg glemte at spørge dyrlægen fra Hørsholm hestepraksis i tirsdags med hvordan og hvorledes med obduktion smiley Jeg blev så grebet af hvor dygtig dyrlægen var og hvor rolige hopperne var, da de skulle have taget fastende blodprøve. Altså ik det med at få taget blodprøve, det vidste jeg godt de ville tag roligt. Men at de var så rolige og kørte ikke op i stress da de ikke havde spist i 14 timer smiley så jeg kom helt fra at spørge hende.. men jeg venter forsat svar på prøverne og forhåbentlig får jeg svar i morgen eller overmorgen, så kunne jeg spørge medmindre du har fået svar fra egen dyrlæge?

  • #17   25. jun 2019 Jeg har snakket med min egen dyrlæge. Hun siger det bliver for svært, at gøre det ordentligt og grundigt hjemme. Daka gør det heller ikke mere. Så hvis det skal gøres så skal hesten køres på dyrehospital og aflives der og det bliver nok reeeet dyrt. Jeg tænker også for hestens skyld at det er bedst at sige farvel til hende hjemme. Hun har allerede været igennem rigtig meget.
    Så vi kommer nok til at leve med uvisheden. Men det næste bliver at snakke med forsikringen om hele situationen og høre om de vil udbetale livsforsikringen.


  • #18   25. jun 2019 Okay jeg forstår. Forstår også udmærket stressværket at køre ud og få aflivet hende, jeg ville heller ik have det godt med det selv.. håber det løser sig med forsikringen

Kommentér på:
Obduktion??

Annonce