{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Bule på mulen? {{forumTopicSubject}}

Min part har en hård bule ved venstre side af mulen, lige bag næseboret.

Vi fik dyrlæge på, som mente at det muligvis var et spark. Vi tømte den og det var bare tynd gullig væske, intet farligt sagde dyrlægen.

Det er mere end 2 uger siden dyrlægen var her og han havde på haft den 1-2 uger da dyrlægen kom.
Man kan sagtens røre den, men det er tydeligt at det er ubehageligt for ham og ligeledes gør det ondt hvis vi sætter næseremmen på, som han eller plejer at have på.

Kan det virkelig tage så lang tid for et spark? Nogen andre idéer?
Dyrlægen mener ikke vi skal være nervøse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bule på mulen?
  • #1   10. jul 2019 Tydeligvis en ødem, væskeansamling. Jeg ville ik være nervøs for som sådan. der kan gå uger før det helt forsvinder og det hjælper ik at tømme det, for det vil komme igen til vævet er i orden. Jeg ville ikke andet end at holde øje med det og obsevere hesten og lytte til den :). Om der er sket skade på tænder eller knogle vil i nok finde ud af hvis hesten efter ødemet er forsat er meget øm. Dog vil jeg sige at et Slag på selve en knogle gør vanvittig ondt og man kan have glæde af det i mange måneder efter hvor det er helveds ømt. Hold øje med tænderne om de ændre farve til mørk (grå-sort) det kan være tegn på blåt mærke i tanden eller nerven i tanden er død.
    Undgå næserem og måske bid, hvis hesten er modvillig, lyt til hesten smiley god bedring med hesten


  • #2   10. jul 2019 Tusind tak for svar.

    Der er heldigvis ingen misfarvninger på tænderne og han tager fint biddet, det sidder lige bag næseboret, altså forrest i munden, så biddet rammer ikke.

    Han er lidt af en ballademager, så derfor mistænkte vi om det kunne være et spark.
    Alt så fint ud da dyrlægen var der, så må det bare have tid (:


Kommentér på:
Bule på mulen?

Annonce