{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Gule blomster er farlige..... {{forumTopicSubject}}

Gule blomster er farlige - en god huskeregel, hvis man ikke kan huske hvordan fx engbrandbæger ser ud smiley

Så da jeg i forgårs, nogle timer før min vinterfold skulle brakpudses, gennemgik folden for farligt ukrudt, så reagerede jeg prompte da jeg mødt en engbrandbæger på folden smiley
Skidtet blev hevet op ved roden, og smidt ud over hegnet ud i vores indkørsel, så jeg senere kunne afhente det, og smide det i affaldsbøtten.

Som med alt andet her i livet.... ja så glemte jeg lige at få det gjordt med det samme smiley

Så jeg nappede Caspian ind fra fold - sadlede op, og begav mig afsted ud af indkørslen, fordi vi skulle ud og ride på stubmark.... smiley

MEN jeg vidste så ikke, at Caspian havde hørt efter i timen - at gule blomster er farlige smiley
Så da han øjnede den ene oprevne blomst ligge i græsset uden for folden udløste det TOTAL PANIK smiley
Først I småbukspring , herefter med hovedet til vejrs som en vindende travhest i Derbyet fræsede møgdyret Caspian fordi den farlige gule visne blomst smiley
Turen på stubmark blev herefter afbrudt, og vi måtte træne “ride forbi farlig gul blomst” i versade, med en storprustende fnysende Caspian.

Herefter valgte jeg lidt “opdragelse” så vi red til ridebanen, for at øve os i at gå afslappet rundt og høre efter.

Og hvad vælger så min flok på pt 20 fritgående høns så at gøre smiley Joooo de skulle selvfølgelig græsse ukrudt i kanten af ridebanen, og lede efter insekter i ridebanegruset.... smiley

Jeg var nu overbevist om, at jeg ville få rodeotur af Caspian - mennnn næ nej, det er da helt i orden at have flagrende høns foran og bagved, mens man går dressur. De er jo ikke gule eller blomster, så de er ikke farlige smiley

Jeg må bare indrømme - jeg forstår mig ikke altid på heste smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gule blomster er farlige.....
  • #1   21. jul 2019 Haha sikke en tur du har fået Charlotte! Men i fik da lavet noget miljøtræning og godt at han har hørt efter i timen mht. blomsten smiley

  • #2   21. jul 2019 Kender følelsen.

    Indendørs ridebane.
    Løs hund, som nusses af tilskuere.
    Lettere jalousi anfald hos hund, galop spurt på bane "se mig, se mig, du skal ikke rose Aslan".
    Hest er cool.


    Udendørs ridebane.
    500 meter væk kommer nogen med gul labrador.
    Jeg ved ikke hvor hestens hoved er, men det er ikke hos mig.
    Ørene fremme "hey, hvad er det, madmor? Kommer den hertil? Nej, madmor, kræv ikke koncentration, madmor, jeg tror det er ved hunden!"
    Fragttog buldrer forbi. Ingen reaktion. Men fremmed hund? Vil ha, vil ha?

    Trailbane, fuldstændig fremmed sted.
    Lidt skeptisk overfor vandgrav, men "sandkasse" fyld op af små bolde, tunnel lavet af presenning og andet mærkeligt.
    All is cool.


  • #3   21. jul 2019 Ha ha ha ja jeg kan snildt se at et fragttog da intet ondt kan gøre - men hund da må udløse tab af hjerne smiley

    Hos mig kører min lokale svinebonde grise fra gård til gård hver onsdag - så hver onsdag kører en hylende traktormedvogn forbi hestefolden hele dagen.
    Resultat - store landbrugsmaskiner er ikke farlige smiley

    MEN Gud nåde når der så har forvildet sig en cykelrytter forbi på de små veje ude her midt ingenting smiley Se det kan udløse panik på folden, snøft og snork og spæne rundt smiley

    Smådyr på ridebanen er så også noget krikkerne har vænnet sig til - en 20x40 udendørs ridebane er jo for mine katte en 20x40 meter lækker kattebakke smiley
    Og hvis nu man skal være en lidt magelig kat, så er et spor efter en hov, jo et allerede halvt gravet hul smiley Og da alle jo ved at katte er verdens herre og mestre, så må rytter og hest jo ride udenom, hvis den stakkels kat nu en gang har valgt et sted midt på ridebanen, hvor der skal bommelummes - for misser fjerner sig ikke for en hest smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #4   21. jul 2019 Tak for dejligt grin som start på morgen smiley smiley jeg har nu den meget coole hoppe som intet kan hyle hende ud af sit gode skind og altid den der tager teten når de andre heste fnyser, stopper, danser på tur, så går hun forrest. Man kan byde hende ALT.......
    Ja altså, Undtagen en underdel af en snemand, det er åbenbart nok til at den ældre dame kan lave en menneskelig piuette på et ben og fnyse som en elefant, for det er simpelthen ikke normalt at man møder sådan én ude på sti i skoven men det okay at vi møder snemænd og dens underdele ude i villakvartererne smiley ved ikke hvem der går smider snemandens underdel ude i skoven, det noget mærkeligt noget smiley smiley jeg giver hende ret


  • #5   21. jul 2019 Charlotte.
    Jeg læste min beskrivelse og så dit svar / beskrivelse højt for Dennis.

    Dennis kommentar.
    Selvfølgelig! Nu er du glad for, at du har lært Aslan at nye ting betyder godbid, ikk?
    -og den med kattene - stort smil. Det er jo naturens orden!


    ... Det er muligt at jeg selv har skabt Aslans fokus på ting i det fjerne. Alle tegn på glæde - men hans koncentration er derude.
    Ikke bange, men glad distraheret.


  • #6   21. jul 2019 Åhhhh et understel af en snemand - jamen helt logisk vi snakker motorsavsmassakre smiley

    Vi har ikke børn, så mængden af snemændstilvænning har været ringe - så jeg er sikker på at mine krikker ville dåne på stedet.....eller ignorer total smiley

    Eneste snemand de har set, har været dem selv, en af de vintre hvor sneen faldt i rigelige mængder, og man kunne stikke hovedet i driver af sne smiley

    Godbidder....lyder som en god ide smiley Jeg er bare så fumletumle med guffer, at det ville ende i kaos med “heste vild” “finde godbid” “godbid falde til jord” “hest roterer efter godbid på jord” “rytter udtale grimme ord” “rytter hænge ud over siden på hest, da hest snurre rundt med hovedet i jorden” “kaos” smiley smiley smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #7   21. jul 2019 Åh den tanke havde jeg ikke tænkt Charlotte smiley min hest er sku da klog for fanden da.
    Der er nogen som har myrdet snemanden og adskilt hans krop i mindre dele smiley fuldstændig bestialsk gjort og så spreder man delene rundt i naturen for at slette sine spor smiley


  • #9   22. jul 2019 smiley Det ville jeg gerne have været vidne til smiley Ja her er der også miljø træning for fuld skrue smiley Lastbile, traktorer, knallerter osv. No problemo! Ej heller cykelryttere.. Men en busk eller sten, puha smiley at næsten ride hunde ned, og grædende børn og heste der trænes, det kan vi da også kapere imens man er dressur musse, men at blive bange for sine egne prutter.. Det kan man godt smiley smiley

    Elsker de kære heste, og tak for nogle gode grin smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Gule blomster er farlige.....

Annonce