{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Mega dårlig samvittighed {{forumTopicSubject}}

ÅÅÅÅRH jeg sidder her og hyler.. jeg har bare så dårlig samvittighed...

Skulle ud og ride isabella.. og som de sidste 3 dage, rider jeg hende ud til en gård hvor der er en hest jeg lige skal give noget fodre på marken...

Den første dag gik det helt fint.. kunne skridte trave og galopere uden problemer..

igår stak hun af med mig i en galop på vej hjem (på en mark).. og kunne bagefter IKKE slappe af.. og trippede og små stejlede... der sparkede jeg hende lidt osv for at sætte hende på plads..

Men idag gik den helt gal... efter den første STILLE trav på vejen der ud.. slog hun i trippe skridt... små stejlede og tog hovedet op osv osv... Jeg kæmpede en kamp... hvor jeg sad og ghav anmærkninger.. det eneste tidspunkt jeg kunne få hende til nogenlunde at skrdte var hvis jeg red hende til bidet. og det vil jeg normalt ikke når man rider tur.. men det var den eneste måde hun ikke travede afsted på... dog skridtede hun ikke rigtigt.. det var lidt piaff agtigt den skridt hun lavede...

Det endte med at jeg blev så RASENDE på hende at jeg flere gange løftede benene angty ud og LOSSEDE hende sådan en... fik gevet hende en masse RYK og riv i munden... fik fat i en pind og brugte som pisk til at klappe hende en med (ikke hårdt)...

Hun var så hidsig, at da jeg mødte nogle tøser fra rideklubben, troede de jeg havde været på den vildeste jordetur fordi hun svedte så meget.. men jeg havde jo bare skridtet...

da jeg så kom tilbage på klubben ville jeg ride lidt dressur, for hun skulle sku ikke vinde på den måde..

men det endte med at jeg red GRÆDENDE rundt... for hun ville overhovedet ikke lytte til mig... hun ville ikke live på hovslaget i galop... så der sad jeg og sparkede hende med det indvendige ben , da tryk ikke hjalp en flyvende fis....

Efter ca 15 minutter på banen begyndte hun at slappe af, og gik ned med hovedet uden at spænde op osv.. så slog jeg hende i skridt.. klappede hende og skridtede hende af..

mens jeg TUDEDE så højt at naboerne kunne høre det.. jeg ringede til min mor og spurgte hvorfor jeg var sådan en dårlig heste ejer... at have været så led mod hende...

Nu ved jeg godt jeg kan blive HAKKET NED på fordi jeg skriver det her..

Men jeg er bare så frustreret og ´ked af det... jeg har så dårlig samvittighed over at have behandlet hende sådan,... men hvad skulle jeg ellers have gjort?? bare siddet der?? stået af???

inden jeg blev "aggressiv" havde jeg selvfølgelig prøvety med en masse halve parader osv osv.. INTET hjalp..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mega dårlig samvittighed
  • #1   19. jul 2007 Kender godt den følelse, har også gjort det mange gange selv, når Pento har lavet samme nummer, man bliver så skide frustreret! Synes det er sejt gjort, at du skriver det herinde. Og jeg tror det bedste var at stige af, og trække hende, men det tænker man ikke over i kampens hede. Men til slut gik det da godt, så du kan rose dig selv over, at du sluttede på det rigtige tidspunkt...

  • #2   19. jul 2007 - Tror der er mange, udover dig og mig, der kender følelsen af at blive så frustreret, at man gør sådanne ting.

  • #3   19. jul 2007 Åhh.. sådan har jeg det også hvis jeg bare har været lidt for hård ved min lille ponz.. bare fordi min temperamenet løber af med mig.. grr...

  • #4   19. jul 2007 Nederen,det er virkelig træls, det ødelægger bare Alt. Vil ik hagge ned på dig, for du kan slev se det forkerte i det:).

  • #5   19. jul 2007 det har alle på et tidspunkt oplevet. Du er ikke led, det var bare en skoddag!

  • #6   19. jul 2007 Kender det alt for godt , Zorro er på præcis samme måde NÆSTEN HVER dag jeg rider dressur .. det er helt forfærdeligt ..! Han kører helt op efetr 15 minutter og så er det elelrs bare en kamp ..! Lige meegt hvor mange parader , halve parader , små volter osv man laver hjælper det ik en dyttende fis ! Så normalt inden han bliver rigtig slem og jeg mister tålmodigheden går jeg op på springbanen og tager nogle små spring for der er han altid sød , og derop kan han galopere skide godt !!

  • #9   19. jul 2007 kan godt forstår du har dårlig somvitighed, det har man tit når man har gjort noget dumt ved sin hest.

    selv var jeg nok hoppet af hende og trækket hende hjem og redet lidt på banen, og var så cyklet over at fodre den anden hest efter.

    men det sker nok for alle at de bliver lidt sure på deres hest.


  • #10   19. jul 2007 Tjahh, mit temperament er ret stort, og jeg har fået adskillelige hysanfald på Tonga når hun ikke har ville stoppe (med sædet) jeg har haft kæmpet med det meget længe, og frustrartionen over at det ikke har lykkedes er gået ud over hende, og NØJ hvor man bare fortryder det bag efter RIGTIG meget, ved alt for godt hvordan du har det, man undskylder til hesten en million gange til hesten... Det går over igen Isabella har tilgivet dig, og du skal bare sørge for i får en god dag i morgen

  • #11   19. jul 2007 Jeg har aldrig haft problemer med mit temperement før..

    men isabella har så også været så nem.. jeg har jo sat mig op fra dag et i tilridningen og bare kunnet ride hende...

    det måtte da også komme på et tidspunkt at hun skal prøve mig af når hun ikke har gjort det endnu??


  • #12   19. jul 2007 ikke nogen rar oplevelse..! men godt du kæmpede.. !

    slap af.. tag en dyb indånding..! og bare snak godt med hesten.! hvis du er ked af det..!


  • #13   19. jul 2007 Ja i morgen står den bare på ren dressur....

    igår da hun havde lavet det samme nummer tog jeg hjem på banen og sprang,.. og der havde vi den mest fantastiske tur sammen.... slog min spring rekord og kom op på 130 cm... var bare så glad...


  • #14   19. jul 2007 Jeg frygtede godt nok at hun ville have sår os i mundvigerne da jeg kom hjem..

    men der var heldigvis INTET at se...

    men de fik nu en gang helosan alligevel...

    og så fik hun en masse heste bolcher og nogle æbler


  • #15   19. jul 2007 Det skal du ikk tage så tungt ALLE har prøvet det..
    Kender det udenmærket godt.. Har tit redet hvor jeg græd hele tiden. Men når hesten så kommer tilbage til sit normale, så er man jo glad for at man ikk bar esolgte hesten, som man måske g´havde lyst til..
    Så fat hjelmen, og sving dig i sadlen igen.. Det skal nok gå..


  • #16   19. jul 2007 Hun har sikkert glemt det i morgen, og går lige så fint som hun plejer, sådan en oplevelse sidder tit i hovedet på ejeren, end den gør på hesten.

  • #17   19. jul 2007 RHO - Dressur rytteren med Twilight : Min kan ikke stoppe Zorro op , han er så utlmodig s han kan ikke stå i en parade .. så stejler han , og han kan heler ikke gå på små volter , der stejler han ogs .. når han er oppe at køre er det næsten umuligt at få ham ned igen ..! Han slapper af vis du skridter en runde for løse tøjler , men når du samler ham igen kører han bare op igen s;

    Min gamle faldt tingengæld helt ned på jorden vis jeg brugte parader smiley


  • #18   19. jul 2007 Min kærestes fjæs så lidt sjovt ud da han opdagede at jeg red vrælende rundt... men han kunne jo godt regne ud hvad der var galt.. for hun har aldrig prøvet mig af før

  • #19   19. jul 2007 Du gjorde faktisk det rigtige selv om det ikke føles sådan. For du fortsatte med at bede den om at gøre som du ville INDTIL den gjorde det - og så gav du den med det samme fri som belønning. Det var helt korrekt. Det var så lidt ærgerligt at det var dit temperament der fik dig til at handle sådan, det skulle helst have været din vilje hvis du forstår hvad jeg mener. :o)
    Flot at du vil dele den oplevelse med os - selv om du føler du var lidt hård.


  • #20   19. jul 2007 hvor er det rart at jeg ikke bliver hakket ned som jeg havde forventet..

    men havde bare brug for at komme ud med det


  • #21   19. jul 2007 RHO - Dressur rytteren med Twilight : Det siger du ikke s; Har nogle dage hvorhan bare er super dejlig , men de fleste dage man rider dressur er han sådan .. Når du så springer på ham efter han har været tosset er han perfect , så rider mest dressur på springbanen XD

  • #22   19. jul 2007 Kender godt det der på ridebanen, rider også nogle få gange grædene rundt fordi han ved visseøvelser gør hvad hanselv lige vil smiley

  • #23   19. jul 2007 kender det godt har selv gjordt det men man skal også passe lidt på prøv at snakke mere med den

  • #24   19. jul 2007 Jeg sys bedstemt ikke der er nogen grund til at hakke på dig.

    du har gjort som SÅ mange andre sikkert os ville gøre i den situration.


  • #25   19. jul 2007 Irriterende /:

    Jeg tror det er bedre, at du lader være med at rid i morgen. Bare strigle og hygge om hende smiley


  • #26   19. jul 2007 jeg snakker MEGET med hende

  • #27   19. jul 2007 dert går nok smiley
    har du tjekket hende for tand spidser? det kunne godt lyde som det.

    Anita W


  • #28   19. jul 2007 det er et par mdr siden de er blevet tjekket.. og der vaer intet at komme efter... kun 2 4 års tænder hun rykkede ud

  • #29   19. jul 2007 Det har jeg også oplevet, og man får MØG samvittighed og ønsker at man kunne skruge tiden tilbage. det har hjulpet mig, at jeg sat mig helt anderledes ind i træningen af min hest - og rent faktisk lært mere om hvordan en hest indlære ting, og hvorfor den gør som den gør. Hvis man har sat sig ind i det, kan man bedre sætte sig ind i hestens situation og handle derefter.. Men ja, en ting der tager lidt tid - at komme ud af de "gamle" vaner, hvor man bla. råbte og slog hesten.

  • #30   19. jul 2007 jeg havde en til at ride på min traver han havde en dårlig dag og han ville bare ingen ting hende der red ham giv ham 3 pisk bagi han skulle bare høre jeg blev bare så gal på hende at jeg bad hende om at gå af hesten

  • #31   19. jul 2007 Det sker vel for en hver!
    Held og lykke fremover!


  • #32   20. jul 2007 Kender godt i:
    Virkelig en såså træls situation at være i, både for en selv og hesten.
    I går kom jeg til at rykke Fuus rimelig meget i munden, fordi han bare ikke ville lytte, og slap tøjlerne og råbte 'undskyld undskyld undskeld!' - har tudet så mange gange over, hvis jeg ikke har behandlet ham ordentligt, for altså - han er jo for fanden mit et og alt, og sådan kan jeg jo ikke tillade mig at behandle ham! nogle gange hjælper det at stoppe helt op, tælle langsomt til ti og så virkelig tænke over, hvorfor mon hesten gør som den gør, og om det eventuelt kunne have noget med en selv at gøre.
    håber i er gode venner igen i morgen (:

    måske har en del af jeg set den lange artikel i et Equipageblad om temperament - det har hjulpet mig meget at læse den igennem.


  • #33   20. jul 2007 Kender det også selv, som så mange andre herinde.
    Villiza har en vane med at slå med hovedet,og kaste medforbenete når jeg rider, og jeg kan også bliver meget irriteret, og sparke til hende, eller lave nogle kraftige halve parader eller lignende. Og det er bare så irriterende at det sker, selvom jeg evd at det sikkert er min skyld hun gør det.


  • #34   20. jul 2007 Sådan nogle dage har jeg også haft.. Og har også haft virkelig dårlig samvittighed med det..
    Og jeg hr lovet mig selv at jeg aldrg gør det mere..
    Men nogle gange er jeg blevet så rasende og ked af det og bare ville sælge ham fordi han ikk gjorde hvad jeg bad om en skid rev bare i mig og stak af med mig..
    Nogle gange hvor han har været sådan har jeg virkelig været ked af at skulle derud hvis han nu gjorde det igen.. jeg har kunnet tude hele aftenen pga ddet..
    og andre dage har han bare været så fin og bøjet nakken og kunne det hele.. så næste dag man komer derud og glæder sig til at ride går det hele bare som røv og nøgler..

    Jeg tror de fleste herinde har prøvet det.
    Og jeg har også haft det dårligt med at have rykket ham i munden og bare losset ham i siden.. jeg har virkelig haft det dårligt med det.. Og vil aldrig gøre det igen!!


  • #35   12. feb 2013 Dejligt at der er andre end mig der har det sådan...
    Altså jeg kan få dårlig samvittighed og bare at havde sparket lidt til hende og hive i hende for at dreje hende rundt, men hvis jeg ikke gær noget forstår hun det jo ikke?
    Jeg plejer aldrig at hive hende i munden og save og sparke helt vildt, men når jeg så sparker lidt til hende eller holder hende lidt på plads, får jeg bare dårlig samvittighed........
    Selvfølgelig har man nogen stunder hvor man bliver sur på hesten, men det er skide svært at undgå det, selvom man skal prøve!
    Jeg prøver også på at gøre det mindre selvom det ikke er så tit jeg gør det, jeg hader det bare, for jeg er så følsom..?
    Men er bare glad for at jeg ikke er den eneste!


  • #36   12. feb 2013 ^emnet er fra 2007, jeg tror ejeren har fået styr på det siden smiley

Kommentér på:
Mega dårlig samvittighed

Annonce