{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

hegn og jordspyd {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange jordspyd i hver i sær har langs jeres hegn - hvor mange meter/km hegnet er og hvor mange V der går gennem jeres hegn.

Bare fordi mit er et M65 og skal give max 9500 V - og det gør det ikke - hegnet er tjekket hele vejen rundt - og intet går på hegnet - og 1 jordspyd.

Der er max hegnet 1 hektar med 2 tråde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hegn og jordspyd
  • #1   8. aug 2019 Det skal kun være 1 jordspyd, ligegyldigt hvor langt dit hegn er. Det skal være der hvor hegns apparatet er. Men test hvor mange V der er der hvor dit hegn er koblet på. Er det et nyt eller gammelt anlæg?

  • #2   8. aug 2019 Det er nyt - og ved boksen er der også kun 8500 v

  • #3   8. aug 2019 Hvor mange V taber du efter de første 10 m?
    Hvilken slags tråd bruger du? Feks el bånd i 1 cm og 4 cm er noget lo.., da de tynde metal tråde let knækker og så er der ikke længere så meget godaw i tråden. El reb er at foretrække, jo tykkere jo bedre, da der er op til 6 metaltråde i, til at lede strømmen. Desuden er den mere sikker, hvis hestene løber igennem, så brister den. Gammeldags ståtråd laver flere skade på hestene.


  • #4   8. aug 2019 Jeg har alm gammeldags ståltråd beregnet til hegn - alt andet kan ikke bruges hos mine heste - og taber 1500 allerede inden det kommer i hegnet (ved boksen)

  • #5   8. aug 2019 Det lyder som om dit hegns apparat ikke fungere som det skal. Der skal gerne være fuld skrald på V lige ved apparatet.

  • #6   8. aug 2019 Jeg har 3 jordspyd. Det virkede ikke at nøjes med ét. Nu virker det, for har selv testet det ganske ufrivilligt ??

  • #7   8. aug 2019 Hvis et spyd ikke er nok, kan det være en ide at have flere jordspyd efter hinanden.

    Eller, hvis jordspydet ikke, virker kan jorden være for tør. Fx hvis jordspydet er tæt på husmuren.
    Er jorden for tør, kan en spand vand af og til løse problemet.


  • #8   8. aug 2019 Sunshine - boksen virker - den er testet - ufrivilligt - og blinker i alle 4 dioder - og bliver vandet 2 gange i ugen med mindre det regner - underligt nok kommer der flere V hvis jeg sætter flere jordspyd i

    Netop derfor jeg spørger jer hvor mange jordspyd i har på jeres hegn


  • #9   8. aug 2019 Nogle kan klare sig med et, andre med tre.
    smiley
    Eller dybere, større jordspyd.


  • #10   8. aug 2019 Der er mange ting som kan være til grund for det ikke slår som det skal ( har solgt det skidt gennem mine 7 år ved dlg / Land og fritid så har da haft et hegns kursus eller 7 gennem tiden smiley )

    Det EKSTREMT vigtigt at du har et "rigtigt" jordspyd , og her snakker vi altså ikke om en tentorpæl på 1 m der er banket i jorden , det SKAL være minimum 2 m langt og rustfri stål , og med 2-3 meter mellemrum hvor de graves i , som finger regl bruger men gerne det at 1 spyd for hver gang at de der elefant støder går over 30 , så når du har en 65 skal du bruge 2 spyd
    ( om man så vælger og købe de der dyre nogle i butikkerne eller man køre på Sanistål og køber et rør er lige meget ) smiley
    - en tentorpæl kan i nogen tid virke men når de ruster taber de den effekt , og derfor slår relæet ikke med fuld kraft mere eller i nogle tilfælde slår uden kraft



    Når det så er på plads og man ved det ikke er "fejl" der så skal man huske på at igen rust = ødelægger effekten , så bruger du almindeligt hegn skal sådan stykke skiftes ud for at få fuld kraft igen fra sin støder smiley

    Er disse parameter til x og ? så skulle du gerne få 100% ud af den støder , og de regner ikke i hvor mange hektar men kilometer jo ( bare til bonus info ) smiley


    God vind med det , og spørg endelig hvis du skal bruge et fif eller 2 smiley


  • #11   9. aug 2019 Jeg har 2 jordspyd, ét var ikke nok.
    Vi fik en brochure fra elefant hvor de anbefaler 3 spyd. smiley


  • #12   9. aug 2019 Kimi - det hele er nyhegnet - med nyt ståltråd - før brugte jeg tentorpæl - uden effekt - jeg købte "jordspyd" fra Biltema - satte 1 i jorden - 1,5 meter nede - nu vil jeg prøve at sætte endnu et spyd i

    På min boks står der max udslag på 9500v - vil det så sige at sen ikke kan slå med de fulde 10000 V


Kommentér på:
hegn og jordspyd

Annonce