{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Magnetdækken - Hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan jer som bruger magnetdækken på jeres hypper bruger det? Fx Ift. hvornår, hvor længe og hvor mange dage om ugen?
Man må jo ikke bruge dem på våde heste, så her om sommeren er det måske bedst inden træning?
Har set flere stå med det i traileren på vej til og fra stævne - syntes i det fungerer?
Har også hørt at nogen ikke bruger dem flere dage efter hinanden, da det kommer til at miste effekten? Hvad syntes i?
Andre erfaringer? :))
Tak på forhånd!


Kommentarer på:  Magnetdækken - Hvad gør i?
  • #1   10. aug 2019 Jeg brugte altid magnet dækken inden stævne dvs når jeg stod og flettede og gjorde klar!
    Og gerne efter hvis jeg ikke havde for mange med!

    Derudover kunne jeg godt finde på at bruge dem når der bliver lidt køligere da de har en varmende effekt og er derfor godt for musklerne, og alt efter hvilken heste og hvor hård træning efter igen!(:

    Har været professionel groom i 5-6 år så derfor skrevet sådan!(:


  • #2   10. aug 2019 Men det kommer jo også an på hvilket magnet dækken du har, hvordan magneterne ligger !(:

  • #3   10. aug 2019 Har lige bestilt et fra PE (164 magneter med 600 gauss + 74 i hals) og har brugt det samme for nogen år siden, som jeg lånte i et par uger af min tdl ponys kraniosakral terapeut, så det var ikke fordi jeg som sådan rigtig fik dannet nogen ordentlige erfaringer med det :))

  • #4   11. aug 2019 Jeg har også det fra PE og bruger det som det lige passer ind smiley Gør ikke noget bestemt. Men bruger det dog mest efter træning. Her om sommeren når det er varmt bruger jeg det dog ikke så meget da jeg synes de nemt bliver for varme under smiley
    Bruger det også tit i trailieren på vej til stævner, men igen her skal man passe på de ikke bliver for varme under, hvilket jeg hurtigt synes det gør smiley Af samme grund bruger jeg det heller aldrig på vej hjem i traileren når hesten har arbejdet smiley
    Bruger jeg det om vinteren når det er koldt, så smider jeg et tæppe eller dækken oven på så den ikke bliver for kold smiley

    Så tænker bare du kan prøve dig frem og se hvad der fungere for dig smiley Jeg ville nok ønske jeg ind i mellem brugte det mere inden træning men det passer bare sjældent med foldtider osv når jeg gerne bruger det min. 2 timer af gangen smiley


  • #5   11. aug 2019 Ja okay det kan jeg godt se! Undgår du helst at bruge det flere dage i streg eller kan du ikke mærke forskel på det? :))

  • #6   11. aug 2019 Kan sagtens bruge det flere dage i streg, og det oplever jeg bestemt ingen dårlig effekt af smiley

Kommentér på:
Magnetdækken - Hvad gør i?

Annonce