{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hår slidt af?
  • #1   13. aug 2019 Hvis hårsækkene er ødelagt, kommer det aldrig igen.
    Det ses især på ældre heste.

    Men jeg tror ikke der findes noget, der ka fremskynde væksten.
    Men at hesten går uden grime 24/7 vil være det mest optimale.


  • #2   13. aug 2019 Han er lige fyldt 8... det ville være en skam hvis hårene ikke vokser ud igen smiley

  • #3   13. aug 2019 Enig, det er lige ungt nok.
    Så må det være af med grimen og håbe det kommer ud


  • #4   13. aug 2019 jeg kan ikke give dig et råd om, hvordan du får hår til at gro. Men jeg kan fortælle dig, at det nok skal gro ud igen af sig selv smiley

    Lad den gå uden grime på, eller put et lammeskind på, så det ikke slider de nye hår af med det samme igen. Så skal det nok gro ud i løbet af etbpar uger.


  • #5   14. aug 2019 Nylon slider hår over.
    Snavsede grimer slider langt mere end rene grimer.

    Sørg for at grimer er rene og beklædt med neopren ved nakke og andre steder, der rører.
    Sørg for at alt udstyr er rent.
    Når det er muligt går hesten uden grime.
    Lammeskind er godt, så længe det er rent.
    Jeg kan ikke lide lammeskind, da min hest ruller sig og lam suger mudder til sig.

    Hvis du ser kosttilskud om at det fremmer pels, så er det forkert...


  • #6   14. aug 2019 Jeg bruger lædergrime, hvis hårene er blevet slidte. Det virker som regel ret godt. . smiley

  • #7   14. aug 2019 Her om sommeren er hestene mere tyndhårede og det slides let. Min Palomino er også lidt slidt ved ørene. Det vokser ud igen til efteråret.
    Forede grimer med lam og plys, bliver våde i rengvejer og er længe om at tørre og, kan jeg forestille mig, ubehagelige at ha på, for hesten.
    Så af med grimen så meget som muligt. Sørg for at hesten er dækket ind med vitaminer og mineraler.
    Sidste sommer manglede mine 2 heste halvdelen af manken, da sommeren var forbi. De havde adgang til sliksten og brugte den flittigt. Jeg plejer at gi Biotin om vinteren sammen med kryppefoder og holde pause om sommeren. Men de så triste ud på manke og pandelok. Så i år har jeg valgt at gi vitaminer og Biotin hele sommeren og i år er de fine i manke og pandelok. Så tilstrækkeligt vitaminer er vigtig. Om det var mangel på Biotin, eller vitamin, der gjorde, at de manglede halvdelen af manken, ved jeg ikke. Men pyt, jeg lever med ikke at vide det. Jeg ved bare, at de ikke mangler manken i år smiley


  • #8   15. aug 2019 Brug forskellige grimer, som ikke sidder helt ens.

    Hvis man har en hest der nemt bliver slidt, er det en fordel at bruge forskellige grimer.
    1 lædergrime, 1 model nylongrime, 1 anden model nylongrime, og så skift mellem dem, så der ikke er slid samme sted hver dag.

    Jeg her en RBH, en Lemieux, en Schöckemöhle og en Bucas det giver mindre slid. smiley


Kommentér på:
hår slidt af?

Annonce