{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Headshaking hest RÅD søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg er den heldige ejer af en pinto vallak, som desværre lider af headshaking. Det er svært at forudsige hvad der præcis "trigger" ham, da han nogen dage slet ikke kan overskue vind og luft, men andre dage kan han ikke rides i andet vejr. Jeg har et mulenet og vindtæt hut, som jeg bruger på de værste dage.

Jeg overvejer at investere i en Fenwick maske, men jeg er usikker på, om den kan hjælpe.

Har i nogle erfaringer med headshaking heste (hvad der virker, hvad der ikke gør?)

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headshaking hest RÅD søges
  • #1   26. aug 2019 Hvad vil headshaking sige? smiley



  • #2   26. aug 2019 Find grupperne "heste med headshaking syndrom" og "equine headshaking syndrome" på Facebook, der er massere af hjælp at hente der ??

    Hvad der hjælper en hest hjælper ikke nødvendigvis den anden. Så du er nødt til at afprøve alt det som bliver foreslået.

    Der ud over kan jeg kun anbefale at du får undersøgt hvad for en type headshaking din lider af. Der er uanede årsager og det er nemmere at finde en løsning når man ved hvad man har med at gøre

    Jeg ejer selv en headshaker og på min hjælper det at bruge mulenet af netstrømpebukser og så giver jeg antihistaminer i sommerhalvåret. Min er både plaget af overfølsomme nerver og allergi ????


  • #3   26. aug 2019 Jeg rider med en fluemaske. Så snart jeg begyndte på det holdt han op. Han kan ellers både finde på at nikke, ryste og lave små hop smiley
    Om det er insekterne eller lyset ved jeg ikke. Men hælder mest til insekter. Det er noget han kun gør på skovtur smiley


    profilbillede
  • #5   27. aug 2019 Lisette: der er taget røntgen af ryggen på min og den har den pæneste rygsøjle... Men du har helt ret i at den KAN være årsagen til hs smiley

  • #7   27. aug 2019 Lisette. Det var hoved, hals og ryg. Ikke bækken. Ved godt du henvendte dig til ts, men du fik det lidt til at lyde som om det "altid" ville være årsagen.

    Du har helt ret i at det er en skrældespandsdiagnose. Er du med i en af Facebook grupperne? Jeg har hørt den benævnelse før :') det kan bare være næsten umuligt at finde den direkte årsag til at hesten begynder at headsharke.

    Min hest er tjekket af flere dyrlæger, kiropraktor og desuden ct scannet. Uden at finde noget der kunne være årsagen til at min hest headsharker

    Der findes ikke rigtige eller forkerte headsharkere. Der findes helårs og sæson. Headshaking er betegnelsen på at en hest slår ukontrolleret med hovedet, uanset årsag eller tid på året



  • #9   27. aug 2019 Det er et spændende synspunkt. Hvis du har lyst til at give en vurdering af min så må du hjertens gerne det. Jeg er meget lost på hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham, i stedet for at symptombehandling. Jeg har for nylig læst en artikel, der beskriver nogenlunde det samme som du siger. Jeg har bare afprøvet det meste, uden effekt smiley

Kommentér på:
Headshaking hest RÅD søges

Annonce