{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Bedste shampoo til broget hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for jeres inputs.

Jeg har i forvejen nogle shampoos stående af forskellige mærker, men måske kender I til nogle som jeg ikke lige er stødt på.

Jeg skal finde den absolut bedste shampoo til en brunbroget pony.
Hun er løsdriftspony og er ikke altid lige ren, så det må gerne være noget der går i dybden og også kan tage de genstridige pletter.

Jeg har også noget stående mod pletter, men synes ikke det er helt godt nok.
Kartoffelmel er også prøvet. smiley

Så kom lige på banen med de bedste produkter.

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste shampoo til broget hest?
  • #1   28. aug 2019 Når vi skal have køerne rene til shows, og de er jo brogede, bruger vi det fra Rema1000. 1 liter til 10 kr. eller sådan noget. Og så masser af shampoo, des mere shampoo, des mere blank.

    Skyl først hele kroppen på hesten, og så hæld noget shampoo hen over ryggen og haslen. Og brug endelig rigeligt shampoo. Så tager du børsten, som du har i en spand sæbevand, og børster nedad med shampooen, ned under mave og på ben. Lidt ligesom når man vasker bil. Og i man og hale. Når hele kroppen er sæbet ind, skylles med rent vand til alt shampoo er skyllet af.

    Easy peasy lemon squeezy smiley

    Og billigt.

    Hvis du er træt af gule hår, er det bedste råd at klippe. Når først hårene er gule af pis og lort, så skal du bruge afblegning, hvis du vil have dem hvide igen. Det gør vi også på køerne til shows smiley


  • #2   28. aug 2019 Nu er det ikke fordi jeg ikke har vasket heste før (og kvæg i mine helt unge dage), så fremgangsmåden er jeg ikke i tvivl om. smiley

    Det er selve shampooen jeg efterlyser. smiley


  • #3   28. aug 2019 https://www.horselab.dk/produkt/gallop-brun-shampoo/?gclid=CjwKCAjwzJjrBRBvEiwA867byhrjLBBfbF8NhFOSH-Vybc5RwjrzZnMy0Av0SexBwUN1lY9yobmBjRoCRwsQAvD_BwE

    Jeg bruger denne til min vallak, og han kan altså sagtens blive helt hvid. Selvfølgelig skal der skrubbes lidt, men ikke mere end på andre heste - sys jeg! smiley


    profilbillede
  • #4   28. aug 2019 Nu har jeg kun haft Hope skrubbet og skyllet én gang, og det var til mine studenterbilleder. Men der var hun rigeligt beskidt, og ren dét blev hun! smiley

    https://www.landogfritid.dk/Rideudstyr/Equsana-Shampoo-500-ml/930359

    Jeg bruger den her, når hun endelig skal vaskes. Jeg synes den er virkelig god - men det er jo så også den eneste jeg har prøvet! smiley


  • #5   28. aug 2019 Kunne endda finde det her frem fra gemmerne, da hun blev vasket.
    Og jeg som troede hun ville blive sur over at skulle i bad. - så længe der var græs så gik det nok smiley


    profilbillede
  • #6   28. aug 2019 Shampoo er shampoo.

    Nogle bruger også tæpperens, Orvus. Kan købes på Vikshop. Det tager alt skidt og fedt, men det er hård ved huden, så man skal lige tage et par handsker på smiley


  • #7   28. aug 2019 Hvad med der shampoo specifikt til hvide heste? Har aldrig haft hvid hest. Men bare et bud smiley mener der er lidt blegemiddel i smiley

  • #8   28. aug 2019 Ann C, tæpperens? ??

    hvis ikke du vil have tæpperens på fingrene, hvorfor så smøre hele hestens krop ind i det? Holdt.

    Jeg bruger mane&tale, kan fås i matas og normal. Det virker fint til hans grønne/gule misfarvninger. Men han er dog ikke kridhvid men har plamager med hvid/flueskimmel. Hans man og hale bliver hvertfald hvid igen efter en vask


    profilbillede
  • #9   28. aug 2019 RikkeCS, enig. Hvis man ikke selv kan røre det, skal dyrene heller ikke.

    Mane&Tail som du anbefaler, vil jeg da lige give et forsøg. smiley


  • #10   28. aug 2019 Til at gøre hvidt hvidt ville jeg normalt bruge de shampooer, der er beregnet til hvide hunde.

    Jeg har dog i lørdags vasket Aslan.
    Palomino og møgbeskidt hale og man er ikke så dekorativt.
    Det blev rigtig fint.
    Jeg købte den billigste fra rema1000, 10 kr for en liter. Det er den bedste til dato?

    Day and Carr har generelt nogle gode produkter - fx en spray til at fjerne græs og tispletter.
    Heldigvis kan man ikke se det på en orangegul palomino, så det er ikke afprøvet.


  • #11   28. aug 2019 Jeg hopper med på vognen med billig shampoo - min får en tur med en Neutral Shampoo... helt basic smiley Det fungerer altså så fint smiley Både til man, hale og krop. Jeg bruger så også kartoffelmel til hale m.m. Og så en masse showshine ;P

    Har forsøgt diverse afblegningsmidler m.m., men synes ærligt ikke, det virker ret meget bedre + jeg synes, det er lidt noget øv at fylde dem med alt muligt kemikalie-hejs. Jeg er lidt sart med, at han ikke udvikler allergier. Så hellere give dem 2x vask med en alm. neutral smiley Når jeg ikke vasker hver uge, tænker jeg ikke PH-værdien i menneskeshampoo gør det skadeligt som sådan smiley


    profilbillede
  • #12   28. aug 2019 Aslan og jeg på museum.
    Museer efter lukketid er genial miljøtræning...

    Bemærk - hvid hale!


    profilbillede
  • #13   28. aug 2019 For et par år siden lavede man et forskningsprojekt om pH på Herlev intensiv.

    Det gjorde ingen forskel med neutral pH sæbe.
    Så... Det med pH går jeg ikke så meget op i.


  • #14   29. aug 2019 Den bedste kur er forebyggelse smiley
    Hvis du vil undgå at din hest er gul på de hvide områder, så skal du gøre den ren, når den bliver beskidt. Det tager ikke mange minutter at skrubbe med vand og en stiv børste på gule/grønne pletter, når du alligevel er i gang med at strigle, og du undgår at hårene bliver misfarvede.


  • #15   30. aug 2019 Hun er ikke gul, hun har bare tendens til at være jord-farvet af støv og indtørret jord efte f.eks. en rulletur.


  • #16   10. sep 2019 Jeg fik brugt en blanding af "pletfjerner" til heste, mane&tail og lidt alm. shampoo.

    Pony var hvid som aldrig før og fik denne bemærkning af dommeren på SHD:
    "Særdeles flot klargjort", så min blanding må have virket. smiley

    Tak for tips og råd.


    profilbillede
Kommentér på:
Bedste shampoo til broget hest?

Annonce