{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Bedste shampoo til brogede heste? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 5 årig barok pinto, som er "meget" broget. Hun er glad for at blive beskidt, og fælder meget. Hun arbejder og sveder meget efter ridning.

Hvad er den bedste shampoo som også plejer hendes pels/man/hale? Hun er mørkebrun broget (Næsten sort) og hvid. Det shampoo jeg har nu (kan ikke huske navn og mærke) hjælper ikke rigtigt på hendes hvide pels, man og hale. Den forbliver bare brun?

Har i nogle gode mærker, som ikke er alt for dyre? Helst noget der plejer pelsen, men også fjerner brune/grønne pletter.

Evt andet man kan putte i deres man/hale som plejer?

Gerne skriv hvor man kan købe det smiley

Tusind tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste shampoo til brogede heste?
  • #1   1. feb 2022 Istedet for at vaske hesten jævnligt, har du prøvet at klaske kartoffelmel på de hvide områder, lade det tørre ind og derefter børste pelsen? Jeg brugte kartoffelmel på min brogede IC hingst og han var meget hvid af en brogede hest. En god man/hale spray er god som pleje til manen, jeg bruger pt carr & Day & martins

  • #2   1. feb 2022 Du tager din shampoo og smider den ind i bunden af sadelskabet og venter med at fiske den ud til omkring maj.
    Dels vasker du fedt ud, som både isolere og gør pelsen vandtæt. Dels er det koldt at være gennemblødt - ved regn er kun dækhår våde, ved afvaskning er hele pelslaget og hud våd - våd til skindet isolere dårligt. Du skal helst vente med at vaske til døgnets laveste temperatur er 10 grader.

    Kartoffelmel.
    Der du en dame i brugsen, iført møgbeskidt, lang, sort ridejakke, som køber 4-5 poser ad gangen, så er det nok mig.
    Du tager en håndfuld kartoffelmel og masserer det ind i pelsen / halen, lader det sidde lidt og børster det så ud. En del snavs følger med ud. Kan gentages.

    Du kan også købe "pletfjerner" som spray.
    Spray det på, børst af.
    Undgå alt der minder om showshine i sadellejet - showshine er glat.

    Der er nogle gamle tråde på Hestenettet.dk ryttersnak som meget målrettet handler om gule og grønne pletter på hvid pels - du kan lige prøve at fremsøge det.
    Der står meget klogt på Hestenettet.dk


Kommentér på:
Bedste shampoo til brogede heste?

Annonce