{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til HA'erne {{forumTopicSubject}}

Da der ikke igår kom svar på mit indlæg, går jeg udfra at det er fordi det blev overset. Og da jeg mener det er vigtigt for alle at få dette afklaret, genposter jeg det igen.

*****

Da jeg mener at mange kan have brug af svaret på mit spørgsmål, har jeg valgt at poste der her på forum, og jeg håber at der vil blive svaret.

På marked er der en kategori der hedder Billeder og Tegninger. Det er fint nok, og det blev i sin tid lavet for at undgå at det resterende marked skulle spammes af folk der ville lave det ene og det andet for andre.

Samtidigt bliver det også flittigt benyttet af brugere som tilbyder fotografering eller tilbyder at lave tegninger af andres heste.

MEN, hvis man i brugerbetingelserne læser under brug af markedet(nærmere bestemt 4.2, vedr. kommercielt salg), står der at man IKKE må æslge ting på bestilling.

Grunden til at jeg undre mig over dette, er at jeg selv flere gange har reklameret for billeder jeg har taget, samt jeg nu ville oprette en annonce med pandebånd jeg laver. Desuden har jeg set at der er en del brugere der bruger marked til at reklamere for bestillingsvarer.

Det jeg gerne vil vide er blot om HA'erne ikke er klar over det det står i brugerbetingelserne, eller om der er en anden årsag til, at disse annoncer ikke bliver slettet?

Jeg mener det er vigtigt at vi får svar på dette, da man ved oprettelse af disse annoncer i følge brugerbetingelserne, vil blive slettet uden varsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til HA'erne
  • #1   26. jul 2007 4.2 Kommercielt salg
    Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet (eller andre steder på siden). Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe.
    Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer. <b>Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling. </b>Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden.

    HesteGalleri.dk forbeholder sig retten til at slette enhver markedsannonce samt profil, der ikke overholder de fastlagte brugerbetingelser uden varsel i øvrigt


    Det har du ret i.
    Det vil simpelthen sige, at man ikke må sælge tegninger, der ikke er lavet på forhånd.
    Personligt synes jeg det bør laves om.


  • #2   26. jul 2007 Men som så meget andet.
    F.eks. at der kun må oprettes racerigtige heste i kategorierne. Hvis vi 6 HA'ere skulle rydde op i de over 17.000 heste.... sikke et arbejde.
    Prøv bare at se. hvor mange shetlændere, der skulle overflyttes til blanding af racer, fordi de ikke har stamtavle.


  • #4   26. jul 2007 Jeg kan ikke forstå, at det at det tager lang tid, bruges som en undskyldning. Det er trods alt jer selv der har sagt ja til de.

    Reglerne skal vel overholdes, det er jo jeres opgave at sørge for det.

    Ja, det tager lang tid, men så forstår jeg ikke helt hvorfor at man nogle gange skal skrive til HA'er nr. tre før man ser der sker noget.


  • #6   26. jul 2007 Helena
    Hjælpe-Administrator

    jamen... Jeg forstår bare ikke at i brokker jer over at I skal lede alle igennem, og når i så får hjælp fra brugerne, så sker der alligevel ikke noget ved sagerne.

    Og I kan jo vælge at overlade pladsen til nogen der gider bruge den tid det kræver, istedet for at give udtryk for at det bare er en kedelig ting i er tvunget til, for det er sådan det lyder.


  • #8   26. jul 2007 Helena
    Hjælpe-Administrator

    Det var jo nu heller ikke dig jeg hentyde til i første omgang, men Mille, som skriver at man ikke kan forvente at der sørges for reglerne bliver overholdt (inddirekte), og det mener jeg er den forkerte holdning at have.



  • #9   26. jul 2007 Camilse:
    Nej, jeg er blot ærlig. Hvorfor i alverden sidde og sige, at alt er i orden, når det ikke er? smiley
    Jeg vil sige, at det er en gevaldig mistolkning af hvad jeg har skrevet.
    Vi <i>har ændret</i> reglerne for raceplacering til, at det kun gælder de helt klart malplacerede, som Helena har skrevet.

    Hvis du er utilfreds, så skriv til Admin eller bliv HA'er igen. Du gjorde et godt stykke arbejde, og hvis du alligevel er utilfreds, synes jeg det ville være givent, hvis du rent aktivt ville ændre på det.
    Desuden er jeg fra i morgen ikke HA'er mere.


  • #10   26. jul 2007 Mille
    Hjælpe-Administrator

    Tjah det er jo fint at skrive til Big-Admin, når alle ved man aldrig får svar derfra. Jeg har gjort opmærksom på dette problem indtil flere gange, men jeg har endnu ikke gørt noget fra dem.

    HA'er skal jeg ikke være igen, for absolut intet tyder på at den måde der samarbejdes på er for dårlig, og det var grunden til at jeg stoppede sidst.

    Selvfølgelig skal man være ærlig, men det nytter ikke noget at du skriver at der ikke er en garanti for at der sker noget. For det er netop med til at folk ikke gider hjælpe.

    Jeg er selv stort set stoppet med at skrive om ting der ikke bliver overholdt. Og det skyldes netop at jeg skal skrive til tre forskellige, og først når jeg skriver at folk må få fingeren ud, sker der som regel noget. Og det er at skyde sig selv i foden.

    Desuden så er i HA'ere (dem jeg har skrevet til) stort set umlige at få svar på spørgsmål til.

    Bl.a. har jeg spurgt om det kan passe at man fx reklamere for at man tager billeder ved en begivenhed i sit brugernavn. Det burde ikke være tilladt når man ikke må reklamere for hjemmesider, eller må sælge billeder man har taget via marked. Det har jeg spurgt 4 om. Intet svar har jeg fået.


  • #11   28. jul 2007 Nu kan jeg kun svare for egen mening. Du har sjovt nok aldrig henvendt dig til mig med dette spørgsmål.
    Da jeg var HA'er havde jeg ca. fået 5-7 beskeder hver gang jeg var på. Lige fra anmeldelser til regulære spørgsmål.

    Det er ikke særlig behageligt at sidde og skulle forsvare sig overfor dig, for det gør det ikke rart at være HA'er. Det er et frivilligt job.
    Jeg kan se, at der er et problem, og selvom det er for dårligt at du intet svar har fået, så er det muligvis fordi der ikke findes et retfærdigt svar på, hvorfor reglerne ikke bliver overholdt. Hvad skal man gøre? Der er i Marked nok 300 annoncer, som omhandler det problem du omtaler. Det er sgu ikke bare sådan lige at ordne.

    Derudover er det stadig supersvært at skulle holde øje med forumindlæg, annoncer, anmeldelser, heste, fotoalbums, brugere, videoer og grupper. Og klager. Og usorterede heste. Når der nu engang er over 17.000 heste og sikkert lige så mange brugere. Og man er 6(/7) mennesker til at holde styr på det hele.

    Så ja, det er ambivalent. Der er et problem, du har gjort opmærksomt på det, og så er det at håbe på at det bliver overholdt.

    Men husk, at vi (/de) HAR et liv ved siden af.


Kommentér på:
Spørgsmål til HA'erne

Annonce