{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg få for den? {{forumTopicSubject}}

Hej
Je har en islænder vallak som jeg har overvejet at sælge i et stykke tid nu.
Den er fra 2016. Den er vant til alt slags trafik og blir aldrig bange for noget. Vant til at ha ting på ryggen og trænes med osv. Trives med stortest alle heste. Den er 5 gænger, men ik tilredet.
Har lige fået ordnet tænder og hove
Overvejer at få den tilredet først men da interessen simpelthen ik er der, så tror jeg det bedst at få den solgt.
Det vigtigste er jo hjemmet frem for prisen. Men ku være rart at vide udfra teksten hvad jeg kan få for den
Nogen der har nogen bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg få for den?
  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #1   6. okt 2019 Det er svært at sige.
    Det er altid et kæmpe plus med heste af godt sind som ikke er bange for noget.
    Det er også et stort plus at den er uproblematisk på folden, omvendt kan man sige, at det er de fleste 3 års og især vallakker, da de oftest er nederst i herikiet, ikke at de altid er det.
    Jeg ville ikke kunne fastsætte en pris uden at have set hesten, set dens bevægelser og set dens id-nummer, for at se blup og afstamning.
    hvis jeg kigger på nettet ligger de oftest mellem 10.000-18.000 hvis de er af "ligegyldig" afstamning, hvor de ligger mellem 20.000-45.000 af en god afstamning.


  • #2   6. okt 2019 Okay mange tak for svar, jeg kan lige finde det frem senere med hans blup osv

  • #3   6. okt 2019 Hvad er dens afstamning og dens blup?

  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #4   6. okt 2019 hvis du ligger hans fulde navn op, så kan jeg slå ham op på woldfengur ? smiley
    navn fra stutteri


  • #5   6. okt 2019 Morgunn fra Engebæk

  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #6   6. okt 2019 okay. så han har blup 103, det er fint. begge hans forældre er kåret i 1 klasse, hvilket er et kæmpe plus.
    Hvor høj er han?


  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #7   6. okt 2019 ud fra stamtavle, ikke tilreddet og at han er vallak, ville jeg ligge ham mellem 25.000-30.000. som frem den også har en nogen lunde bevægelse. gjorde du ham ryttervandt kunne du ligger ham sikkert på 30.000-32.000
    Det kan være en smule problematisk at sælge en 3 års som ikke er gjort ryttervandt i det prisleje. og det kræver at det er en køber som kender til islændere og deres forfædre.
    25.000 kroner og nogle gode billeder af ham, så skulle du nok få ham solgt.


    profilbillede
  • Ciqqe
    Ciqqe Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 59 Følgere: 71 Svar: 13
    #8   6. okt 2019 MFF. er IS1989158501 - Glampi frá Vatnsleysu. en hingst som jeg personligt rigtig godt kan lide, dog skal man være opmærksom på, at han godt kan avle hest med en del vilje og følsomt sind smiley

  • #9   6. okt 2019 Mange taak for hjælpen:)
    Han er omkring 140 men vokser lidt endnu


  • #10   6. okt 2019 Ud fra afstamningen og at den har godt sind, ville jeg sige de 20-25.000.
    Men det kommer meget an på dens bevægelser, og også dens udseende. Hvis den har over middel til gode bevægelser er den jo 30-50.000 værd, og hvis den eks. har langt hår og en flot farve kan det måske også trække op til de 25-30.000, selvom han bare har normal bevægelse.
    Jeg ville ikke bekymre mig om at få den ryttervant inden salg, det er jo sjældent at islændere tilrides før året de fylder 4 (og ofte også senere), og hvis han er fra 2016 er han jo kun 3 i år.


  • #11   7. okt 2019 Jeg ville også sige omkring 25.000.kr smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hvad kan jeg få for den?

Annonce