{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Flytning af hest {{forumTopicSubject}}

Hey hestegalleri ??

Jeg er i KÆMPE dilemma med om jeg skal flytte min hest, eller fortsat have ham hvor han er nu.
Jeg ved at ingen kan give mig løsningen - men har brug for at høre folks tanker.

Jeg står pt. I en stald hvor jeg føler mig lidt alene med min holdning/stil til alt med hestene. Jeg savner at have nogle at kunne dele det med hestene med - som jeg elsker. Jeg er meget alternativ - uden bid, helst uden sadel.. Osv.. Og jeg står i en stald med primært konkurrence ryttere eller heste der ikke rides. Jeg savner derfor at kunne dele mit med nogle - evt nogle at ride med og sparre med.

Jeg har fundet det sted jeg ville rykke ham til hvis det er.
Men jeg er selv splittet omkring det og mine forældre er meget imod det (er 19 år, så de har intet at sige - hesten er min)

Han tager flytninger fint og falder altid godt på plads efter kort tid. Der er ingen stress at se på ham, når vi har flyttet.
Jeg er udelukkende i tvivl fordi at i de 3 år jeg har haft ham har der været mange skift. Han har dog stået i samme stald i nu 1,5 år cirka. Han har været rykket 4 gange på det år.. (1 stald, ned på efterskole, rykkes fra efterskole til landbrugsskole, tilbage til 1 stald, og så den stald han står i nu..)

Hvad tænker folk? ?? Har vedhæftet billede af de fordele og ulemper jeg har.. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning af hest
  • #2   14. okt 2019 Tror ikke helt jeg forstår din fordele/ulempe. Er det for at flytte til det nye sted? Tror jeg er lidt i tvivl for på den ene side står der mere tid og mindre ansvar og på den anden side at du selv skal ordne samt har stalddag.

  • #3   14. okt 2019 Jannie - fordelene ved det nye sted ja smiley

    Synes det er en fordel med mindre ansvar (skal ikke selv sørger for at få købt strøelse og hø/wrap - det køber de), mere tid fordi jeg ikke hver eneste dag skal muge ud og give hø.

    Stalddag er hvor man muger hos alle hestene og giver vand og hø - dette er dog kun 1/2 gange. Hvor jeg gør det hverdag nu (dog kun ved min egen)
    Det eneste jeg selv ville, ville være at fodre min hest de dage jeg ikke har stald dag


  • #4   14. okt 2019 Okay smiley
    Prøv evt at lave en fordeld/ulempe ved at blive stående hvor du er nu.


  • #5   14. okt 2019 Det høres ud som om du allerede har bestemt dig..
    Men har du tid til at muge ud hos alle sammen? Jeg ville ikke have været med i sådan en ordning pga tiden.. Jeg ville hellere muge ud hver dag hos min egen.. Også selv fodre.. Så du skal op til stalden på et fast tidspunkt 2x dagligt.. Har selv stået i situationen.. Og det er noget møg, især når man skal noget.. Og jeg var endda så heldig at jeg ikke SKULLE komme til et bestemt tidspunkt.. Men mange steder SKAL alle hestene fodres kl 07-19. Således at der ikke bliver uro pga at nogle får mad og andre ikke..

    Mvh TT


  • #6   14. okt 2019 Løsdrift er da ikke en fordel

    Og hvad betyder fodre selv, hvis den skal gå i en løsdrift? Skal du så tage den ud og fodre den eller hvad? To gang om dagen? Køre derud før arbejde og fodre og efter igen for at ride og fodre... Og så være afhængig af det som 19-årig. Nu har jeg gjort det i tre år, i hestestalden på vej på arbejde og derud igen om aftenen, og jeg overvejer da hvert efterår, når jeg binder ind, om ikke det var nemmere at køre dem til slagteren i stedet. For jeg er for nærig til at betale for at få dem passet.

    Og så forstår jeg ikke, hvad der er i vejen med at du rider på sin måde og de andre rider på deres måde. Husk, at lige børn leger bedst, men det lærer de ikke noget af.


  • #7   14. okt 2019 "Løsdrift er da ikke en fordel" - det kommer immervæk an på hvem man er. smiley
    Mine heste kommer aldrig til at gå i andet end løsdrift, så for mig ville det være en fordel, såfremt de ikke længere kunne bo herhjemme. smiley


  • #8   14. okt 2019 altså hvis du ikke følger at det er rigtig sted,, så er det så nemt. Find et sted hvor både du og hesten vil følge sig velkommen


  • #9   14. okt 2019 Hvis jeg tror jeg læser det rigtigt,så vil jeg tænke fordele overstiger ulemper.

    Du kommer et sted hen med folk på din egen alder, som træner på den måde du interessere dig for, der er mulighed for undervisning i din stil, turmuligheder og løsdrift.
    Du slipper for at skulle selv bestille hø/wrap og strøelse, og du skal fortsætte med selv at stå for fodring.
    Du får mere tid til hesten og det sociale, da du kun har 1-2 dage månedligt, hvor du skal muge og strø hos alle heste i løsdriften ifht nu, hvor du skal passe hesten hver dag selv.
    Til gengæld ligger det 300 meter længere væk transportmæssigt end dit nuværende sted.

    Ahmmen whats not to like smiley

    Så har jeg ret i, at din bekymring går på at flytte hesten endnu en gang på 1,5 år ?
    Umiddelbart lyder det jo ikke til at hesten stress vildt over det - jeg har også rolige heste mht at flytte stald, de ser altid ud til at trives lige meget hvor jeg putter dem hen, så det ville jeg ikke være så bekymret for.

    Mvh Charlotte



  • #10   15. okt 2019 Nå er det kun 1-2 x mnd.. Troede det var pr uge smiley jamen så er jeg ikke så negativ smiley

    Mvh TT


  • #11   15. okt 2019 Charlotte - lige præcis.. Min eneste bekymring er endelig det med at skulle flytte ham igen smiley

  • #12   15. okt 2019 Hvis det var mig, var jeg flyttet. For ærligt - de ulemper der, ville ikke holde mig på et sted hvor jeg ikke føler mig tilpas. Utilpashed = ingen motivation (i min verden i hvert fald).

  • #13   18. okt 2019 Jeg synes ikke at dine ulemper er så slemme at det ville holde mig tilbage, især hvis man ikke har problemer med at muge.
    I princippet er jeg ikke meget for at flytte hesten hvis den har det godt hvor den er, men når det så er sagt, så skal ejer altså også have det godt, ellers er det ikke fedt at komme til hesten og hvis han er nem at flytte, så ville jeg ikke være så betænkelig. Min tidligere basse, var også ok at flytte, så det skete desværre også nogle gange, men oftest fordi han ikke trives hvor han var, så det var for hans skyld.


Kommentér på:
Flytning af hest

Annonce