{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

alternativ foderhæk til fold {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ville SÅ gerne have nogle foderklokker/foderhække mv. til vores folde her til vinter.. men jeg skal bruge minimum 5 stk, og det synes jeg bliver dyrt når jeg sidder og kigger..

Er der nogen der har nogle gode bud på billige høringe/foderklokker mv?

Eller der har en genial ide til selv at lave det?

Obs. jeg gider ikke skraldespande da jeg synes hestene vælter dem konstant. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alternativ foderhæk til fold
  • #1   4. nov 2019 Hvor meget skal der være i? Hvis der ikke skal være en hel rundballe i, kan man bruge de der bure fra en palletank smiley

  • #3   4. nov 2019 Hvis du skal bruge relativt mange foderpladser, men ikke har brug for så meget foder hvert sted - kan du så ikke bruge nogle pæle med et hønet tøjret til pælene.

    Enten et stort hønet hængt op imellem to pæle.
    Eller et hønet pr pæl??


  • #4   4. nov 2019 jeg tænkte også på de bure fra palletankene
    sådan en ville jeg gerne have. men pt får de bigballer af frøgræs så de ligger bare på folden.


  • #5   4. nov 2019 De skal kunne indeholde en hel rundballe. Jeg er lidt bange for at de kan komme til at hænge for nemt fast i de bure til palle tankene, det synes jeg at jeg har set en del billeder af. smiley

  • #6   4. nov 2019 Vi er så heldige at leje stald hos en tømre. Han har bygget en til os på en formiddag, lavet af genbrugsmaterialer.
    Bunden er to paller ved siden af hinanden og “meder” under så den kan trækkes af en stor bil. Den er omkring 120x160 og kan derfor rumme rigtig meget. Vi ville egentlig hellere have haft to små, men han mente ikke den ville kunne holde med tag hvis den var mindre. Vi har også en stor koldblod på 750 kg gående som gerne klør sig op af ting.



    profilbillede
  • #7   4. nov 2019 Ved ikke om man kan få et traktordæk, der er stor nok til at rumme en rundballe, men ellers var det måske en idé smiley

  • #8   4. nov 2019 Jeg vil på det kraftigste fraråde traktordæk!

    Dæk er lavet af en kerne af ståltråd, beklædt med vulkaniseret gummi.
    Når gummi bliver udsat for sollys bliver det mørt.
    (derfor skal dæk skiftes)
    Der falder flager af mørt dæk af løbende, med ståltrådstumper i.

    Det er lige så godt til at lave huller i dyrenes tarme, som øldåser hakkes I stykker og blandes i høet, når man slår hø!

    Ingen dæk!!


  • #9   4. nov 2019 Well, forget what I said then smiley
    Der er fordele og ulemper ved alt - ved nogen har positive erfaringer med dæk, i hvert fald til hvad jeg har kunnet læse mig frem til, ligesom nogen omvendt har haft negative erfaringer med at hesten har fået et ben i rammerne til palletanke, og diverse slowfeeders, som jo ellers er blevet meget populært, som de derved er kommet til skade ved smiley


  • #10   4. nov 2019 lene og bravo - jeg har selv tænkt tanken at lave noget i stil med den du viser.. jeg synes bare det er mange at skal igang med, men det går nok hurtigt smiley

  • #11   4. nov 2019 Louise: Vi har et traktordæk på en af vores marker hvor der ikke behøves helt så meget foder, og der fungere det fint til nogle lag hø, men det kan ikke rumme en balle. smiley

  • #12   4. nov 2019 Der er to paller under smiley altså bare ved siden at hinanden.
    Og så har vi en ramme med net på også. Mest fordi min synes det er skønt at kaste med wrap


    profilbillede
  • #13   4. nov 2019 det jo også fantastisk at kaste med wrappen smiley ;) Jo mere spild jo bedre synes nogle heste at tænke smiley



  • #14   4. nov 2019 Ja smiley
    Det er også ham der har lavet de fine bidemærker på den efter bare en dag smiley


  • #15   5. nov 2019 Nu er det godt nok ikke ude jeg har erfaring med, men inde. Jeg har brugt pallebure i min løsdrift og det gennem 5 år. Ingen af de 8, meget forskellige heste, har nogen sinde smidt hoven i hullerne. Størrelse fra Shetter til Belgier på 175. Så med mindre der er tale om en akrobat hest, vil jeg ikke ha skrupler. De rummer rundballer på ø 100 cm.

Kommentér på:
alternativ foderhæk til fold

Annonce